Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 3. desember 2015

Min Bok 8 - Kapittel 10: Enda mer fra Løvås

Etter at jeg hadde bodd, i et par-tre måneder, (eller noe i den duren), på Løvås.

Så fikk jeg en e-post, (må det vel ha vært), fra Rosario, (ei spansk blondinne, (var hun vel før ihvertfall, sånn som jeg husker det, selv om hun vel, har litt mørkere hår, nå for tida, har hun skrevet til meg, på Facebook, for noen år siden), som var en av mine 'flat-mates', på the Forge, i Sunderland).

Det var sånn, at Rosario og hennes 'The Forge-venninne' Claire, (fra Paris), skulle på feriereise, til de nordiske landene, i sommerferien, (i 2005), mener jeg å huske.

Og derfor, så lurte Rosario på, om hun og Claire, kunne få besøke meg, på Løvås, (husker jeg).

Og dette spurte jeg, Grete og Martin om, (etter å ha fått den nevnte e-posten), husker jeg.

Men dette rant ut i sanden da, (av en eller annen grunn), husker jeg.

Så det ble ikke sånn, at Rosario og Claire, (fra Min Bok 6), besøkte meg, på Løvås.

(Selv om dette, mer eller mindre, hadde blitt avtalt, (per e-post), vil jeg si.

Sånn som jeg husker det, ihvertfall.

Selv om dette vel ikke kom så langt, at noen datoer, (eller noe lignende), ble nevnt, (sånn som jeg husker det).

Men jeg mener å huske, at jeg skrev til Rosirio, at hvis de dukket opp der, så kunne vi kanskje prøve å få til en fest der, for eksempel.

Hvis det ble sånn, at hun og Claire, dukket opp der, da.

(Noe sånt).

Og jeg skrev vel antagelig, at onkel Martin, muligens kunne hente, disse unge, sør-europeiske damene, i Oslo eller Larvik, (eller noe i den duren), hvis det ble aktuelt, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Noe annet som hendte, var at Andrea, (den eldste datteren, til Grete), som da nettopp hadde blitt konfirmert, fikk besøk, av sin unge elsker, (som Martin kalte han), fra Askim, (var det vel).

Dette var en blond tenåringsgutt, (sånn som jeg husker det).

Og han var fra Østfold da, (mener jeg å huske).

(Noe sånt).

Og dette må vel ha vært en kar, som Andrea kjente, fra den tida, som hu selv, (og Martin, Isa, Risto og Grete), bodde, i Askim, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe de vel gjorde, i en del år, fram til årtusenskiftet cirka, vel.

Noe sånt.

Og før det igjen, så bodde vel Martin, i Spydeberg, (hvor han hadde en fiskedam, som han liksom prøvde å leie ut, soveplasser ved da, (til folk i Oslo osv. vel), uten at det firmaet ble, noe særlig suksess, for Martin gikk etterhvert konkurs, (etter å ha brukt opp mye, av bestemor Ingeborg sine penger og vel), ettersom jeg har forstått det.

Og første gang, som jeg møtte, Isa, Andrea, Risto og Grete.

Det var vel, da min søster Pia, av en eller annen grunn, ønsket å besøke Martin, (og dem), i Askim, dagen etter, (var det vel), at mora mi døde, (høsten 1999).

Noe sånt.

Så bortsett fra onkel Martin, så var ikke dette noen folk, som jeg hadde kjent, så særlig lenge, (for å si det sånn).

Og onkel Martin, var en del yngre, enn min mor.

Så det var ikke ofte, som jeg hadde besøkt han, (i tida før 1999), for å si det sånn.

Det var vel kun snakk om, en helg, på 80-tallet, da Pia og jeg, besøkte onkel Martin og hans daværende kone Ann Kjerulf Hansen, som da bodde sammen, på Hurumlandet.

(Siden at vår far, Arne Mogan Olsen, ønsket at vi skulle besøke Martin og Ann da, (av en eller annen grunn)).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Martin hata også Lars Monsen, (som det ganske ofte var om, på TV, på den her tida), mener jeg å huske.

Martin var ihvertfall rimelig lei av han, (sånn som jeg husker det).

Og Martin var også, en sånn Lars Monsen-type, (kan man vel si).

Man kan kanskje si det, at Martin, (med sitt ravn-svarte hår, eller hva man skal kalle det), er den gotiske Lars Monsen.

(Noe sånt).

Og Martin fortalte meg også noe, (som jeg ikke hadde hørt før, om seg selv).

Nemlig at Martin, hadde 'surra rundt', i jungelen, i Mellom-Amerika, (muligens Nicaragua), på slutten av 80-tallet, vel.

Mens det var krig, i landet, da.

Men hva Martin egentlig hadde å gjøre, i den delen av verden, (på den tida).

Det er fortsatt ikke klart for meg da, (for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Her er mer om dette, (fra min mormors testamente):

martin nicaragua

http://johncons.angelfire.com/om.html

PS 2.

Her kan man se onkel Martin, (med sitt sorte hår, som han vel har arvet, etter sin farmor Helga Dørumgaard, fra Romerike, vil jeg si, etter å ha drevet, med slektsforsking), på et bilde, fra rundt 1990, vel:

martin sort hår

(Samme link som ovenfor).

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter