Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 3. desember 2015

Min Bok 8 - Kapittel 11: Og enda mer fra Løvås

Grete fortalte meg, (mens jeg bodde, på Løvås), hvordan hu hadde klart, å få seg, sin egen gård.

Og det var sånn, at hu hadde spart, av barnetrygden, (eller noe sånt), i noen år.

Og så hadde hun kjøpt seg, den gården, i Askim, på 90-tallet, en gang, da.

For i underkant av 100.000, (var det vel).

(Ettersom at gårder, var billige, på den tida, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og gården Løvås, hadde Grete fått, for drøye 150.000, (eller noe sånt), var det vel.

Men de som hadde eiet gården, før dem, hadde rota fælt der da, (for å si det sånn).

Det lå masse skrot lempa, både her og der, langs en vei, (som gikk til en eng, som ble kalt, for Enga), blant annet.

(Husker jeg, at onkel Martin visste Pia, Axel og meg, i år 2000, var det vel kanskje).

Og hovedhuset, på Løvås, var i en veldig dårlig tilstand, da de kjøpte gården, da.

Og Martin hadde jobba mye, (fram til 2005), med å pusse opp huset, (og med gravearbeider osv., rundt huset), fortalte han.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og onkel Martin, fortalte en gang det, at mens han jobba, med å pusse opp huset, på Løvås.

Så hadde han funnet, en slags 'mini-pistol', (som ikke virka), husker jeg, at han sa.

Og den pistolen, hadde visst ligget, inni veggen, (eller noe sånt), i hovedhuset, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og onkel Martin fortalte også det, at de som hadde eiet huset, før dem.

Det var to brødre, (eller noe sånt).

Og han ene av dem bodde, langs veien inn til Larvik, (var det vel).

(Mellom Kvelde og Bommestad, (heter det vel, der 'Lågendal-veien' begynner)).

Og han som bodde, mellom Kvelde og Bommestad.

Han hadde visst dratt rett til Thailand, og henta ei kone der, (eller noe sånt), da fikk pengene, for gården, (mener jeg, at Martin sa).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter