Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 31. januar 2016

Jeg sendte en e-post til Arbeidstilsynet

Erik Ribsskog

Arbeidssak mot Dagbladet/Fwd: Påminnelse/Fwd: Sletting av konto på kommentarsystem

Erik Ribsskog Sun, Jan 31, 2016 at 5:24 PM

To: "post@arbeidstilsynet.no"
Cc: Norsk Presseforbund , "Dagbladet.no Support"
Hei,

jeg har, forleden dag, lest i Dagbladet sin nettavis, at de skal
slutte å ha kommentarsystem, (og heller ha dette, på Facebook).

Og da tenkte jeg igjen, på min 'karriære', som skribent, på Dagbladet
sitt kommentarsystem.

(Jeg var på Irc, på 90-tallet, og ble der anbefalt, (må jeg nesten
si), av en med nick SirSirSir, å prøve meg, på VGD, osv.).

Men jeg ble utsatt, for så mye mobbing/trakassering, på Dagbladet sitt
kommentarsystem, at jeg klagde, til PFU.

(Jeg har jobbet, med en arbeidssak, i England, så jeg har lært meg,
hva trakassering er, og prøver å ha de samme grensene, (mot
mobbing/trakassering), også i Norge).

Og PFU svarte da, noe sånt, som at jeg ikke hadde en gyldig klage.

Siden at folk som skrev, på Dagbladet sitt kommentarsystem, egentlig
skrev, for redaktøren, av Dagbladet, (og at folk derfor måtte finne
seg i, å bli sensurert/mobbet, når de skrev, på Dagbladet sitt
kommentarsystem).

Men da har jeg vel en arbeidssak, mot Dagbladet, har jeg tenkt nå.

Siden at Dagbladet liksom har lurt meg, til å jobbe gratis for de,
(når jeg skrev, på deres kommentarsystem), og siden at jeg ble tulla
med, mens jeg gjorde, dette arbeidet.

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2011-02-01 11:03 GMT+01:00
Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Sletting av konto på kommentarsystem
To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>
Cc: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>


Ok,

takk skal dere ha!

Håper dere skjerper dere med å stå opp mot trakasseringen på
kommentarsystemet deres, som jeg har klaget på, blant annet til PFU.

Med hilsen

Erik Ribsskog


2011/2/1 Dagbladet.no Support <support@db.no>

> Hei!
>
> Beklager at du vi ikke har klart å gjøre deg fornøyd med vårt kommentarsystem. Brukeren din er nå avsluttet.
>
>
>
> --
> Mvh
>
> Dagbladet.no kundestøtte
> support@dagbladet.no
>
>
>
> Den 24. januar 2011 19:37 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:
>
>> Hei,
>>
>> for noen måneder siden nå, så sendte jeg dere en e-post, hvor jeg ba om at profilen min hos dere, ble slettet.
>>
>> Jeg har opplevet mye hets og sjikane, på deres kommentarsystem, som dere ikke rydder opp i, selv om jeg har klaget.
>>
>> Så jeg ønsker heller, å konsentrere meg om å bruke yttringsfriheten min, på min egen blogg.
>>
>> For der har jeg mer kontroll.
>>
>> Det tærer på folk, når det blir for mye hets, og dere ikke slår ned på det.
>>
>> Se på hun bloggeren Voe, som måtte gi seg, på grunn av det samme.
>>
>> Jeg sender kopi til PFU, selv om det vel er litt bortkastet, ettersom de ikke behandler klagene mine ordentlig, men bare spytter ut noen gloser om 'forenklet behandling', på telefonen, og sikkert kaster mine klager i papirkurven.
>>
>> Jeg skjønner at blant annet Solskjær klaget på de.
>>
>> Og da blir det bare politiet igjen, som heller ikke svarer.
>>
>> Men jeg får sende til de og da, siden noe av denne sjikanen og hetsen, nok har gått over streken, for kriminell trakassering.
>>
>> For trakassering, (som er mye av det samme som mobbing, bare at det kan også være fra en person, når det heter trakasering), er ihvertfall kriminelt, i England, når det er gjentagende, har jeg lært, i forbindelse med at jeg har drevet med en arbeidssak her.
>>
>> Håper dere kan slette min konto hos dere nå, siden jeg ikke vil ha noe forbindelse med aviser som tillater slik hets og sjikane og trakassering mot enkeltpersoner.
>>
>> Det blir feil, synes jeg, at dere gang etter gang lar folk ta mannen og ikke ballen, og diskutere person og ikke sak.
>>
>> Så det vil jeg gjerne protestere mot, ved å melde meg ut.
>>
>> Jeg merker det at jeg har mer kontroll, på sjikanen, når jeg mest skriver på blogg.
>>
>> Så det er ikke sånn at jeg savner å skrive på Dagbladets kommentarsystem heller, for å si det sånn.
>>
>> Bare for å prøve å være på bølgelengde.
>>
>> Med skuffet hilsen
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>> Date: 2010/11/1
>> Subject: Sletting av konto på kommentarsystem
>> To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>
>>
>>
>> Hei,
>>
>> jeg vil gjerne protesterer på at dere tillater for mye personangrep, fra 'Bjartleif Gundersen', med mere, så jeg vil gjerne bli slettet fra deres kommentarsystem.
>>
>> Jeg leste mye avisa deres, da jeg bodde i Norge, men det var vel mest som tidtrøyte og for å vite hva som stod på agendaen, i dagsdebatten, i Norge.
>>
>> Og vel ikke så mye fordi jeg hadde så mye tillit til dere kanskje.
>>
>> Og det har jeg funnet ut nå, at det har jeg ihvertfall ikke nå, etter å ha sett hvordan dere modererer kommentarer.
>>
>> Og lar folk få mobbe og trakasserer og terrorisere andre, i kommentarer hos dere.
>>
>> Det står i reklamen hos dere, for Windows eller om det var vinduer nå, at 'om du skal gjøre noe, så gjør det skikkelig'.
>>
>> Det synes jeg ikke dere gjør i Dagbladet, og dere prøver ikke engang å moderere kommentarer skikkelig, synes jeg.
>>
>> Så det vil jeg gjerne protestere mot, ved å melde meg ut, av kommentarsystemet deres, og heller bruke ytringsfriheten min andre steder.
>>
>> Med takk for tidtrøyta!
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter