Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 31. januar 2016

Sånn var det, da jeg opererte kneet mitt, på Aker sykehus, (våren 1996), også. Da lot jeg Glenn Hesler og Øystein Andersen, få låne bilen min, (som jeg hadde kjøpt av dem, noen måneder tidligere), siden at de hadde fått problemer, med den nye firmabilen sin, var det vel. Noe sånt

på randen av konkurs

PS.

For det var vel sånn, at Glenn og Øystein sitt automatfirma, var på randen av konkurs, på den her tida.

(I 1996).

Så de hadde ikke råd til, å fikse, den nye varebilen, med en gang.

(Noe sånt).

Og grunnen til at jeg kjøpte, den gamle varebilen deres, (en brukt Toyota HiAce, som var full av søppel, og som de ikke brukte lenger, for de hadde fått seg, en ny og større, hvit varebil), av dem, på slutten, av 1995/begynnelsen av 1996, var mye, at de hadde dårlig firma-økonomi.

Så det var, for å hjelpe Glenn og Øystein da, (må jeg si).

Og det var etter, at Glenn og Øystein, hadde kødda med meg, på begynnelsen av 90-tallet.

Da de startet, dette automatfirmaet.

For da ble ikke jeg tilbud, å få være med, i firmaet.

(Selv om det, å starte automatfirma, var min ide.

Og vi tre hang sammen, hele tida, på fritida).

Men jeg ble bare tilbudt, å kjøpe aksjer.

Noe de visste, at jeg ikke hadde råd til, på den tida, (siden at jeg hadde et friår fra NHI/studerte ved NHI), husker jeg.

Så Glenn og Øystein var som et par unger, (som jeg liksom måtte hjelpe og støtte, selv om de gjorde narr av meg), må jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Nå var jo ikke, den varebilen, som jeg kjøpte, av Glenn og Øystein, så utrolig dyr.

Den kosta vel cirka 5-6 tusen.

(Noe sånt).

Så det var jo omtrent, som å kjøpe, en sykkel, (må man vel si).

(Selv om det jo er dyrere, å eie, en bil.

Enn å eie, en sykkel.

For man må betale årsavgift og forsikring osv., når man eier, en bil.

Og parkeringsplass-leie, må man også ofte betale, (ihvertfall hvis man bor, på St. Hanshaugen, hvor jeg bodde, på den her tida)).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Den neste bilen, som jeg kjøpte.

Det var en Ford Sierra, (86-modell).

Som jeg kjøpte brukt, i 1998.

(Noe sånt).

Og den betalte jeg, cirka 15-16 tusen for.

(Etter å ha sett, en annonse, i Aftenposten, for denne bilen).

Og det er vel sånn, at en del nye sykler, også selges, i den samme pris-klassen.

Så det var nesten som, at jeg kjøpte meg, en ny sykkel, da.

(Noe sånt).

Og da, så 'klikka' min lillesøster Pia, (må jeg si).

For hu mente det, at jeg skulle ha kjøpt meg, en ny pick-up-bil, (med kun 2-3 sitteplasser totalt).

(Noe sånt).

Så Pia gikk veldig nærme, (og hadde skaffa brosjyrer, om pick-up-biler, osv.), selv om jeg ikke prata med henne, så ofte, på den her tida.

(Det var Magne Winnem, (min tidligere klassekamerat), som jeg prata med, om dette bilkjøpet, husker jeg).

Så hu fornærma meg, (må jeg si).

(Det ble nesten, som at hu foreslo, at jeg burde kjøpe meg, en tandemsykkel, eller noe sånt, (siden at denne bloggposten, egentlig er, om sykler), må jeg si, (da hu foreslo, at jeg skulle kjøpe meg, en sånn 'rar' bil, rett _etter_, at jeg hadde kjøpt meg, en 'ny' bil).

Noe sånt).

Som hu også gjorde, et par-tre ganger seinere.

Som for eksempel, da jeg besøkte henne, rundt årtusenskiftet.

Da mente hu, at jeg ikke burde være i HV, siden at det var noe galt med meg, liksom.

(Noe sånt).

Og i 2005, (etter at jeg hadde flyttet, til onkel Martin og dem, i Kvelde), så behandlet søstera mi meg, som om jeg var død omtrent, og ville rydde opp, i økonomien min.

Som etter mora mi, (som døde, i 1999), sa hu.

(Noe sånt).

Så Pia, er enda værre, enn Glenn og Øystein, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter