Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 23. januar 2016

Mer fra Norge

I dag, (fredag kveld), så var jeg, og handlet, hos Rema Ila.

(For jeg har sett, (i flere uker, må jeg si), at de har fem kilos-esker, med frosne kyllinglår der, til 99 kroner, (så det stod, på handlelappen min, (i min sjuende sans), da).

Og de hadde også denne varen, til den samme billige prisen, (99 kroner), jula 2014, på Rema Slependen, husker jeg.

Og den samme lave prisen, (på cirka den samme varen), hadde også Coop Extra Slependen.

Høsten 2014, husker jeg).

Og da jeg fant denne varen.

Så stod det ikke prisen der.

Men det stod: 'Off', på labelen.

(Og Rema bytter prisene, på varene sine, 'hele tida', som om det var noe, med en børs nesten, vil jeg si, (selv før dette 'juletilbud-hysteriet' startet, ifjor).

Så derfor, så kan man ikke alltid, regne med, at Rema-prisene, (på en vare), er den samme, fra dag til dag, vil jeg si).

Og de to eskene, som lå, i frysedisken, var begge åpnet.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Denne varen, (frosne kyllinglår), var flyttet.

Så jeg måtte gå litt rundt, de to frysediskene, for å se, om jeg fant, denne varen.

Og da jeg skulle gå rundt, den første frysedisken.

Så dukket det opp, et middelaldrende russisk par, (var det vel), i brødavdelingen, (som lå, ved siden av den ene frysedisken).

Og mens jeg gikk mellom frysedisken og brødavdelingen, så så jeg også etter, om Rema hadde billig kneip.

(Men det hadde de ikke.

Alle Rema-butikker, bestiller konsekvent, for lite, av denne varen, vil jeg si.

Og jeg la merke til, på Coop Extra Pilestredet Park, på torsdag.

At det billige grovbrødet, er cirka tre ganger så dyrt, som det billige kneipbrødet.

Og dette gjelder vel også Rema og Kiwi/Norgesgruppen, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Hvor er politikerne her?

De prater om at Norge burde hatt sunnere pizza, (husker jeg, at en politiker tok opp, for noen år siden).

Men kneip og loff, får man, til 6-7 kroner, men man må betale cirka tre ganger så mye, for det billigste grovbrødet.

Er virkelig grovt mel tre ganger dyrere, enn malt mel, lurer jeg.

Det tviler jeg sterkt på, for å si det sånn).

Men akkurat da, (som jeg begynte, å se over brødavdelinga, om det lå noen billige kneipbrød der), så dukka disse russerne opp.

Og de blokkerte veien, sånn at jeg måtte snu, med handlevogna mi.

For disse russerne, enset meg ikke, (må jeg si), selv om det bare var handlevogna mi cirka, mellom dem og meg, (for å si det sånn).

(Så dette, (med de russerne), var nok noe gateteater, (eller noe i den duren), må jeg nesten si).

Og da jeg skulle gå til kassa, litt seinere.

Så så jeg det, at hu russiske kona, dreiv og gravde, oppi smågodtet, (til Rema), med fingrene, (og kasta gele-godt, rundt omkring, i et plastspann), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Etter at disse fæle russerne, (må man vel kalle dem), hadde forsvunnet, fra brød/fryse-avdelinga.

Så så jeg det, at to Rema-damer, liksom hadde gjemt seg, (må man vel si), i et hjørne, av lokalet, (inn mot en lagerdør, (eller noe sånt), muligens).

Og jeg spurte dem, (eller hu nærmeste), om hva prisen på kyllinglår-esker var, og om de hadde noen hele esker på fryselageret.

Hu ene Rema-dama, (hu som reagerte, når jeg snakket til, disse to, som liksom hadde gjemt seg, må man vel si), kunne ikke svare, på hva prisen var, og sa, at de ikke hadde noen esker på fryselageret.

(Dette var ei tynn og flatbrysta trønder-blondinne med kvisearr.

Og hu var vel, i 20-åra, tror jeg.

Noe sånt).

Men hu Rema-dama, gikk ikke inn, på fryselageret, for å se, om de hadde noen fler esker, med kyllinglår, der.

Så dette var dårlig service, (må jeg si).

For det lærte vi vel, i Rimi, at vi skulle gjøre, hvis en kunde, lurte på, om noe var utsolgt.

Da skulle vi gå inn på lageret, for å sjekke, (eller ihvertfall 'liksom sjekke' da), for kunden.

(Noe sånt).

For det tok seg bedre ut liksom, (mente vel Rimi/Jon Bekkevoll), da.

(Noe sånt).

Og da ble kunden fornøyd.

Det er bare, å si: 'Jeg skal sjekke på lageret'.

Og så kommer den Rema-ansatte, ut av lageret, og sier, (til kunden), at: 'Det var dessverre tomt på lageret også, men vi får inn denne varen, på den og den dagen'.

Men dette klarte ikke visst ikke, hu flatbrysta trønder-dama, (eller om hu var nordlending), å gjøre, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

For hvis det var sånn, at butikken visste om, at en vare, var utsolgt.

Så ville vi, i Rimi, ha fått en drosje, (for eksempel), til å hente noen pakker, av denne varen, i en av nabo-Rimi-butikkene.

(Etter å ha tatt en ringerunde, liksom).

Noe sånt.

Så Rema er dårlige, på kundeservice, (må jeg nesten si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og denne Rema-butikken, har også, to panteautomater.

Og to karer, stod og panta, ved den innerste av disse, da jeg gikk inn, i butikken, (cirka en en halvtime, før stengetid, som var klokka 23).

Så jeg prøvde, den ytterste automaten, (siden at jeg hadde med meg, noen tomflasker, da).

(Tomflaskene, var hjemmefra, (for å si det sånn).

Jeg så, at det lå en tom halvlitersflaske cola, på 'mitt' dobbelt-sete, på bussen.

(Dette så jeg, samtidig med, at jeg satt meg ned, liksom).

Men jeg turte ikke, å ta med meg, denne tomme colaflasken, (må jeg innrømme).

I tilfelle, at det var noen, som da ville ha sagt, at jeg fremdeles gikk rundt, og samla tomflasker, (som i København), liksom.

For jeg har gått i klasse, med Geir Arne Jørgensen, blant annet, (på Berger skole og Svelvik ungdomsskole).

Så jeg vet, hvordan folk kan være, (når det gjelder baksnakking og ryktespredning osv.).

For å si det sånn).

Men den ytterste panteautomaten, var det ikke, 'søppel-sjakt' til.

Og de to 'pante-kara', stod liksom foran, den felles 'søppel-sjakten', da.

Så dette, var en dum løsning, (av Rema Ila), å ha en sånn kronglete 'felles-løsning', for de to flaskeautomatene sine, (må jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og i kassa, så var det hu litt tilbakestående brunetta, i 40-åra, som satt, (eller om hu stod i kassa, noe som visst er, så på moten, når for tida, må jeg si, at det virker som).

(Jeg har ihvertfall lurt på tidligere, (når jeg har handla der), om hu nevnte brunetta, er litt tilbakestående, husker jeg.

Muligens på grunn av måten, som hu prater på, (eller noe, i den duren).

Noe sånt.

Men jeg tørr ikke å si dette sikker, da.

(For å si det sånn).

Men jeg vet ikke navnet hennes, så da tenker jeg liksom på henne, som hu som muligens er litt tilbakestående, (eller noe i den duren), da.

Noe sånt).

Og to unge norske menn, (var det vel), dreiv og sa takk, på tysk, osv.

Og spilte noe slags gateteater der, (må jeg nesten si, at det virka som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter