Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 23. januar 2016

Min Bok 9 - Kapittel 5: Toxteth

Jeg husker, at jeg kjørte, med et slags tog, (eller om det var en ledd-buss), fra flyet, til passkontrollen, (på flyplassen i Speke/Liverpool), husker jeg.

(Og i denne bussen, (som ble ganske full vel), så var også, disse unge 'fest-damene', fra flyet, husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Passkontrollen gikk greit, (selv om jeg hadde havnet, i feil kø, (på grunn av dårlig skilting), som jeg skrev om, i det forrige kapittelet).

En en middelaldrende passkontrollør, (var det vel), kikket i/gjennom passet mitt, (husker jeg), men klagde ikke, på at jeg stod, i feil kø.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dette var, om kvelden, 30. juli, i 2005.

(30. juli, var en lørdag, fant jeg ut, ved å søke litt, på nettet).

Og jeg hadde nok fortsatt, en god del penger igjen, (av studielånet mitt, fra Sunderland).

For jeg satt meg inn, i en 'London-drosje', (disse typisk britiske drosjene, som oftest er svarte), husker jeg.

Jeg ba taxi-sjåføren, om å kjøre, til et hotell, (eller om det var til sentrum/'City Centre').

(Noe sånt).

Og taxi-sjåføren begynte, å 'kveme', (må jeg nesten si).

For han sa da, at det ikke var noen ledige hotellrom, i byen.

(Noe sånt).

Og jeg holder jo med Everton, så jeg vet litt, om Liverpool-området.

(Siden at jeg jo har lest, om Everton, siden 70-tallet.

I aviser, magasiner og på nettet).

Så jeg visste, at den 'tredje' fotball-klubben liksom, på Merseyside, heter Tranmere.

(Og at Tranmere, lå på den andre siden, av elven Mersey).

Så jeg spurte drosjesjåføren, om han kunne kjøre, til Tranmere, da.

Men det ville han ikke.

Og jeg visste også det, at Liverpool, lå ganske nærme Manchester.

(Ettersom at jeg jo holder, med Everton, i fotball.

Og visste litt, om byen/området, som Everton lå i, liksom.

Etter å ha holdt, med det laget, i mange år).

Men drosjesjåføren, ville heller ikke kjøre, til Manchester, da.

Til slutt, så sa jeg det, (til drosjesjåføren), at om han kanskje, kunne kjøre, til Stanley Park.

(Som jeg vel lærte om, i valgfaget: 'De britiske øyer', (på Berger skole, med lærer Leif Tangen), at ligger, i byen Liverpool).

Så kunne jeg eventuelt bare sove der, (på en benk, eller noe sånt), den natten.

(For jeg syntes, at det ble så klamt liksom, å sitte så lenge, i den drosja, (til han drosjesjåføren), mens han dreiv, og liksom kvema, (må man vel si), da.

Noe sånt).

For drosjesjåføren kjørte rundt, til en del 'Bed & Breakfast'-steder, (må det vel ha vært).

(Noe sånt).

Og ingen hadde noe ledig rom, da.

(Noe sånt).

Før drosjesjåføren kjørte, til innvandrer-bydelen Toxteth.

(Fant jeg seinere ut, at det nok, må ha vært).

Hvor noen svære afrikanere, (som drosjesjåføren, liksom var kamerat med, kunne det virke som), lot meg leie, et rom, (for natten), i et hus, for 20-30 pund, (var det vel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, i tida etter at jeg flykta, fra Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve, å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 9.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Det var også sånn, at noe av det første, som jeg så, da drosjen begynte å kjøre, fra flyplassen, (i Liverpool).

Det var en slags gul ubåt.

(Et kunstverk, til ære, for Beatles-sangen, med samme navn, ('Yellow Submarine'), vel).

Noe sånt.

Og dette kunstverket, lurer jeg på, om jeg så, ved to anledninger, (under kjøreturen).

Mens drosjesjåføren og jeg, liksom diskuterte, hvor han skulle kjøre meg, da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter