Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 26. januar 2016

Mer fra Norge

I dag, (mandag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg hadde såvidt kommet ut av døra, fra rommet mitt, på tidligere Thon hotel Høvik.

Så møtte jeg, en 'pakkis', i 40/50-åra, (kledd i dynejakke), i den tidligere hotell-gangen.

'Hei', sa pakkisen.

Og jeg svarte: 'Hei'.

Men klokken 21-22 om kvelden.

Det blir litt feil, å si hei, synes jeg.

Ihvertfall til folk, som man ikke, har blitt introdusert for.

(Noe sånt).

Så dette var en klam episode, må jeg si.

Var han 'pakkisen' tunet til meg, (det vil si, at han liksom lusket, på meg), tenkte jeg, mens jeg gikk til bussen.

Han pakkisen, dukka opp, så 'plutselig' liksom, og uten en lyd, og var helt uthvilt, (virket det som), og bar ikke på noe.

Hm.

Så dette var kanskje noe gate-teater, tenkte jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg gikk av bussen, ved Aker Brygge, så møtte jeg, en sånn: 'Anti-enser', (husker jeg).

(Da mener jeg, en som ikke enser meg.

Men som istedet later som, at han ikke ser meg.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

For jeg måtte bare stoppe opp, etter at jeg gikk av bussen.

For denne 'anti-enseren', brukte hele fortauet da, (må jeg si).

Så jeg måtte vente, til han liksom, hadde 'f*tta' ferdig, og passert meg, da.

(For å si det sånn).

Så dette var nok, noe gate-teater, tenkte jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

På bussen, så satt det seg en vestlending, (med skjegg), ved siden av meg.

Og han prata over midtgangen, med sin kamerat.

En klam/'klein' episode det og, må jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg var ved Rema Ila, cirka en halvtime, før de stengte, (som var, klokken 23).

Og ei Rema-dame, stod ved handlevognene, og 'surra', med noen druer, (var det vel).

Jeg syntes, at hu virka litt, som ei 'f*ttekjærring', (eller hvordan jeg skal forklare det).

Så jeg tok ut øreproppene, (til walkman-en), i tilfelle, at hu 'f*ttekjærringa', skulle begynne, å 'surve'/skjelle, om noe greier, da.

(Noe sånt).

Og Rema-eier Reitan, klager i avisene,  på at Kiwi-kjeden, har varer, i vindfanget.

Men denne Rema-butikken, (Rema Ila), har varer, ved handlevognene.

Skal det liksom, være noe bedre?

(Det synes ikke jeg, ihvertfall).

Man blir stressa, bare man skal hente handlevogna, i denne butikken, (vil jeg nesten si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

I butikken, så stod det en handlevogn, med varer, med en e-post-utskrift oppi.

E-posten var fra ei dame, med en 'plan-b.no' e-post-adresse.

(Noe sånt).

Og hu hadde mailet Rema Ila en bestilling, som de vel dreiv og plukket, for henne, da.

(Noe sånt).

Og vogna, bare stod der, (for seg selv), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Kassereren, var han unge mannen, med plastplate, i øreflippen, (som jeg vel har skrevet om tidligere, på bloggen).

Og han, dreiv og skrev tekstmeldinger, i kassa, (husker jeg).

Jeg sa at jeg skulle ha to poser.

Men kassereren var vanskelig, (vil jeg si), og sa: 'Eller holder det med en?'.

Når jeg sier to poser, så mener jeg det.

Men kassereren, var kranglete da, (må man vel si).

Han kassereren, har jeg vel tidligere skrevet om, at ikke er, noe høflig.

Og han begynte med en gang, å sende tekstmeldinger igjen, (eller hva det var, som han drev på med, med sin smart-telefon), etter at jeg var ferdig, med å betale, for varene.

Og jeg ba om å få lappen.

Men den kvitteringen, la bare kasseren, på kassabåndet, (sånn at den begynte, å seile nedover vel), istedet for å gi meg den, i hånda.

(Ellers så kunne vel kassereren, ihvertfall ha lagt kvitteringen, oppå der, hvor betalingsterminalen var, på OBS Triaden, (for å si det sånn).

Det vil si, på et sånt lite 'bord', (må man vel kalle det), som kassereren, sitter bak.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Etter å ha vært på Rema, så så jeg, på klokka.

Oj, det er bare 20 minutter, til Kiwi stenger, (tenkte jeg).

Da må jeg forte meg.

For de pleier å stenge, for tidlig der, (tenkte jeg).

Noe sånt.

Og utafor Rimi-bygget, i Waldemar Thranes gate 5.

(Hvor jeg bodde, fra 1996 til 2004).

Så måtte jeg igjen, ta ut øreproppene mine, (husker jeg).

For det stod, to 'anti-ensere', (et par), på fortauet.

Og lot som, at de ikke så meg, (må man vel si).

Så jeg måtte ta ut øreproppene, for å få de, til å flytte seg, (virka det som).

Så dette var nok antagelig, noe gateteater.

Og det samme skjedde, i krysset Ullevålsveien/Waldemar Thranes gate.

En ung mann med hund, lot som, at han ikke så meg, (må jeg si).

Og ville liksom ikke, la meg gå forbi, da.

(Men jeg var veldig tålmodig.

Selv om jeg vel kanskje sa noen gloser.

Men det gikk ikke så langt, som at jeg måtte ta ut øreproppene, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

På Kiwi i Waldemar Thranes gate.

Så var det to brunetter, på jobb, (husker jeg).

Ei lita ei, i brødavdelinga, som skreiv opp brødsvinnet.

Og ei litt større ei, i kassa.

Jeg skulle betale med kort, i kassa.

Men kunden før meg, var en 'anti-enser'.

Han enset meg ikke.

Og kortautomaten var, ved varene hans.

Så det ble jo en klam episode.

(Og jeg måtte liksom dulle, med de andre, i butikken, da.

Og si det, at: 'Skjerm koden, står det'.

(Noe sånt).

For å prøve å få han 'anti-enseren', til å flytte seg litt, da.

Men det var ikke lett, å slå inn koden.

For da måtte jeg nesten stå, der hvor kunden før meg, (i køen), pakket varene sine.

For han pakket varene, liksom nærme, hu kassadama, da.

Istedet for å pakke de, nederst i 'båsen' sin, liksom.

Så det var antagelig noe gateteater, det og, (vil jeg nok tippe på).

Noe sånt).

Og etter at jeg hadde betalt, så ble de enda værre.

For da kom jeg ikke, bort til varene mine, (i båsen, nærmest veggen).

For Kiwi hadde satt, en halvpall, med noe 'vedkubbe-greier', foran der, hvor man skulle stå, og pakke.

Og 'anti-enseren', enset meg fortsatt ikke.

Så jeg måtte flytte halvpallen, med en jekketralle, som stod, under halvpallen.

Så dette var jo ny verdensrekord, i kødd, fra Kiwi, (vil jeg si).

Og jeg sa til hu brunetta, i kassa, at: 'Det var veldig smart, å ha en pall der'.

(Noe sånt).

Så jeg var ironisk da, (for å si det sånn).

Men kassadama svarte ikke noe.

Så hu skammet seg nok, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Jeg gikk nedover Ullevålsveien.

Det var lenge til bussen gikk.

Så tenkte, at jeg får prøve, å få meg noe mosjon.

Og gikk nedover mot sentrum.

Jeg gikk også innom, en Rimi-butikk, som er like ved bussholdeplassen, etter St. Hanshaugen, (når man tar bussen, mot sentrum).

Jeg så ei Rimi-dame der.

Ei blondinne, (i 40-åra vel).

Det kan kanskje ha vært, hu som var butikksjef, på Rimi på Nesodden, i sin tid.

Men det var vel antagelig ikke henne.

Jeg så i tilbudsavisa, til Rimi.

Kanskje det er noen bra tilbud, som jeg kan handle med meg, tenkte jeg.

Men det stod noe om: 'Coop', (på varene), i tilbudsavisa.

Og tilbudene, var ikke så bra, (syntes jeg).

Så jeg det ble ikke til, at jeg kjøpte noe, i denne Rimi-butikken, (som jeg nesten rømte inn i, for å få litt avveksling, fra 'galskapen', hos Rema og Kiwi), da.

(For å si det sånn).

PS 10.

Jeg gikk, til Nasjonalteateret togstasjon.

Og toget til Asker, (som er merket, med noe slags rosa merking, (på TV-skjermene), som betyr, at toget stopper, på stasjoner som Høvik, (hvor jeg bor)).

Det toget gikk, cirka fem minutter etter, at jeg dukket opp der.

Toget skulle gå, fra plattform 2, stod det, (på TV-skjermene).

Og jeg stod, ved plattform 2.

Og det stod: 'Asker', (på et skilt, som fortalte, om hvilket tog, som var det neste, da).

Så passerte det, et tog.

Og så stod det: 'Skien'.

Og på høytalerne, så sa de noe, som jeg såvidt hørte, (siden jeg hørte, på walkman).

Nemlig at: 'Toget til Asker går i dag, fra plattform 1'.

(Noe sånt).

Så det var jo kveming, på togstasjonen og, (må jeg si, at det virka som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Plan-B er visst noe med Jenny Skavlan:

plan b jenny skavlan

http://plan-b.no/kontakt_oss/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter