Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 28. april 2016

Da jeg gikk, i første klasse, på Østre Halsen skole, så ble jeg en gang mobbet, (mens jeg stod, i skolegården), av den tidligere nabojenta, (for vi bodde to-tre steder på Halsen), Ingunn Johannessen. Og hu sa, (mens hu stod, i Storgata, (rett utafor gjerdet til skolegården), sammen med et par andre Halsen-jenter), at hu hadde sett meg naken, på stranda, (en strand som heter Hvittensand, som ligger like ved). Så det er tydelig, at dette, var noe hu sa, for å gjøre meg flau, (eller noe lignende). Så sånt blir det lett mobbing av, (kan det virke som). Dessuten, hvis det hadde vært så naturlig, med nakenhet, hvorfor går ikke da folk rundt nakne, i Oslo sentrum, (for eksempel), om sommeren? Hm

første klasse mobbet

http://www.side2.no/aktuelt/gutter-og-jenter-i-frsteklasse-dusjer-sammen-pa-dysjaland-skole/3423218671.html

PS.

Jeg gikk bare et år, (mitt første skoleår), på Østre Halsen skole.

Men denne skolen begynte, med svømming, allerede i første klasse, (husker jeg).

(Vi tok vel en buss, (til svømmehallen), som gikk, i retning, av Tjølling, (eller der hvor skipet Fram ble bygget).

Noe sånt).

Og en gang, etter svømminga.

Så var det sånn, at tre svømme-lærerinner, (må det vel ha vært), stod inne i garderoben, til oss gutta, mens vi dusja, (etter svømminga).

(Jeg mener å huske, at dette var, i første klasse, ihvertfall.

Hvis ikke, så var det i andre klasse, da jeg gikk, på Torstrand skole, i Larvik).

Og da var det sånn, at en av mine medelever, (muligens Erik Engelstad, som er den eneste medeleven, som jeg husker navnet på, fra den klassen).

Han klagde da, til disse svømme-lærerinnene, fordi at de oppholdt seg, i garderoben, til oss gutta, da.

Og da svarte disse tre 'konene', at de hadde sett nakne mannfolk før.

(Noe sånt).

Så det med fellesdusjing, i første klasse, det var helt ukjent, for oss, ihvertfall.

Vi, (på Østre Halsen), hadde noe som het bluferdighet, (eller hva det heter igjen), vil jeg si.

(Siden at han gutten klaga, (på at lærerinnene 'spionerte'), liksom.

Og siden at jeg ble mobba, av den tidligere nabo-jenta, som sa, at hu hadde sett meg naken, på stranda.

Så må man vel si, at det fantes noe slags bluferdighet eller tabu, rundt dette, å vise seg naken, for det motsatte kjønn.

Dette var et tema ihvertfall, (sånn som jeg husker det), 70-tallet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter