Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 5. april 2016

Mer fra Norge

Mandag kveld, så var jeg, i Oslo, for å handle mat.

Jeg dro til Kiwi St. Olavs plass.

Dette var vel cirka halvannen time før stengetid, (som var klokken 23).

Men kassereren, (en ganske ung og tynn asiat), skulle likevel ut og kikke, (på et eller annet), før han ville slå inn varene mine.

Og da han kom inn, i butikken igjen, så hadde jeg lært, fra tidligere 'surr', i denne butikken.

For jeg stod ved den kassa, som ikke ble brukt, i det felles kassakø-området.

Men da informerte asiateren meg om, at det var den andre kassa.

Noe jeg visste.

Men kassereren går kundeveien liksom, når han skal inn i kassa, (fra ved inngangen).

For på den andre sida av kassa, så er det ikke plass til å gå.

For der står det, et stort snus-skap.

Noe sånt.

Og forrige gang jeg var, i denne butikken, så var det også sånn, at kassereren, (ei blond dame vel), 'surra' rundt, (og fylte opp, noe dopapir), sånn at hun måtte gå, der hvor kundene skal gå, (for å komme seg, inn i kassa si).

(Noe som ikke er så lett, for kundene, å vite.

Hvor kassereren liksom kommer, i full fart ofte.

For det er ikke så utrolig oversiktlig der, da.

Med alle de rare myntmaskinene osv., som butikkene har på kassene, i våre dager).

Og det rareste, (som fikk meg til å tenke, at dette må jeg blogge om).

Det var at han asiaten, prøvde å legge pantelappen min, i en slags grønn rumpetaske, (var det vel), som han hadde, på magen, (så det ut som, for meg).

Asiaten knota lenge, med pantelappen.

(Virka det som, for meg.

Så dette var ikke noe 'rutine-greier', virka det som.

For hvor ofte ser man, at en erfaren kasserer knoter/somler/kløner, (med pantelapper), liksom).

Hvorfor la ikke kassereren pantelappen i skrinet, (som vi gjorde på CC Storkjøp, Matland/OBS Triaden og i Rimi), tenkte jeg.

Men det var kø, og å prøve å oppføre seg norsk, mot sånne asiatere, er vel kanskje ikke så vellykket alltid.

Så jeg spurte ikke han asiaten, om hva han drev med, må jeg innrømme.

Men mens jeg gikk, til Coop Extra.

Så tenkte jeg på ting som kveming, bokstavgjenger og gateteater, (må jeg innrømme).

Og jeg tenkte det, at jeg kanskje burde få meg, et nytt slagord liksom, til bloggen min: 'Fem millioner apef*tter kan ikke ta feil, ignorer johncons-blogg'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Og da jeg gikk ut av døra, (for å ta bussen).

Så hadde jeg med, noen søppelposer, som jeg skulle kaste, (i en søppelcontainer).

Men da var det en gammal gubbe, (med hvitt hår vel), som stod og 'surra', rundt containeren.

Så jeg måtte jo vente, i noen minutter, før han gubben, var ferdig, med å rote, i søpla.

(Før han gikk videre, til en av Esso sine søppelkasser, (like ved), så det ut som, for meg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter