Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 21. juni 2016

Min Bok 10 - Kapittel 24

Det var også sånn, (i Mandeville Street).

At en gang, som jeg kom hjem, fra jobb.

Så fortalte Melissa M'Betsa meg, at hu hadde blitt kjent, med noen Everton-spillere.

(Noe sånt).

Hu lurte på, om jeg hadde hørt, om en: 'Marcus'.

Men det navnet, huska jeg ikke, med en gang.

Men det må vel isåfall, (hvis ikke Melissa M'Betsa tulla), ha vært, Marcus Bent.

Og hu nevnte også Tim Cahill, (som hu vel sa, at hu var kjæreste med).

Og også Joseph Yobo.

(Noe sånt).

Og seinere, så sa Melissa M'Betsa, at hu hadde blitt sammen, med Joseph Yobo, da.

(Noe sånt).

Men jeg møtte aldri disse fotball-spillerne.

Selv om jeg hørte, at Melissa M'Betsa, prata med en kar, (som kan ha vært Joseph Yobo, for alt hva jeg vet), på soverommet sitt, (som var rett under mitt), noen ganger.

Og en gang, så gikk Melissa M'Betsa, Janine England, en afrikaner i treningsdrakt og meg, i lag, til bussholdeplassen, (i County Road).

Men om han afrikaneren, var Joseph Yobo, (eller en annen fotballspiller), det veit jeg ikke.

For det var litt tidlig, på dagen.

Og alle skulle rekke jobben osv., da.

Så hva dette var om, (at vi fire, skulle gå sammen, i retning av County Road/Goodison Park), det fikk jeg ikke helt med meg, (må jeg innrømme).

(For dette var noe, som hu Melissa M'Betsa organiserte, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at en gang, som jeg kom hjem, fra jobben, (må det vel ha vært).

Så ville Melissa M'Betsa, at jeg skulle sette meg ned, ved siden av henne, på senga hennes, (inne på rommet hennes, i første etasje).

(Noe sånt).

For Melissa M'Betsa, ville ha råd fra meg, om hva hu skulle gjøre, da.

For hu hadde fått, en dyr bil, av Joseph Yobo, (fortalte hu meg).

(Noe sånt).

Og hu ville ha råd fra meg, om hva hu skulle gjøre, da.

Jeg sa, at hu burde, forsikre bilen.

I tilfelle at den ble stjålet, for eksempel.

For da ville hu ikke, miste de pengene, som denne bilen, var verdt, da.

(Det var visst en bil, som var verdt, kanskje en million norske kroner, (eller noe i den duren), da.

Fikk jeg inntrykk av, ihvertfall).

Men jeg fikk aldri se, denne bilen, da.

Så om Melissa M'Betsa skøya, eller ei.

Det veit jeg ikke, (må jeg innrømme).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter dette, så ble det sånn, at Melissa M'Betsa, Janine England og Steven Norris, 'hele tida', dro på noen slags fester, osv.

(Ihvertfall i noen uker/måneder).

Og de hadde også, en god del fester, i Mandeville Street, (mens jeg var, inne på rommet mitt), husker jeg.

For jeg ville liksom ikke, skylde hu Melissa M'Betsa, for mye, da.

(For å si det sånn).

For jeg var redd for, at hu da liksom, ville be meg, om å gjøre ditt og datt, liksom.

(Noe sånt).

Hvis hu introduserte meg, for noen fotballspillere, for eksempel.

Så derfor, så begynte ikke jeg, å mase, på hu Melissa M'Betsa, om disse festene, (og disse fotballspillerne osv.), da.

Selv om det sikkert, hadde vært kult, å skrytt av, til bekjente osv., i Norge.

At jeg kjente, de og de fotballspillerne, liksom.

Men jeg ville ikke, stå i for mye gjeld liksom, til hu Melissa M'Betsa, da.

Så derfor, så fortsatte jeg bare, å passe mine egne saker, liksom.

Selv om de andre, som bodde, i Mandeville Street, begynte å dra, på masse fester sammen osv., (i ukene/månedene, før jul, i 2005, var det vel).

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt, mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Mandeville Street.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve, å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 10.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.        

PS.

Det var også sånn, at jeg en gang, (i fylla vel), spurte Melissa M'Betsa, om hvor i Afrika, som hu, (og slekten hennes), var fra.

Og da sa hu, at hu var, fra Zimbabwe, (husker jeg).

Og da sa jeg: 'Rhodesia', (husker jeg).
 

(For dette landet, pleide å bli kalt, Zimbabwe Rhodesia, på NRK sine nyhetssendinger osv., på 70/80-tallet, (da det var en del uroligheter, i landet, vel).

Sånn som jeg husker det).

Og da svarte Melissa M'Betsa: 'Yes', (eller noe i den duren), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.


Selv om det var sånn, at Melissa M'Betsa, var fra Zimbawe.

Så var det ikke sånn, at hu ikke hadde, noen slektninger, i Liverpool/Nord-England.

Melissa M'Betsa hadde, ei kusine, (i 10-12 års-alderen, kan hu vel ha vært), som ihvertfall en gang, var på besøk, hos henne, i Mandeville Street, (sånn som jeg husker det).

(Og det kan muligens ha vært sånn, at hu 'Liverpool-kusina', var ganske hvit.
 

Mener jeg ganske vagt, å huske).

Og Melissa M'Betsa hadde også, sin mor, (eller om det kan ha vært, hennes tante, eller noe i den duren), på besøk, i Mandeville Street, (husker jeg).

Og da, så banka disse, på døra mi, (i andre etasje), husker jeg.

Og så så de, inn på rommet mitt, da.


(Av en eller annen grunn).

Uten å forklare, hva grunnen var, til at de 'spionerte' liksom, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Janine England hadde også besøk, av slektninger, (i Mandeville Street), husker jeg.

Og det var, fra hennes yngre bror, (fra Dover), sånn som jeg forstod det.

Og på nyttårsaften, i 2005.

Så hadde jeg kjøpt, en laptop, på PC World, i Aintree, først på dagen.

Og så dro jeg, til Arvato, hvor jeg jobba, (selv om det var fridagen min, vel).

(Noe sånt).

Og om natta, så dukka Sarah, Janine England og broren hennes opp der.

Og alle disse tre, sov sammen, i dobbeltsenga, på Janine, (eller om det var Sarah), sitt rom, (sånn som jeg forstod det).

Men Sarah ville ikke, gi noe sex, til Janine sin yngre bror, (var han vel), mener jeg, at jeg overhørte.

Så det er mulig, at han lillebroren, til Janine England, var ganske ung og umoden, da.


Siden at han liksom, lot seg tulle/dulle med, av Sarah.

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.


PS 4.

Det var også sånn, at Janine England og Melissa M'Betsa, ofte ville banke, på døra mi, og spørre, om sigaretter.

Men jeg slutta, å røyke, på nyåret, i 2006, (var det vel).

Men jeg hadde fortsatt noen røyk igjen, i den siste røykpakka, da.


Og en gang, så kom Janine England, på døra mi.


Og så ville hu, at jeg skulle gå inn, på hennes rom, med noen sigaretter.

(Noe sånt).

Og da gikk jeg inn, på rommet hennes, med 2-3 sigaretter, (husker jeg).

(For jeg hadde jo uansett, slutta å røyke.

Så jeg ga henne, fler sigaretter, i samme slengen, da.

For jeg trengte jo ikke, de sigarettene selv, uansett.

Siden at jeg jo, hadde slutta, å røyke, mener jeg).

Og da, lå Janine England, i senga si.

Og overalt rundt henne, på gulvet.

Så lå det klær, hulter til bulter, da.

(For å si det sånn).

Så da lurte jeg på, hva som foregikk, (må jeg innrømme).

(Men jeg sa ikke noe, til dette ganske unge kvinne-mennesket, da.


For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter