Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 10. juli 2016

Dette er fra Metro Bowling, som var stamstedet, (må man vel si), til min tremenning Øystein Andersen, (på 80-tallet). Noe sånt

stamsted øa

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

PS.

Det var sånn, at første gang, som jeg så, min Lørenskog-tremenning Øystein Andersen, (som er adoptert, fra Korea).

Det var sommeren 1986, (mener jeg å huske), i jordbæråkeren, til familien Sand, (fra Sand, i Svelvik).

Og Øystein Andersen han var, som en 'rabagast', i den åkeren, (sånn som jeg husker det).

Men det var sånn, at min kamerat Kjetil Holshagen, (som min tidligere klassekamerat Tom-Ivar Myrberg, hadde anbefalt meg, å bli kjent med).

Han dro med Øystein Andersen, opp til meg, (i Leirfaret 4B, på Bergeråsen), fra høsten 1986, (kan det vel ha vært).

For Øystein Andersen, som var adoptiv-sønn av to Berger-folk.

(Nemlig Reidun Zachariassen, (som var, min fars kusine, fra Sand).

Og Kai Andersen).

Han var ofte, på Bergeråsen/Sand, i helgene.

Og ble ved da kjent, med min kamerat Kjetil Holshagen.

(Som noen ganger, gikk og 'tusla' liksom, nede ved fjorden, (hvor Andersen-familien hadde slekts-eiendom, (som de brukte, som ferie-sted)).

Det husker jeg, for Kjetil Holshagen viste meg en gang, en liten stim, med dass-morter, som noen holdt fanget, i en grop, i et svaberg.

(Dette var muligens, på eiendommen, til Øystein Andersen og de, har ferie-sted.

For min far leide båt-plass, av Kai Andersen vel, like ved dette svaberget, som Kjetil Holshagen viste meg, (et svaberg, som min onkel Håkon forresten, vel pleide, å sole seg på/ved, sammen med andre, i sin/vår slekt, på 70-tallet, osv.).

Dette kan forresten, muligens ha vært, en grop, fra steinalderen, som folk dengang brukte, som 'kjøleskap' liksom, (tenker jeg nå).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og så.

(Etter at Øystein Andersen, hadde besøkt meg, kanskje 20-30 helger, (på dag/kveldstid), sammen med Kjetil Holshagen, (på Bergeråsen)).

Så ble det til, at jeg etterhvert, dro på noen turer, (oftest uten Kjetil Holshagen, som etterhvert flytta, til Sande), inn til Oslo/Lørenskog.

(Fra 1987, kan det vel ha vært.

Noe sånt).

Og da, (rundt 1987), så viste Øystein Andersen meg rundt, på Lørenskog, da.

(Ved et par-tre anledninger).

En gang, så gikk vi, til Robsrudjordet Grill, (hvor hans kusine Anita jobba, og hu lagde da gratis burgere til oss, husker jeg).

Og en annen gang, så gikk vi, (eller om vi ble kjørt), til nettopp bowlinga da, på Metro-senteret, (husker jeg).

Og Øystein Andersen pleide ikke, å bowle så mye, (sånn som jeg forstod det).

Men han var mest glad i, å spille, på spilleautomatene, (inne på Metro Bowling), sånn som jeg husker det.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og det var også sånn, at jeg en gang, (rundt 1987 vel), satt på, med Øystein Andersen og foreldra hans.

Til Triaden-senteret.

(For de skulle handle, (på Matland vel), husker jeg.

Men Øystein og jeg, satt vel da bare, i bilen.

Mener jeg å huske.

Noe sånt).

Og det var også sånn, (sommeren 1990 for eksempel, etter at Øystein Andersen og jeg, hadde vært, på ferie, hos den tidligere EF språkreiser-vertsfamilien vår, i Shoreham/Brighton), at jeg bodde, i et par uker, (i et rom, ved siden av kjellerstua), hos Øystein og dem, (i Marcus Thranes vei, på Hanaborg/Lørenskog), mens hans foreldre, var på Sand, vel.

(Noe sånt).

Og da var vi ofte, på steder som Robsrudjordet Grill/Statoil og Metro-senteret, osv.

(Øystein Andersen kalte Maxi Skårer-hypermarkedet, (som lå vel siden av Metro-senteret, og som reklamerte med: 'Maxi - den trivelige kjempen'), for: 'Den utrivelige kjempen', (husker jeg).

Og han kalte også Triaden-senteret, for: 'Tragedien'.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og mens jeg jobba, på Matland/OBS Triaden.

Så avtalte jeg, en del ganger, med Øystein Andersen.

(Oftest før han fikk lappen, vel).

At jeg skulle gå, hjem til han, (etter jobb), da.

(For å drikke cola, spise Pizza Grandiosa, se på filmer, høre på musikk, spille brettspill og/eller black-jack/poker, (hjemme hos han), på Hanaborg. da.

Og der pleide også Glenn Hesler, ofte å være, etter våren 1991, eller noe i den duren.

(Og noen ganger, andre av Øystein Andersen sine kamerater.

Som Are, (som bodde, ikke så langt unna).

Og Tom 'Fuckenberg' Fachenberg, (fra Lambertseter).

Noe sånt).

Og da måtte jeg gå, i en drøy halvtime kanskje, (for å komme meg, fra Triaden, til Hanaborg), da.

Men jeg hadde ofte, vanka nesten, rundt omkring, på Lørenskog, sammen med Øystein Andersen, (i helger/ferier, mens jeg egentlig bodde, på steder, som Bergeråsen, Abildsø eller Furuset).

Så jeg var ganske kjent, på Lørenskog, da.

Og jeg klarte såvidt, å finne fram, på denne, litt 'kronglete' veien, (må man vel kalle den).

Og denne strekingen, (fra Triaden til Hanaborg/Robsrudjordet), gikk jeg også, (av gammel vane liksom, må man vel si), på mandag, da.

(For å si det sånn).

Selv om jeg gikk litt feil, (må jeg innrømme), den siste biten, (fram til Øystein Andersen og dem sitt hus, i Marcus Thranes gate).

Men da var det også, cirka 25 år siden, at jeg sist, hadde gått, denne veien/turen, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det at jeg begynte, å besøke, Øystein Andersen og dem, i Lørenskog.

Det begynte vel sånn, at jeg var, i Oslo, for å shoppe, (må det vel ha vært), en gang, i 1987, (eller noe sånt).

Og så traff jeg vel muligens Øystein Andersen, (som jeg kjente, fra Bergeråsen), inne på Oslo S., (eller om det kan ha vært, på Oslo City), eller noe sånt.

Og så spurte Øystein Andersen meg, om jeg ville være med, ut til dem, i Lørenskog.

(For de skulle ut til Bergeråsen/Sand, den samme dagen, var det vel.

Så jeg fikk sitte på hjem, (fra Oslo/Lørenskog), med dem, da).

Og så tok jeg toget, til Lørenskog, (sammen med Øystein Andersen), fra Oslo, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Og grunnen til, at jeg noen ganger, dro inn til Oslo, (for å shoppe osv.), mens jeg bodde, på Bergeråsen.

Det var fordi, at jeg, hadde bodd, i Larvik sentrum, (på slutten, av 70-tallet).

Og fordi at jeg hadde vært, en god del, på språkreise, i England, osv.

(Og jeg var også vant til, å reise, for å besøke, min mor, cirka en gang i måneden.

Etter at jeg flytta, til min far, (på Berger), som ni-åring).

Så jeg kjeda meg, noen ganger, en del, på Bergeråsen, da.

(For å si det sånn).

Så derfor, så syntes jeg, at det var litt artig, å noen ganger reise, for eksempel til Oslo, for å shoppe/kikke litt, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter