Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 10. juli 2016

Nå har jeg markert, OBS Triaden, per sommeren 1992 cirka. Det røde feltet, er OBS Triaden, og det grønne feltet, er sommer-spesialvare-avdelingen, (som åpnet våren 1992 vel), hvor jeg jobbet, som rådgiver, for kassafunksjonen, (jeg ble 'shanghaiet', må jeg si, (mens jeg satt i kassa), av spesialvare-leder Lars Erik Koritov). Jeg jobbet også, i sommer-spesialvare-butikken, (som eneste ansatt), et seinvakt-skift, på åpningsdagen, (våren 1992)

obs med sommerspesialvareavdeling

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

PS.

Det var forresten sånn, at det var ei lyshåra dame, (i 20-åra vel), som het Hanne, (eller noe sånt), som etterhvert begynte, å jobbe, en god del, i sommer-spesialvare-butikken/avdelingen, (våren/sommeren 1992), husker jeg.

Og hu ble det sagt om, (av en kar, som muligens var broren, til hu lyshåra 'fruktavdeling-venninna', til Cathrine Løvdahl), at pleide, å gjøre ting, som å dra på tur, med danskebåten, sammen med bare karer, osv.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Når det gjelder det, at jeg ble utvalgt/'head-huntet', (av Lars Erik Koritov), til å være rådgiver, for kassa-funksjonen, (i sommer-spesialvare-butikken).

(For det var ikke sånn, at Lars Erik Koritov spurte, 'den femte kassalederen', (som var fra OBS Lillestrøm egentlig), om han kunne få låne, en kasserer, av henne.

Nei, Koritov spurte, om han kunne få låne meg, (sånn som jeg husker det).

(For jeg satt i kassa mi, (eller om jeg var avløser), ikke så langt unna, hu 'nye' lyshåra kassalederen, da.

Og det var stille i kassa, (av en eller annen grunn).

Så jeg hørte hva Koritov sa, da.

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og mens jeg var, i militæret, så begynte jeg, å heller jobbe, i Rimi-kjeden.

(På grunn av noen misforståelser, med 'den femte kassalederen', når det gjaldt jobbing, i feriene mine, fra militæret, osv.).

Og det var, i desember 1992, at jeg begynte, i Rimi, (husker jeg).

(Så det var cirka et halvt år etter, denne episoden.

Da jeg jobbet, i sommer-spesialvare-butikken, (til OBS), på Triaden, da).

Og jeg jobbet, som leder, i Rimi, fra 1994 til 2004.

(Altså i cirka ti år).

Og det var aldri sånn, at noen ba meg, (i Rimi), om å være rådgiver, for kassafunksjonen, i nye butikker.

Sånt gikk gjennom distriktsjefene osv., i Rimi, (sånn som jeg forstod det).

Og det var vel da eksterne firma, (som for eksempel Legra), som ga råd om, hvordan kassene burde sikres, osv.

(Muligens i samarbeid, med Rimi sin sikkerhetsavdeling.

Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Så jeg, (som var kasserer), ble altså brukt, som en slags sikkerhetsrådgiver da, (av OBS), i forbindelse med etableringen, av OBS sin sommer-spesialvare-butikk, (på Triaden-senteret), i 1992, da.

Og det var litt rart, (må jeg si).

Og det gikk også litt rett vest, (må jeg si).

For da jeg så jobbet, det nevnte seinvakt-skiftet mitt, (i sommer-spesialvare-butikken), på OBS/Triaden, i 1992.

Så var det ikke, noen dropsafe, i kassa, (husker jeg).

Så det ble liggende, for mange sedler, i kassa, (husker jeg).

Og noen av sedlene havnet inne i selve 'kassa-apperaturen', (for å si det sånn).

Og det ble også, mye diff, i kassa, den første dagen der.

For da jeg var med, (som rådgiver), så testet vi kassa.

Og slo inn noen test-salg.

Men disse hadde ingen slått ut.

(Virka det som.

For dette fortalte seinere ei kontordame meg.

Hu samme som ga meg den halve halvflaska med whiskey, (som premie), på det nevnte julebordet, i 1991).

Og det var også en tredje person, (en kar, som muligens var, fra OBS Lillestrøm vel), som var med, på det møtet, hvor jeg var rådgiver for kassafunksjonen, (eller noe sånt).

Og det ble slått, på samme kasserer-nummer, hele dagen, (på åpningsdagen).

Så det var ikke bare jeg, som slo, på kassa, den dagen.

(For å ta med, om det også).

Og den kassa, (som Koritov hadde funnet, et eller annet sted), var en gammeldags kasse.

Som var helt forskjellig, fra de kassene, som stod, i den 'vanlige' delen, av OBS-butikken/senteret.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her kan man se, at Matland/OBS Triaden, var et hypermarked, (for Matland hadde et butikk-areal, på 4000 kvadratmeter, og grensen for å kalles hypermarked et visst 2500 kvadratmeter):

matland obs triaden var et hypermarked

http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/12/her-kan-man-se-det-at-matlandobs_17.html

PS 6.

Her er mer om dette:

grensen for hypermarked

http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/12/her-kan-man-se-det-at-matlandobs_17.html

PS 7.

Her kan man se, at da Matland ble OBS Triaden, så bygget man ut, og hypermarkedet var, på 7000 kvadratmeter.

Og hypermarkedet, blir her, listet sammen, med kjøpesenterne.

Og det må antagelig være fordi, at den nevnte sommer-spesial-butikken/avdelingen, (som jeg har markert, med grønt ovenfor), ikke lå i tilknytning, til resten av hypermarkedet.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

obs triaden bygget ut

http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/12/her-kan-man-se-det-at-matlandobs.html

PS 9.

Men da jeg var, på Triaden, på mandag.

Så så jeg, at det nå ligger, en Meny-butikk, cirka der, hvor Matland og OBS Triaden lå, i 'gamle dager'.

Og om den butikken, er stor nok, til å kalles, et hypermarked.

(Altså at den har, et slagsareal, på mer enn 2500 kvadratmeter).

Det veit jeg ikke.

For de har liksom 'hevet' inn, så mange andre butikker, i første etasje/kjelleren, på Triaden-senteret.

Blant annet Jernia, Vinmonopolet, Dressmann, Boots, Nordli bokhandel, Hairport og Christiania Glassmagasin, osv.

Og det er mulig, at de også har gjort om, en del salgsarel, til lager der nå.

(For alt hva jeg vet).

Og nå var det bare 5-6 kasser der.

Mot 15-20 da det var Matland, vel.

Og det var også sånn, at det var plass, for to mørkhudede gutter vel, til å sitte, og 'glane', ovenfor kassene der nå.

(De har altså flyttet kassaområdet, og lagt til, en ny gang, (til å ha handlevogner osv. i).

Istedet for å bruke 'hoved-gangen' der, til å ha handlevognene i, (som i 'gamle dager'), da).

Men en sånn 'glane-plass', var det ikke der tidligere.

Da var det mye trangere.

(Sånn at vi 'hele tida', måtte huske, å rydde vogner.

Ellers, så ble det trangt, mellom kassene og el-butikken, (som lå cirka der, hvor det nå er Norli bokhandel, Dressmann og frisør, vel).

Så plassen, (i kjelleren der), ble utnyttet bedre tidligere, (vil jeg si), til dagligvare-areal.

Og Meny er vel mer kjent for å være, en supermarked-kjede, (enn en hypermarked-kjede), vil jeg si.

Så derfor har de kanskje, (med vilje), utnyttet plassen, på grunnplanet, i Triaden-senteret, litt dårligere nå, (enn da OBS Triaden og Matland lå der, i sin tid).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Dessuten var det sånn, at Spiseriet, (hvis kafeen på grunnplanet, på Triaden-senteret, het det, på 90-tallet), hadde en avtalte, med OBS Triaden, (hvis jeg husker riktig).

Og den avtalen gikk ut på, at Spiseriet skulle servere, de rettene, som var nevnt, i OBS sine kundeaviser.

(For OBS Triaden og OBS Lillestrøm, hadde felles kundeaviser, vel.

Sånn som jeg husker det.

Men bare OBS Lillestrøm, hadde sin egen kafe, da.

Noe sånt).

Så det er mulig, at noen, (for eksempel Arbeiderbladet), også regnet, Spiseriet, som en del, av OBS Triaden, (i 'gamle dager').

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Så på den tida, (rundt 1987), som jeg begynte, å besøke, min tremenning Øystein Andersen, (og dem), på Hanaborg/Lørenskog.

Så hadde Lørenskog to store hypermarkeder.

(Nemlig Matland og Maxi).

Men i 'våre dager', så er det bare små 'østblokk-butikker' igjen, (må jeg si).

(Med fare for å fornærme Meny litt.

Men likevel).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

'Den utrivelige kjempen', (Maxi), har nå blitt til Metro Storhandel, (med 'ørten' trange butikker):

ørten trange butikker

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter