Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 3. august 2016

Bestefar Johannes selger huset i Sætre, (for å heller, nyte pensjonist-tilværelsen, i Nevlunghavn, (like ved Brunlanes, hvor min mor, stefar, lillesøster Pia og jeg bodde, på den tida))

flytter

PS.

Jeg husker, at jeg bodde, i cirka en uke, i dette huset, (til min mors foreldre), i Sætre.

Og da var jeg ikke så gammel, at jeg snakka så mye, (sånn som jeg husker det).

Men det var sånn, at min mor og stefar, skulle til Mallorca, (var det vel).

Og da skulle min lillesøster Pia, være hos min fars foreldre, i Svelvik.

Og så måtte jeg, være hos min mors foreldre, i Sætre.

Og det så jeg på, som straff, (husker jeg).

For min mormor Ingeborg, var mye strengere/slitsommere, (å være hos), enn min farmor Ågot, (husker jeg, at jeg syntes).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og det var også sånn, at det var to etasjer, i det huset, som bestemor Ingeborg og bestefar Johannes bodde i, (mener jeg å huske).

Og jeg husker, at bestemor Ingeborg, sa til meg, at jeg ikke fikk lov til, å gå ned trappa.

(Noe sånt).

Og da, så måtte jeg bare sitte, på gulvet der, (i andre etasje), i noen timer da, (sånn som jeg husker det).

(Uten at jeg fikk lov til, å bevege meg, noe særlig, vel.

Sånn som jeg forstod det.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det var også sånn, at min mor, stefar og lillesøster Pia og jeg, var på ihvertfall et helgebesøk, (hos min mors foreldre, i Sætre), husker jeg.

Og da, så var det sånn, at Pia og jeg, hadde en lekekamerat der, (husker jeg).

Dette må vel antagelig ha vært, en gutt, fra et av nabohusene.

(Husene lå ganske tett der, (nesten som på Bergeråsen), sånn som jeg husker det).

Og vi tre, (Pia, gutten og jeg).

Vi satt og lekte, (en slags 'sandkasse-lek' vel).

På hjørnet cirka, av min mors foreldre, sitt hus, vel.

(Dette var ikke egentlig i hagen, men på en slags gårdsplass, må man vel kalle det.

Noe sånt).

Og min mors foreldre, satt like ved, (i noen slags hagemøbler), og fulgte med, på denne lekinga vår, (husker jeg).

(For bestemor Ingeborg, har mange år seinere, (var det vel), gjort et poeng av.

At Pia og jeg, samarbeidet så bra, om å liksom 'spille ut', denne gutten, (som liksom var 'slem'), da.

Ved at vi tok plastspaden, (eller noe i den duren), fra denne gutten, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Men fra mine/våre besøk, i Sætre.

Så kan jeg ikke huske, at min morfar, liksom var, så morsom/tøysete, som han seinere kunne være, (i Blombakken, i Nevlunghavn).

Men det er mulig, at grunnen til, at jeg ikke husker, min morfor, som tøysete, (i Sætre), var at jeg ikke var der, så mye/ofte.

Hvis det ikke var fordi, at jeg var så liten, (på den tida), at min morfar, liksom ikke turte, å tøyse/tulle.

(Min morfar, kan for eksempel, ha vært redd, for å skjemme seg ut, ovenfor naboene.

For i Nevlunghavn, (hvor min mors foreldre flytta, i 1975), så var det, sånne stakittgjerder, rundt 'alle' eiendommene.

Men det var det ikke, i Sætre da, (sånn som jeg husker det).

Der var det mye mer åpent, (mellom eiendommene da), sånn som jeg husker det.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter