Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 29. august 2016

Christell sin far, (Oddbjørn Humblen), ble visst nevnt, i forbindelse med en morsom episode, i Afrika

skandale i afrika

PS.

Her er mer om dette:

skandale afrika 1

PS 2.

Enda mer om dette:

skandale afrika 2

PS 3.

Og enda mer om dette:

skandale afrika 3

PS 4.

Og enda enda mer om dette:

skandale afrika 4

PS 5.

Og enda enda enda mer om dette:

skandale afrika 5

PS 6.

Christell sin far, var visst også medlem, av Nordmanns-Forbundet:

nordmanns forbundet

PS 7.

Hennes & Mauritz var forresten tidligere, to forskjellige butikk-kjeder, (ved navn Mauritz og Hennes), som slo seg sammen, (husker jeg, fra 80-tallet):

tidligere h m

PS 8.

Her er mer om dette:

hennes og mauritz 80 tallet

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hennes_%26_Mauritz

PS 9.

Det var nemlig sånn, at jeg var med min far og Haldis, til Pers hotell, (i Gol), påsken 1983, (eller noe i den duren).

Og da, så var det sånn, at noen familievenner, av min far og Haldis, også var med.

Jeg husker at Rune Kraft og broren, var med.

Og de var stesønnene, til min fars kamerat Viggo Engebretsen, (eller noe i den duren), fra Berger.

Og det var også ei ung jente der, (på Christell sin alder vel), som 'kjegla', (eller hva man skal si), med meg og Kraft-brødrene.

(Vi prata om Rubiks kube og Snake.

Var det vel.

Og jeg, (som var fra Berger), var ikke så flink, til å følge med, på nye 'fenomener', som disse Oslo-ungdommene, da.

Skulle man vel tro, ihvertfall.

Men det var sånn, at jeg faktisk, var ganske mye, i butikker, i Oslo og spesielt Drammen.

Siden at Haldis ganske ofte, pleide å dra meg med, inn til CC Brakerøya, (og seinere Bragernes sentrum), på lørdager.

Og der hadde de lekeforretning og et par matforretninger osv., da.

For å si det sånn).

Og mora til hu Oslo-frøkna.

(Eller hu kan også ha vært, fra Drammen).

Hu jobba på Hennes da, (husker jeg, at jeg fikk til svar, da jeg spurte henne).

Og det var muligens, en Hennes-butikk, som lå like ved, den Cubus-butikken, som Haldis etterhvert jobba i, (like ved Bragernes torg, i Drammen).

Så rundt 1983, så fantes det vel ikke Hennes & Mauritz-butikker, i Norge.

Det het fortsatt Hennes.

Men skoleåret 1988/89.

Da jeg gikk på en slags samarbeidsavtale, i Drammen.

Så gikk jeg, gjennom Gågata, (på Bragernes), når jeg skulle, til skolen, (husker jeg).

(Noe som var litt gjevt, for meg som var, fra det ganske lille stedet Berger.

Må man vel si).

Og i Gågata, så fantes det, en Hennes & Mauritz-butikk, (husker jeg).

Og der jobba min tidligere nabo, (fra Toppen, (på Bergeråsen), i 1972/73 deromkring), Annika Horten.

(I dameklær-avdelingen, jobba hu, husker jeg).

Men om det også fantes Mauritz-butikker, i Norge, før Hennes & Mauritz-butikkene dukka opp.

Det mener jeg å huske, (litt vagt), at fantes.

Men det tørr jeg ikke å si helt sikkert.

(Må jeg innrømme).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om Snake-kuben, (som dukka opp, noen måneder, etter den 'vanlige' kuben vel, (på første halvdel, av 80-tallet)):

snake kube

https://eu.rubiks.com/store/cubes/rubiks-snake

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter