Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 15. september 2016

Her er Konkurransetilsynet på villspor, mistenker jeg

konkurransetilsynet på villspor hm

http://e24.no/naeringsliv/konkurransetilsynet/peppes-pizza-faar-ikke-kjoepe-dolly-dimple-s/23794748

PS.

Jeg husker, fra da jeg gikk, på Gjerdes handelsskole, (i Drammen), skoleåret 1988/89.

(Hvis ikke dette var, da jeg gikk, (på handel og kontor), på Sande videregående.

Hvor jeg gikk, fra høsten 1986 til våren 1988).

Da var klassen min, på bedriftsbesøk, hos firmaet Delikat, i Drammen.

Og da fortalte Delikat-representanten, at deres største konkurrent, var folk som lagde sursild selv, hjemme.

Så her konkurrerer også Peppes mot folk som lager pizza selv hjemme.

Og det er vel ganske mange.

Så hvis Peppes leverer dårlige pizzaer.

Så kan folk lage pizza, (eller annen mat, som brødskiver), selv.

Eller kjøpe såkalt 'papp-pizza', i nærbutikken.

De kan også bestille kinamat.

Og det er mange andre som leverer pizza på døra.

(Som for eksempel Pizzaexpressen og Pizzabaronen, osv.).

Så der er det vel konkurranse.

Og når det gjelder å dra på restaurant.

Så finnes det jo tusenvis av restauranter, i Oslo.

Så folk kan da gå på McDonalds eller en annen restaurant, hvis det ikke bra, hos Peppes.

Så Peppes har fortsatt mye konkurranse, (vil jeg si), selv om Dolly Dimples blir kjøpt opp eller forsvinner.

Så her lurer jeg på, om ikke Konkurransetilsynet, er på villspor.

Hm.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter