Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 12. september 2016

Her var det, at min yngre fetter Ove, (fra Follo), dro meg med, en gang, i 1995

dro meg med 1995

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1030806843703616&set=gm.1018049831645831&type=3&theater

PS.

Men da jeg bodde, på Berger, (på 70/80-tallet), så fantes bare lokalet Samhold, som lå, like ved Smia.

Og inne på Samhold, var jeg bare, en gang, (nemlig skoleåret 1988/89).

(Selv om jeg også var utafor Samhold, en gang, skoleåret 1986/87, (eller noe sånt), husker jeg).

Og da ble jeg dratt med, av min søster Pia og hennes venninne Cecilie Hyde, (som bodde hos meg, i Leirfaret, på den her tida).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Han i midten, på bildet øverst i bloggposten, er min fars kamerat Ernest Eastwood, forresten.

(Som min far sa, at døde, av høyt blodtrykk.

En gang, som jeg snakket med min far, på telefonen.

På den tida, som jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool).

Min far kjente vel Ernest, fra den tida, som han vokste opp, på Berger.

Men min fars foreldre flytta seinere til Sand.

Og så flytta min far, til Bergeråsen.

Så jeg kjente ikke Eastwood, noe særlig bra.

For de bodde på Berger, (og ikke på Bergeråsen eller Sand), da.

For å si det sånn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det var også sånn, at min far, en gang sa, (på 80-tallet).

At han, som gutt, like etter krigen.

Han pleid å få peanøtt-smør, (på brødskiva), hjemme hos Ernest Eastwood, (som var hans nabo, (eller noe sånt vel), på Berger).

(Og min far kjøpte også med, et glass, med Peter Pan-peanøttsmør, til meg.

Begge de gangene, som han var, på feriereise, til USA, på 80-tallet.

Og begge gangene, så fikk jeg også, radiostyrt bil, (først en gul og så en rød 'beach buggy' vel), husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Han Ernest, husker jeg forresten, fra en sommer, på 70-tallet.

Dette var, mens min søster Pia og jeg, egentlig bodde, hos vår mor, i Mellomhagen, (på Østre Halsen), i Larvik.

(Hvor vi bodde, fra våren 1976 til våren 1978, vel.

Noe sånt).

Og da, så var det sånn, at min far dro med Pia og meg, på en båtferie.

(Med en selvbygget cabin cruiser, som han hadde, på den tida).

Og så møtte vi Ernest og hans unger Anne og Roy, (som begge var noen få år eldre enn meg vel).

På fjorden/sjøen, ikke så langt unna Tjøme.

(Noe sånt).

Men Ernest var en stille kar.

Og det var også ungene hans, vel.

(Sånn som jeg husker det).

Så det var ikke sånn, at jeg ble så godt kjent, med Ernest og dem.

Selv om vi ferierte sammen, (de hadde sin båt ankret opp, like ved faren min sin båt), i noen dager, (nede i Vestfold), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Den gangen, som Ove dro meg med, til Smia pub, i 1995.

Det var, den helgen, som Tommy Ingebrigtsen vant gull, i stor bakke, i Thunder Bay, vel.

(Ove og jeg, satt og så, på den konkurransen.

Hjemme hos bestemor Ågot.

Før vi gikk bort, til Berger, da).

Og jeg så to tidligere klassekamerater, (fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), inne på puben der, (som var rimelig full, må jeg si).

Og det var Odd Einar Pettersen og Sten Rune Nilsen.

Men disse to enset meg ikke, da jeg prøvde, å si hei, til dem.

(Det er mulig, at de ikke kjente meg igjen.

For jeg hadde ikke bodd, på Berger, siden 1989.

Det vil si 5-6 år tidligere.

Og jeg hadde vært, i infanteriet, et år, blant annet, (jeg var juli 1992-kontingent).

Og jeg jobba, med kroppsarbeid, som Rimi-leder, på den her tida.

(Jeg hadde ofte ansvaret, for å fylle opp kjølevarer og frukt.

Og en pall, med kjølevarer, kunne vel veie, en del hundre kilo, for å si det sånn.

Noe sånt).

Så jeg var nok litt større/kraftigere, i 1995, enn i 1989, (for å si det sånn).

Så det er mulig, at mine tidligere klassekamerater, ikke kjente meg igjen.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Etter dette, så stod jeg, borte ved der Ove stod, (litt lenger inn, i lokalet), i noen minutter.

(Vi drakk hver vår halvliter.

Som jeg hadde kjøpt, i baren.

Og det var vel etter at jeg hadde kjøpt disse halvliterne, at jeg prøvde, å få kontakt, med Odd Einar Pettersen og Sten Rune Nilsen.

Noe sånt).

Og mens jeg stod, ved siden av Ove der, (og drakk øl).

Så chatta jeg litt, med ei ung dame, som også stod der.

Og det viste seg, å være, den yngste lillesøstera, til Espen Melheim, (som også var min klassekamerat, på Berger skole og Svelvik ungdomsskole).

Og hu, (som vel heter Anette), fortalte om, at Espen studerte, i Belgia.

(Noe sånt).

Og at han hadde bedt henne, om å hilse vel, (hvis hu så meg).

(Noe sånt).

Jeg ba henne vel, om å hilse tilbake.

(Noe sånt).

Og så dukka min fetter Tommy, (som også er Ove sin fetter), opp der.

Og Tommy hadde også noen kamerater der, som sa, (om Ove og meg), at: 'Tommy har rike fettere', (eller noe i den duren).

(Av en eller annen grunn).

Og så ordnet Tommy, (som fortsatt bodde, på Berger/Bergeråsen, på den her tida), det sånn, at Ove og jeg, ble kjørt, til diskoteket, i Svelvik.

(Av en eller annen grunn).

Så jeg var bare, på Smia pub, i noen minutter da, (i 1995), husker jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter