Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 20. oktober 2016

Mer fra Norge

I dag, (onsdag kveld), så var jeg, inne i Oslo, for å handle mat.

En gang, (i sommer), så var det, (av en eller annen grunn), noen som spurte meg, om jeg visste hvor Haslum var, på en nattbuss.

(En nattbuss, som kjørte, i retning Sandvika, fra Oslo/Lysaker).

Og så søkte jeg, på Google Maps, (noen dager/uker seinere).

Og Haslum ligger, ikke så langt unna, Kiwi-butikken, her på Høvik.

(Det tar cirka ti minutter, å gå, fra den butikken, (til Haslum).

Noe sånt).

Og på Halsum, så har de t-bane, (som kjører kvarters-ruter, hele kvelden).

Og derfor, så tenkte jeg, at jeg kunne prøve, å ta t-banen, (inn til Oslo), for en gangs skyld.

(Istedet for å ta tog eller buss).

Og det funka greit.

(Selv om jeg syntes, at det var litt rart, at ei norsk og ei dansk dame, stod og prata sammen, (og lagde propp, må jeg si), på t-bane-plattformen, på Haslum).

Jeg gikk av på Majorstua t-banestasjon.

Og klokka var cirka 23.25.

Og jeg var på Rema Industrigata, (som stenger, klokka 24), cirka klokka 23.30.

Og jeg stod og panta, en tomflaske, (som jeg hadde med meg, i bagen min hjemmefra, for å ihvertfall ha noe, i bagen, liksom).

Og da kom det, en 'Rema-pakistaner', i 20-åra, med noen vogner, med frukt og grønnsaker på.

Jeg så på pantelappen, (fra et lotteri, for det var bare en flaske, og da prøvde jeg pantelotteriet, istedet for å komme, med en pantelapp, på 2.50, (i kassa), liksom).

Og klokka var cirka 23.35.

Så de stenger under åpningstiden, (må jeg si).

Jeg så på fruktvognene, (som stod i et hjørne, ved lagerdøra, vel).

Og det var jordbær og broccoli, blant annet.

Er det nye regler?

Ikke lov å selge broccoli og øl, etter klokka 20?

Nei, dette var noen rare Rema-rutiner, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg så på søppelbøtta, (som jeg kasta lotteri-billetten i).

Den var så møkkete, at jeg bare trykket, med en finger, på søppelkasse-lokket.

(Et sted, hvor det ikke var, så mye møkk, liksom).

Og det samme, i kassa.

Kassabåndet var ikke vaska, på mange dager/uker.

(La jeg merke til.

Som tidligere kasserer, osv.).

Og bankterminalen hadde en pappbit teipet på.

Det var for å få det trangt nok, sa 'Rema-pakistaneren', (som var aleine, i butikken, kunne det virke som).

Dere burde ringe banken, og få ny bankterminal, sa jeg.

(Noe sånt).

'Rema-pakistaneren' svarte ikke.

Og etter meg, så kom det, en annen kunde.

Og 'Rema-pakistaneren' kjørte varene hennes ned, i samme bås, som mine varer.

Og da spurte jeg, om hvorfor 'Rema-pakistaneren', (som stod i kassa, istedet for å sitte), ikke brukte begge båsene.

Men da bare lo 'Rema-pakistaneren', for seg selv, liksom.

Og ville ikke forklare, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Rema-butikken var også utsolgt, for Rema sin håndsåpe, forresten.

Og de hadde bare en flaske Grans-cola, (så det ut som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og så tenkte jeg, at jeg kunne prøve, å ta toget tilbake, til Høvik.

Og derfor, så tok jeg trikken, (fra like ved krysset Industrigata/Bogstadveien).

Men på trikken, så lå det, en svær fyllik, som var bråkete.

Og jeg kom ikke noen vei, for en slags familie, (eller noe sånt), satt med bikkja si, i midtgangen.

Og å liksom trenge seg forbi, en bikkje.

Nei, det kan man vel nesten ikke gjøre.

Man burde være litt forsiktig, med andre folks hunder, har jeg ihvertfall hørt, minst en gang.

Så derfor, så gikk jeg bare av trikken, på neste holdeplass.

Og så gikk jeg resten av veien, til Nasjonalteateret.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter