Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 3. oktober 2016

Sovjetstat-bussen

På lørdag, så var jeg, en tur, til Tanum, (like over grensa, til Sverige).

Og det var fordi, at jeg tenkte, at jeg kunne kanskje prøve, å dra til Sverige, en tur, og shoppe, (og ikke bare til Danmark, hvor jeg vanligvis drar, for å komme meg bort litt).

Det kosta cirka 260 kroner, med buss, tur/retur, til Tanum Shoppingcenter, (som var det billigste stedet å dra til, (virka det som), i Sverige).

Og marerittet starta, da jeg skulle gå på bussen.

Det var en lang kø, på Bussterminalen, i Oslo.

Og en pakistaner, (eller noe sånt), klikka, i køen foran meg.

Han var aggressiv og mista kontrollen, og begynte å si noen ukontrollerte gloser, (virka det som), på et fremmed språk, (mens kona hans svirra rundt han).

Og en norsk kar, med grått hår, gikk inn, på buss-stasjonen igjen.

(Så jeg måtte flytte meg litt.

For min plass i køen, var da, cirka midt i døra, til buss-stasjonen, liksom).

Så han norske karen, skulle visst ikke være med, bussen likevel, (kunne det virke som).

(Han likte kanskje ikke, at pakistaneren klikka.

Noe sånt).

Og buss-sjåføren sa, til pakistaneren, (eller om det var en albaner), at hans billett var, til en annen buss, som hadde gått, cirka halvannen time tidligere.

(Noe sånt)

Så pakistaneren, (og kona hans), fikk ikke reise, med bussen, (sånn som jeg forstod det).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Printerblekk var noe av det, som jeg hadde tenkt til, å kjøpe, i Sverige.

(For jeg tenkte at det kanskje var billigere der).

Men jeg hadde booking-kodene skrevet ned, på et ark.

Og jeg hadde også betalt noen kroner, (da jeg bestilte online), for å bli tilsendt disse kodene, på SMS.

Og jeg forsøkte å vise tekstmeldingen, til sjåføren.

Men buss-sjåføren, (som var svensk), insisterte på, at jeg skulle lese opp 'sifrorna', (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var nesten ingen ledige seter, på bussen.

Så jeg ble sittende helt bakerst, ved siden av dassen.

Og det var stadig folk, som måtte på do.

(Selv om de nettopp hadde gått på bussen).

Og det stinka, hver gang de åpna og lukka do-døra, (husker jeg).

Så dette var en ekkel reise, (må jeg si).

Jeg tenkte tilbake, på lignende buss-turer, som jeg har vært på, i England, osv.

Men jeg kan ikke huske, at jeg noen gang, har gått på do, inne på en buss.

Enkelte ganger, så har jeg reist, med busser, som har hatt do.

Men da, så har vel disse dosene, vært avlåste, (sånn som jeg husker det).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Shoppingsenteret var dårlig, (må jeg si).

De hadde nesten ingen ting, av det som stod, på handlelista mi.

Og jeg var der, cirka klokka 9.30, (var det vel).

Og så gikk bussen min, tilbake til Norge, klokka 15.25, (var det vel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Siden at jeg hadde, 5-6 timer, i Sverige.

(Og siden av dette shoppingsenteret, ikke var så utrolig stort/bra, liksom).

Så tenkte jeg, at jeg kunne jo kanskje gå, å kikke litt.

Så jeg gikk litt 'borti der', liksom.

For jeg tenkte, at kanskje det gikk an, å finne veien, til sjøen.

(For på noen brosjyrer, som jeg fant, inne på shopping-senteret, så stod det om et sted, som het Tanum Strand.

Noe sånt).

Så jeg så litt, på landskapet, og prøvde å se, hvor det gikk nedover, (mot havet), liksom.

Og etter å ha gått, i noen minutter, så fant jeg, en runestein, (ved en kirke).

Og litt etter det igjen, så fant jeg, en Ica-butikk, osv.

Men sjøen så jeg ikke noe til.

Så jeg gikk etterhvert tilbake igjen, mot shoppingsenteret.

Og da fant jeg et kyststi-skilt, (på veien).

Men man kunne ikke se kysten.

Det var bare en gårdsvei, som gikk, gjennom en svær maisåker, (så jeg seinere, at det var).

Men jeg så på klokka, og den var bare litt over elleve.

Så jeg bestemte meg for, å gå en tur, ned den kyststien.

(Og det shoppingsenteret virka ikke, så utrolig bra, for å si det sånn).

Så jeg bestemte meg, for å gå et stykke, langs denne kyststien, da.

(For å si det sånn).

Og jeg fant etterhvert en dyssegrav, (Valbrets grav), som var mange tusen år gammel, (på veien).

Og jeg gikk så videre, langs kyststien.

Men stien gikk så gjennom, et gårdstun, (eller noe i den duren).

Og jeg tenkte da, at det kanskje var, best å snu.

I tilfelle jeg eventuelt gikk feil, på tilbakeveien, (for eksempel).

For jeg måtte jo rekke bussen, (klokka 15.25).

Ellers så ble det nok, litt kronglete, å komme seg hjem, (til Norge).

Men jeg gikk en litt annen vei tilbake.

Og da fant jeg, en svær gravrøys, (på Kolossberget), som nok var, fra vikingtiden, (hvis ikke enda eldre).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Jeg gikk så tilbake igjen, til senteret.

Og så handla/kikka jeg der, (i Coop-butikken), i cirka en halvtime.

(Eller noe i den duren).

Og så gikk jeg, til bussholdeplassen, (for bussen tilbake, til Norge).

(Som var, utafor en bensinstasjon).

Og så stod jeg der og venta, i cirka et kvarter.

Sammen med et par, (som allerede stod der, da jeg dukka opp).

Og så kom bussen, (noen få minutter forsinka vel).

Og det paret hadde en koffert, så sjåføren ble opptatt med, å lempe inn kofferten, på sida av bussen.

Og så virka det som, at sjåføren ikke så meg.

(Og at han var på vei, inn i bussen igjen).

Og jeg hadde ikke lyst til, å ikke komme meg med bussen, (tilbake til Norge).

Så jeg prata kanskje, litt høyt, til sjåføren.

(For han lot som, at han ikke så meg, syntes jeg.

Noe sånt).

Og så leste jeg opp tallene, fra tekstmeldingen.

Og sjåføren sa at jeg ikke stod registrert.

(Det stod heller ikke Nettbuss, på denne bussen.

Men det stod rutenummer 300.

Så jeg skjønte at det var riktig rute, ihvertfall).

Og jeg leste tallene igjen.

Og sjåføren sa, at det ikke stemte.

Og så sa han, at: 'Det skiter vi i'.

Og så klappa han meg, på ryggen/skulderen.

Noe som jeg syntes, at var, litt merkelig.

(For å si det sånn).

Og jeg syntes at dette, (at det var noe tull, med billetten), var rimelig pinlig.

Så jeg sa høyt: 'Tekstemeldingen', da jeg gikk på bussen.

(For å forklare, for de andre, på bussen.

At dette rotet, (med billetten), ikke var min feil, liksom.

For å si det sånn).

Og så så jeg, at det lå, et 'reservert' skilt, på et sete, cirka midt i bussen.

Men jeg visste, at Tanum var siste stopp, (før Oslo).

(Ihvertfall så var Tanum første stopp etter Oslo.

Da jeg dro sør/øst-over, (med den samme bussruta), tidligere på dagen).

Så jeg satt meg der.

For jeg regna med, at de som hadde reservert.

Må ha vært noen, som for eksempel, gikk på bussen, i København.

Og så gikk av bussen igjen, i Gøteborg, (for eksempel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Og da jeg kom hjem igjen, så lurte jeg på, hvem det egentlig var, som eide, dette firmaet, (Nettbuss).

Og det var Samferdselsdepartementet, (fant jeg ut, på Wikipedia).

Så de tulla nok med meg, på Sovjetstat-vis, (mistenker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

samferdselsdepartementet eier sovjetstat bussen

https://no.wikipedia.org/wiki/Nettbuss

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter