Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 11. november 2016

Mer fra Norge

På onsdag, så var jeg, på Lefdal, på Alnabru, for å kjøpe, et kraftigere viftebrett, til laptop-en.

(For dette viftebrettet hadde de kun på lager, i denne Lefdal-butikken.

Så jeg, på nettet).

Jeg la merke til, at OBS Alnabru, lå like ved, denne Lefdal-butikken, (som lå, på Alna-senteret, heter det vel).

Og jeg dro innom den butikken, (OBS Alnabru), mens jeg var, i nærheten.

(På den tida, som jeg jobba, på OBS Triaden, i Lørenskog, (fra høsten 1990 til høsten 1992), så fantes ikke denne OBS-butikken, (på Alnabru), forresten).

Og jeg la merke til, at info-bua, lå rett etter inngangen.

Og hu som jobba der, hadde ikke oversikt, over kassaområdet, (som på OBS Triaden).

Men hu hadde kanskje, noen skjermer, som hun kunne overvåke kassaområdet via.

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Kassavognene i denne butikken, hadde 'hull', for tiere, euro, og 50 cent, (så det ut som).

Hva med 20-kroninger, (som man kan bruke, på Føtex i Frederikshavn), kan man kanskje lure på.

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

I kassa, så var det bare 'stå-kasser', (så det ut som, for meg).

Og det var nesten 'obskønt', å gå der, (må man vel nesten si).

For det eneste som 'stakk ut', av kassene, var rumpene, til de kvinnelige kassererne, (må man vel si).

Og disse rumpene, fikk man liksom, 'i trynet', når man la varene, opp på kassabåndet, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Hun som stod, i kassa mi.

(På OBS Triaden, så hadde vi bare sitte-kasser, forresten).

Det var ei mørkhuda ei, i begynnelsen av 20-årene, vel.

Og etter at hu var ferdig med, å slå inn varene, til kunden etter meg.

(Var det vel).

Så trippa hu, ut av kassa si, med en Grandiosa-pizza.

Men det var kanskje sånn, at kunden etter meg, ikke hadde nok penger.

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var forresten sånn, at da jeg gikk ut, av tidligere Thon hotell Høvik.

(I 18-tida, på onsdag).

Så stod det tre uniformerte politifolk, utafor utgangen.

(De bare stod rett opp og ned der, virka det som.

Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn, at den Lefdal-butikken, på Alnabru, var dårlig merket, (må jeg si).

(Det var ingen store Lefdal-skilt, på fasaden.

Såvidt jeg kunne se, ihvertfall).

Og det var også en skummel dør der.

(Ved Meny).

Og da jeg gikk ut, av den døra, (mens jeg lette etter den dårlige skiltede Lefdal-butikken).

Så var det mørkt der, og da jeg gikk ut, av døra, så var det, noen centimeter ned, til en glatt isklump, (må man vel kalle det).

Så det var bare flaks, at jeg ikke, falt bakover, og slo hue, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det var også sånn, på Lefdal Alna senter.

At i data-avdelingen der, så var det to ansatte, (en nordmann og en asiat vel).

Og disse to, (som var i 20-årene vel), la armene rundt skuldrene på hverandre, (eller noe i den duren).

Da jeg var der, (like før stengetid), for å finne, det nevnte viftebrettet.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter