Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 2. november 2016

Mer fra Norge

I dag, så var jeg, inne i Oslo, og handla litt forskjellig.

Først så var jeg, på McDonalds, (den ved Karl Johan, (og Fjällräven-butikken), som var Norges første McDonalds, i sin tid).

Og der, så bestilte jeg, en McDouble.

Og så sa jeg: 'Betale med kort'.

Og da sa McDonalds-dama, (som var ganske lav og litt rund), at: 'Sa du med ekstra ost?'.

(Noe sånt).

Så det var jo noe tull, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Så gikk jeg på Expert, (den som ligger, (i Dronningensgate), ikke så langt unna Oslo City).

For jeg skulle kjøpe svart blekk, til printeren.

Svart blekk, (Epson Black 18), kosta 149 kroner.

Men jeg var i den samme butikken, i forrige måned, og kjøpte Epson Cyan 18-blekk.

Og den varen kosta 129 kroner.

Og det kosta den fortsatt, (la jeg merke til, i dag).

Men svart blekk, er 20 kroner dyrere, da.

(For den samme mengden blekk).

Det må det være noe rart, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og da jeg skulle betale.

Så spurte ei Expert-brunette, (som het Helene T, står det på lappen), om jeg skulle ha en pose.

Og det er vel greit, å ha, en sånn pose, til å ha varene i, tenkte jeg.

(For da har man varen og kvitteringen, på et sted, for eksempel).

Men så glemte hu å gi meg pose.

(Enda hu sa at hu skulle gi meg det).

Så det var litt rart, må jeg si, (at jeg måtte purre, på den posen).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Så gikk jeg, på Clas Ohlson, (på Oslo City).

Og kjøpte et kjøle/vifte-brett, til PC-en.

De kosta 299, (så de var dyrere, enn prisen, i nettbutikken deres, hvis jeg ikke tar helt feil).

(Og mye dyrere, en et lignende brett, som jeg kjøpte, da jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool).

Her spurte kassadama, om jeg skulle ha pose.

Og det kosta en krone, (som i matbutikker).

Det er litt rart, (må man vel si), at bæreposene koster penger, i el-butikker, (eller 'usefulshopp', (eller noe i den duren), som de kalte Clas Ohlson, i Liverpool, (da de åpnet sin første butikk der, (på den tida, som jeg bodde, i Leather Lane))).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Så gikk jeg, på Vitus apotek, (heter det vel), også på Oslo City.

Og der, så fant jeg, de jerntablettene, som jeg har pleid å kjøpe, (ihvertfall når jeg har bodd, i Norge), siden første halvdel, av 90-tallet.

Og da jeg bodde, på St. Hanshaugen, (hvor jeg bodde, fra 1996 til 2004).

Så pleide jeg også, å spise Omega 3-kapsler, (og Vitamineral-vitaminpiller).

Og Omega 3, stod på handlelappen min.

Men de jeg kjøpte, da jeg bodde, på St. Hanshaugen.

De var, i en slags sølvfarget flaske, (eller boks).

Men den typen Omega 3-kapsler, så jeg ikke, hos Vitus.

Så jeg kikka litt, på de andre slagene, av kosttilskudd, som de hadde der.

Og da begynte ei pakistansk dame, (med hijab), å spørre meg, om jeg trengte hjelp.

Men jeg bare så på varene.

Og jeg hørte også på walkman.

Så det var jo sånn, at jeg ble forstyrra, må jeg si.

Og jeg svarte, at jeg ikke trengte hjelp, (mens jeg fortsatt hørte på walkman).

Og så gikk jeg, mot kassa.

Da sa hu 'pakkis-dama', at hu kunne slå inn jernpillene mine, i en annen kasse.

Og da spurte hu, om jeg hadde kjøpt de før.

Da ble jeg irritert, siden at hu 'pakkis-dama', maste så fælt.

Så jeg forklarte at jeg hadde kjøpt de, i snart 30 år.

Og at det var litt kjedelig, å liksom måtte gå gjennom, et slags 'avisintervju', hver jeg skulle kjøpte, disse vitaminpillene.

(Tidligere solgte de disse, på Vita.

Men den kjeden, har slutta med Hemojern-jerntabletter, (som en kvinnelig lege på Ellingsrudåsen, anbefalte meg å kjøpe, på begynnelsen av 90-tallet).

Så jeg er ikke vant med, å måtte gå på apoteket, for å kjøpe disse).

'Pakkis-dama' sa ikke unnskyld, så det var dårlig kundebehandling, (vil jeg si).

Så det er mulig at jeg går, i en helsekost-butikk, neste gang, som jeg må kjøpe, disse jerntablettene.

(For å slippe, å gå gjennom, et 'tredjegrads-forhør' liksom.

Når jeg kjøper, denne ganske kjedelige/'uskyldige' varen).

De selger disse jerntablettene, på Life-kjeden, blant annet.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Så gikk jeg på Hennes og Mauritz, (den like ved Oslo City, som selger herreklær).

Men der hadde de ikke tennis-skjorter, (som jeg skulle ha).

Jeg gikk så, til Hennes og Mauritz, like ved Stortorvet.

(En ganske ny H&M-butikk, som bare selger herreklær).

Dette var cirka ti minutter, før de stengte, (klokka 20, var det vel), husker jeg.

Jeg gikk rundt og kikka litt.

I andre etasje, så solgte de klærne, til min tremenning Øystein Andersen, (fra 80/90-tallet), kunne det virke som.

Svart 'MC/Michael Jackson'-skinnjakke og svart Guns and Roses t-skjorte, (blant annet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Jeg fant ikke tennis-skjorter, i andre etasje.

Og gikk ned, til første etasje.

Øverst i trappa, så sa ei H&M-dame, (må det vel ha vært): 'Hei', til meg, (av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg fant ikke tennis-skjorter i første etasje heller.

(Unntatt noen overprisede rester, (av noe slags tynt stoff), må jeg si, at det var).

Så jeg gikk ut av butikken.

(Klokka var vel cirka 20, det vil si stengetid).

Og en alarm startet.

En H&M-ansatt, (må det vel ha vært), med vom og langt 'sørstats-skjegg', (kan man vel kanskje kalle det), sa at han måtte se i Clas Ohlson-bæreposen min, og i bagen min.

(Noe sånt).

Posen og bagen peip ikke.

Men da jeg gikk gjennom igjen, så peip det.

(Noe sånt).

Og jeg lurte på om det kunne være printerblekket, (fra Expert).

Eller jerntablettene.

Men 'plutselig', så slutta det, å pipe.

Så det kan kanskje ha vært, noen som fulgte med, på video-kameraene, og som fikk porten til å pipe, (via en bryter, eller noe sånt).

Hva vet jeg.

Jeg klagde på at de ikke hadde tennis-skjorter, (for det pleide H&M, å ha, hele året tidligere, sånn som jeg husker det), og at alarmporten deres, ikke virka. som den skulle, (før jeg gikk videre, til Kiwi St. Olavs plass).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Så gikk jeg, til Kiwi St. Olavs plass.

Kassereren ropte på en leder.

For ei ganske ung blondinne, stod og helte noen mynter, i en 'cash-guard'-maskin, (kaller de det vel).

Dette er noe 'skrot', som har blitt hevet inn, i butikkene, (av sikkerhets-avdelingene), kan det virke som.

For den maskinen, ville ikke akseptere myntene, (noe som lagde kø), virket det som.

Så Kiwi tar ikke imot gangbar mynt, (kan det virke som), noe som vel strider, mot lover og regler, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Og jeg havnet, (på grunn av denne 'scenen'), i kassa, til en leder.

Og han sa: 'Ha det godt, da', (når jeg var ferdig, med å betale).

Men det blir, som noe 'ladet', å si: 'Ha det godt', (vil jeg si).

Så det blir som en uting, å si, til kundene, (vil jeg si).

Hva med: 'Ha det bra?'.

Eller, når det er en ungkar, så kan de kanskje holde sånt 'vås', på et minimum, og heller prate mer, til mer etablerte kunder.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Så gikk jeg forbi, Coop Extra Pilestredet Park, (for jeg synes, at den pizzaen jeg kjøpte der, (her om dagen), smakte litt rart).

Så jeg gikk opp Ullevålsveien, til den Coop Prix-butikken, som ligger, like ved der jeg pleide å ta bussen fra, da jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og der, så solgte de Kims-potetgull, veldig billig, (av en eller annen grunn).

Og en av posene, var veldig grisete, (merket jeg).

Jeg vet ikke hvordan den posen, kan ha blitt, så fettet, (og ekkel).

Men det kan kanskje ha vært, en sigøyner, som har prøvd å stjele den, og hatt den, under genseren, (eller noe sånt).

(Eller at en med downs, har sikla på den).

Og så har de lagt den tilbake.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Denne butikken, hadde ikke, den appelsinjuicen, som jeg pleide å kjøpe, på Coop Prix, i Waldemar Thranes gate 5, (like ved), før jeg ble dårlig, av en frossen-pizza, (Coop Norwegian Style med ost og skinke), som jeg kjøpte der, (for noen uker/måneder siden).

Den juicen førte de ikke, (kunne det virke som).

Så det var noe 'merksnodig', må jeg si.

Og de solgte heller ikke den billige Coop-håndsåpen, som de har, på Coop Prix VG-huset.

(Og i den butikken, så har de også, appelsinjuicen 'min').

Så dette var en slags 'tulle-butikk', (kan det virke som).

Og de hadde 'brød-deal'-tilbud, på sjokomelk og brød.

Men de var utsolgt, for 'Kongebrød', eller hva det var, (for man kunne ikke se det brødet ordentlig, på reklame-skiltet), og hadde bare 'lunsj-brød', (som var firkanta).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Da jeg skulle i kassa.

Så var det ikke noen kasserer der.

Men rundt hjørnet, (ved panteautomaten), så stod det, en pakistaner, (i Prix-uniform), som gjorde noe, med en ledning og en ganske ung norsk dame.

Jeg, (som har jobba, en mannsalder, i lignende butikker), forstod ikke, hva som foregikk.

Så jeg må si, at de drev med, noen slags 'ablegøyer'.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Da kassereren kom tilbake, (til kassa si).

Så spurte jeg han, om: 'Er det gratis å handle i dag'.

(For det har jeg lært, fra å ha jobbet, så lenge, i matbutikker.

At liksom er 'gjengs' å si, hvis det ikke er noen, i kassa.

Noe sånt).

Og kassereren sa, at: 'Hvis jeg hadde eiet butikken, så'.

Og da sa jeg, at: 'Hvis du hadde eiet butikken, så hadde du vel sparka de ansatte, hvis de ikke hadde passa, på kassa si'.

'Det kommer an på situasjonen', sa pakistaneren.

(Noe sånt).

Og så sa jeg, at i gamle dager, så het det seg vel, at det skulle være, minst en kasserer, i kassa-området.

(Noe sånt).

'Det var da, og nå er nå', (sa pakistaneren).

(Noe sånt).

'Det sa tremenningen min og', svarte jeg.

(For Øystein Andersen, pleide å nevne/hevne, en film, som het: 'That was then, this is now', nokså ofte/mye.

Noe jeg har skrevet om, på bloggen min, vel).

Og da svarte ikke kassereren noe.

Jeg forklarte kassereren, at jeg hadde vært butikksjefen, til Kjetil Furuseth, som var butikksjef der tidligere.

Og da sa pakistaneren, (som hadde en rosa sløyfe på seg, som betyr noe, med kreft-foreningen, eller noe lignende 'politisk korrekt', vel), at: 'Jeg får håpe at du ikke hiver meg ut, da'.

(Noe sånt).

Og da sa jeg, at jeg skulle kontakte Kjetil Furuset.

(Men han har vel sperret meg, på Facebook.

Så det blir kanskje vanskelig, å kontakte han, tenker jeg nå).

Og så stablet pakistaneren varene til den nesten kunden, sånn at noe dopapir, forsvant over kassadisken, og ned på gulvet.

(Så dette var nok ikke, en 'normal' butikk-ansatt.

Eller hva man skal si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

På veien, til Nasjonalteateret togstasjon.

Så møtte jeg, tre folk, (en nokså ung mann med sykkel, og to kvinnfolk), som brukte, hele fortauet.

(Så jeg havnet liksom, i rennesteinen, da).

Jeg bannet noe om 'helvetes nordleninger'.

(For en gruppe, på 5-6 nordlendinger, (var det vel), hadde brukt hele fortauet, mellom Kiwi St. Olavs plass og Extra Pilestredet Park, (på veien til Prix)).

Og ei av kvinnfolka måpte, (når jeg liksom kjefta på dem).

Det samme skjedde, da jeg gikk av toget, (på Høvik).

To karer, med hver sin hund, (med gul refleksvest), brukte hele fortauet.

Jeg gikk ut i veien, og holdt på, å bli overkjørt.

(For jeg hadde ikke lyst til, å gå forbi, disse hundene.

Og det var ikke plass heller.

For disse to karene, gikk ved siden av hverandre, (og ikke bak hverandre), på det ganske smale fortauet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

På parkeringsplassen ovenfor Høvik kirke.

Så stod det, en stor blå varebil, med teksten: 'Neville' på.

Og den bilen, var full, av sivilpoliti, (eller hva det kan ha vært), så det ut som.

Og en uniformert purk, (var det vel), gikk bort, til en politibil, som stod, bak varebilen, igjen.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Her er mer om den nevnte varebilen:

IMG_20161102_221307

PS 15.

Her er mer om disse kommando-soldatene, (eller hva man skal kalle dem):

mer om kommandosoldater

PS 16.

Og da jeg kom hjem, (til tidligere Thon hotel Høvik).

Så stod det, en neger, rett utafor inngangsdøra, (den ved postkassa mi), og røyka.

Så jeg måtte gå inn, en annen vei.

For han negeren, var det tydeligvis, noe galt med, (må man vel si).

Siden at han absolutt. måtte stå, (og røyke), rett utafor inngangsdøra.

Og det stod også, en bil, (en slags volkswagen, som gikk på tomgang vel), like ved der, som han negeren stod.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Her er mer om 'klærna til min tremenning Øystein Andersen':

klærna til øystein

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter