Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 16. juli 2017

Den tomta ved sjøen, som mine grandonkler hadde, på Bergstø, (ved Holmsbu), det var, et slags svaberg, som det går en tretrapp ned til, fra Støaveien. Og der var det, på 80-tallet, en brygge, (som mine grandonkler eide). Det husker jeg, fordi det var sånn, at jeg en gang, (rundt midten av 80-tallet), ble satt til, å kjøre min farmor Ågot, over fjorden, i båten, til min fars samboer Haldis, (en båt som hadde min fars påhengsmotor på)

egen tomt som grenser til vannet

http://fossco.no/eiendom/3032187/holmsbu-eldre-bolig-med-stor-tomt-og-sjonar-beliggenhet-strandlinje-boligen-ma-anses-som-et-renoveringsobjekt

PS.

Den gangen, som jeg kjørte Ågot, over fjorden.

(Hu tok buss, (og ferje), tilbake, husker jeg.

For hu mente, at jeg hadde vært, så sinna, på henne.

Men jeg var vel mer konsentrert, (om å kjøre båten pent), for å si det sånn.

For jeg var ikke vant til, å kjøre, ei gammal bestemor, (må man vel kalle Ågot, som var født, i 1913 vel, og som var over 70 år, på den her tida), hit og dit).

Det var etter, at bestefar Øivind døde, (husker jeg).

Og han døde, i 1984, (var det vel).

Og denne båten, (til Haldis Humblen), forsvant i en høststorm, i 1986, vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om dette bergstø

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/11/fler-mobilbilder_5.html

PS 2.

Enda mer om dette:

mer fra bergstø

(Samme link som ovenfor).

PS 3.

Det som er, er at i 'våre dager', så ligger det visst, et svært spa-hotell, (Norges første spa-hotell vel), noen hundre meter, bort den veien, (Støaveien), som man kan se, på bildet ovenfor.

Så man kan kanskje ikke, ligge å sole seg, (for eksempel), på dette svaberget.

For da, så kommer det liksom plutselig, en svær buss, med japanesere, (eller noe lignende), kjørende forbi, da.

(For å si det sånn).

Så det nevnte spa-hotellet, har nok minsket verdien, på denne eiendommen, (som jeg arvet en del av, i 2005), en del.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

mer om japaneser buss osv

(Samme link som ovenfor).

PS 5.

Og det er også sånn, at den veien, til Holmsbu, (som man kan se, på bildet ovenfor).

Den har ikke fortau, (som regel).

Så når det plutselig dukker opp, en sånn svær 'spa-buss'.

(Eller flere vanlige biler samtidig).

Så kan det fort bli, litt skummelt, (å gå langs den veien), da.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om det nevnte spa-hotellet:

mer om spa hotell

http://holmsbuspa.no

PS 7.

Enda mer om dette:

mer om spa hotell kjør gjennom tettstedet holmsbu

http://holmsbuspa.no/veibeskrivelse/

PS 8.

Og enda mer om dette:

enda mer om spa hotell

http://holmsbuspa.no/rom/

PS 9.

På 80-tallet, så var det ikke noe hotell, (eller lignende), i Støa, (heter det vel), sånn som jeg kan huske.

(Der det store spa-hotellet nå ligger).

Det var muligens der, (hvor dette nye hotellet nå ligger), hvor min far, min grandonkel Idar Sandersen og jeg, spiste ferske reker, (på brygga), på begynnelsen av 80-tallet.

(Noe sånt).

Så det at det 'plutselig', har dukket opp, et hotell der, er rimelig rart, (vil jeg si).

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

De hadde derimot, et hotell, inne i selve Holmsbu, (ved moloen/havna der), på 80-tallet.

Og det hotellet finnes enda.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om, det 'tradisjonelle' hotellet, i Holmsbu, og dette hotellet, ligger _før_ Bergstø, så det skaper ikke, noe trafikk, i Støaveien da, (som er en rimelig trang/gammel vei, (en asfaltert kjerrevei vel), uten fortau), for å si det sånn:

tradisjonelt hotell

http://holmsbubad.no

PS 12.

Det hadde kanskje vært, en ide, å bygget, en vei, som ikke gikk, langs sjøen.

(Men som heller gikk, oppi høyden/innlandet, liksom).

Da ville 'min' tomt, (altså Bergstø), blitt mye mer verdt, (tror jeg).

For da ville man sluppet, all biltrafikken, på tomten(e).

Og da ville det blitt, mer usjenert.

Og 'Bergstø-eiendommene'/tomtene, kunne gått mer, i et.

Og blitt avgrenset, av noen gjerder, (eller en hekk), for eksempel, helt ned sjøen.

(Hvis det ikke strider mot allemansretten, da.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Når det gjelder allemannsretten.

Så kan man kanskje lure på, om den gjelder, for det svaberget, som jeg eier/eide, en del av, (og som er del av Bergstø).

For det går jo, en privat tre-trapp, ned til svaberget.

Så har hvem som helst lov til, å bruke, den private tre-trappa.

Eller må de da, (hvis de skal bruke allemannsretten), hoppe/klatre ned, på svaberget.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Jeg tror forresten, at det muligens, kan ha vært, i Trollebogen.

At min far, min grandonkel Idar Sandersen og jeg, åt ferske reker, (som min far hadde kjøpt, av/fra en fisker/fiskebåt), en gang, på begynnelsen, av 80-tallet.

(Etter å ha sett litt, på Seeiendom.no nå).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Her er mer om dette:

trollebogen

PS 16.

Sånn her cirka, ville Bergstø/'Bergstø-eiendommene' ha sett ut, hvis veien, hadde blitt flytta, til 'høyden/innlandet/lia':

bergstø eiendommene hvis veien hadde blitt flytta

PS 17.

Eiendommen som ligger, i forkant av, (og til høyre for), 'Bergstø-eiendommene', heter Rødstrand, og har tilhørt, den kjente kunstneren Oluf Wold Thorne, (og eies vel fortsatt, av hans etterkommere):

i forkant oluf wold thorne

PS 18.

Her er mer om den eiendommen:

mer om rødstrand

PS 19.

Her kan man se, at det står 'Rosati', på Rødstrand sin postkasse, (som henger til høyre for Bergstø sin postkasse), og Rosati, det var etternavnet, til Olof Wold Thorne sin datter, (og eneste arving), kan man se, i PS 17:

står rosati på postkassa

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/11/fler-mobilbilder_5.html

PS 20.

Holmsbu har tradisjonelt vært, et ladested, for Drammen, (så for å oppløsne, et sameie, i Holmsbu, så bør man kanskje helst bo, i enten Holmsbu eller Drammen, for å si det sånn):

ladested for drammen

https://no.wikipedia.org/wiki/Holmsbu

PS 21.

Det var forresten Svelvik, som var ladested, for Drammen, (i gamle dager), kom jeg på nå.

Holmsbu var faktisk ladested, for Holmestrand, (på den andre siden, av fjorden), hvis jeg ikke tar helt feil.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

Her er mer om dette:

mer om holmsbu ladested

https://lokalhistoriewiki.no/index.php/Holmsbu_(Hurum)

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter