Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 6. september 2017

Og enda mer fra Liverpool

Før jeg var, og henta nøklene, til leiligheten, i dag, (tirdag).

Så var jeg innom Sainsbury's Local, i Castle Street.

(Her handlet jeg noen ganger, (jeg kjøpte noen av 'idiot-viftene' her, blant annet), mens jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011).

Og en gang, så tulla Sainsbury's-konene, med meg, (vil jeg si).

For de begynte nemlig, å 'dobbelt-wrappe' bæreposene mine, på eget initiativ.

Så det var rimelig rart, (må jeg si)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Og i kassa, så hadde denne butikken, (i dag), en nokså ung mann.

Og han spurte, om jeg ville ha bærepose.

Og jeg svarte: 'Ja'.

Og så slo kassereren likevel ikke inn noen bærepose.

(Så jeg etterhvert, på kvitteringa).

Og jeg fikk heller ikke noen bærepose.

Så jeg måtte be, om bærepose, en gang til.

Og da sa kassereren: 'Fem pence'.

(Noe sånt).

Og jeg klagde, og forklarte, at jeg hadde jo bestilt pose.

Og jeg sa til kassereren, at han nok, måtte ha hatt, en lang dag.

(Og at dette nok, var grunnen til, at han surra, da.

For å si det sånn).

Men dette var nok ikke, en erfaren kasserer.

For erfarne kasserere, de slår inn bæreposen, med en gang, som den posen, blir bestilt, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

IMG_20170905_153248

PS 3.

Etter å ha fått nøklene, til leiligheten.

Så dro jeg tilbake, til hotellet igjen.

(For å finne ut, hvilken buss, som gikk, til leiligheten).

Og så dro jeg, en liten tur, til Tuebrook, for å sjekke ut leiligheten, litt mer.

(For å sjekke, at leiligheten, var innflyttingsklar osv., da.

For å si det sånn).

Og før jeg tok bussen, til Tuebrook.

Så dro jeg innom Burger King, i Lord Street.

Og jeg fikk menyen min.

Og ingen ketsjup og ingen servietter.

Så jeg måtte mase om det.

Og mens jeg satt, ved et bord, og åt.

Så begynte ei Burger King-negresse, å liksom lage, en slags 'Berlin-mur', (av møbler), rundt meg.

Og ei annen Burger King-dame, begynte å vaske, bordet jeg satt ved, mens jeg åt.

Så det var jo, som noe slags galskap, (må jeg nesten si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

IMG_20170905_185100

PS 5.

Jeg hadde sjekka Google Maps, for å se, hva buss-holdeplassen, som jeg skulle til het.

Men det navnet kjente ikke sjåføren.

Så det var, litt merkelig, (må jeg si).

Og det stod også, at bussene, til Tuebrook, gikk til Liverpool One.

(På en skjerm).

Og det var jo bare tull.

Så det var noen, i et eller annet buss-firma, som satt og skøya, (med skjermene), virka det som.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Etter å ha vært, og sett, på leiligheten.

Så dro jeg innom Tesco Superstore Liverpool One.

Og der var jeg også, i går.

Og de hadde da, en slags 'Berlin-mur', bestående av ting, som vanligvis hører hjemme, på lageret, (vil jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20170904_213231

IMG_20170904_213259

PS 8.

Og grunnen til at jeg stod, i denne delen, av hypermarkedet.

Det var fordi, at jeg fikk lyst på, en pose, med Glacier Mints.

Og akkurat da, så dukka det opp, et helt 'Norway Cup-lag', med unge briter.

Og de surra rundt, i godte-avdelingen.

Og lagde liksom, 'mega-propper', her og der, da.

(For å si det sånn).

Og disse proppene, ble skikkelig ille.

Og det var på grunn av, denne nevnte 'Berlin-muren', til Tesco, da.

(For å si det sånn).

Så Tesco prøver visst, å få folk, til å få hjerte-attakk, (eller noe lignende), i butikken der, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Og i dag, så var det igjen tull, på Tesco.

I går, så var det, to slanke Tesco-damer, i selvbetjenings-kassene.

Men i dag, så var det bare, en klam 'Tesco-feiting' der.

Og han begynte å gnåle, og spurte, om han skulle godkjenne whiskey og cola-boksene mine, med en gang.

Så han var nærgående, (må jeg si).

For han venta ikke, til at maskinen varsla/stoppa opp.

Men han kikket på hva jeg kjøpte osv., da.

Og det var også sånn, at han 'tjukkasen', begynte å mase, om jeg skulle ha bæreposer.

Og i går, så hadde denne butikken 'vanlige' poser, i selvbetjeningskassene.

Men så ikke i dag.

De hadde fjernet posene, fra selvbetjeningskassene.

Og istedet, så hadde de altså, denne 'mase-tjukkasen', som liksom avbrøt folk, 'hele tida', (mens de scanna), da.

Så jeg fikk nok, av denne tjukkasen.

Og svarte ikke, da han igjen avbrøt meg, (og spurte, om jeg skulle ha poser).

(Kunne han ikke ha spurt om det, med en gang, liksom.

Hvorfor måtte han avbryte to ganger.

Og hvorfor må Tesco være så klamme, (som dette), i selvbetjeningskassene.

Hvorfor skal de hele tida, gjøre ting klammere.

Her er Tesco ute etter, å provosere kundene sine, kan det virke som.

Noe sånt).

Så det endte med, at jeg måtte gå, og hente noen poser, i en vanlig kasse.

(Og også der, så hadde de kun '50-talls-bæreposer', (eller hva man skal kalle det)).

Og da jeg skulle scanne disse posene.

Så nekta selvbetjeningskassa, å la meg slå inn mer.

Så de bæreposene, måtte jeg slå inn, på nabo-selvbetjeningskassa.

(Noe som lot seg gjøre.

For det var ingen 'Norway Cup-lag', (eller lignende), innom butikken, i dag, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer, om de 'idiot-viftene', som jeg nevner, øverst i bloggposten:

mer om idiot vifter

https://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2009/04/idiot-system-ser-ut-til-virke-in.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter