Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 30. oktober 2017

Mer fra Liverpool

I går, (søndag), så var jeg, på Asda Breck Road, (i Everton), og handla.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Denne 'dørvakten', passet på, at jeg ikke skeiet ut, med en halvliter, på vei til butikken:

IMG_20171029_140719

PS 2.

På Asda, så var det sånn, at handlevogna 'mi', var så vanskelig, å styre.

At jeg måtte gå ut, gjennom en kasse, som var ledig.

Og så ut på parkeringsplassen, for å finne en ny handlevogn.

(For denne butikken har 'mynt-løsning', på handlevognene.

Så jeg ville ikke sette igjen handlevogna, heller.

For å si det sånn).

Så dette var, at Asda, har 'mordforsøk-handlevogner', (vil jeg si).

Og at de prøvde, å få meg til, å få hjerte-attakk.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20171029_144309

IMG_20171029_144700

IMG_20171029_144800

IMG_20171029_144836

PS 4.

Da jeg jobba, som kasserer osv., på Matland/OBS Triaden.

(Noe jeg jobba som, fra høsten 1990 til høsten 1992).

Så var dette med dårlige handlevogner, et tema, minst en gang.

Det som skjer, med disse handlevognene.

Er vel, at noen setter de, på lageret.

(Etter at en kunde, har klaget).

Og så er det liksom alltid, en 'idiot', som setter de, tilbake igjen.

(Sammen med de andre handlevognene).

Så min kasserer-kollega Knut A. G. Hauge, (var det vel).

Han foreslo, at det man burde gjøre, var å skru av et hjul, på disse handlevognene, (som var vanskelige/umulige, å styre).

Men det har jeg aldri sett før, at noen har gjort.

(For man har vel vanligvis ikke verktøy til, å gjøre noe sånt, (disse hjulene er vel ikke bare-bare å skru av, for å si det sånn), i en butikk).

Men da jeg jobba, som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal.

(Noe jeg jobba som, fra våren 1996 til høsten 1998).

Så hendte det, minst en gang, at jeg kjørte ukurante handlevogner, til dynga.

(Med min Toyota HiAce-bruktbil).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn, at da jeg skulle betale.

Så var det ikke 'vanlige' bæreposer, (som jeg så etter), i selvbetjeningskassene for handlevogner.

(For Asda Breck Road, har ikke 'kleshenger-løsning', (med 'vanlige' bæreposer), i disse kassene, (som Asda Walton har), virka det som.

De hadde kun 'mønster/vevede' poser, (til unger/damer), og 'evighets-poser').

Jeg så at de hadde masse bærepose-esker, i en av disse kassene, (som var ledig).

Men da jeg gikk, for å se, om det var 'vanlige' poser, i de eskene.

Så ble jeg angrepet nesten, av ei 'Asda-dundre', som liksom smøg seg inn på meg, fra sida.

(Som om hu var, et slags rovdyr).

Mens jeg kikka, etter 'vanlige' bæreposer.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Denne butikken, hadde også, gjemt vaskemiddelet 'mitt', bak noen klesklyper.

Så dette var, som noe slags sabotasje, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20171029_150253

IMG_20171029_150308

PS 8.

Det var også sånn, (i denne butikken), at etter at jeg bestemte meg for, å droppe selvbetjeningskassene.

(Siden at jeg så etter 'vanlige' bæreposer.

Og hu 'rovdyr-dundra', (som stod, ved selvbetjeningskassene), virka også, litt gæern).

Så kikka jeg, etter en 'vanlig' kasse.

Og i en kasse, så satt, ei 'brilleslange-kassadame', (som var middelaldrende), og 'kvema' med noe mynter og/eller sedler.

(Eller hva det kan ha vært).

Og hu satt sånn lenge, og hadde ingen interesse liksom, av hva som foregikk, foran kassene.

Så det var ikke klart, om kassa var ledig, (eller ikke).

(Vil jeg si).

Da jeg jobba på hypermarked, (Matland/OBS Triaden), så pleide jeg, å se mot 'gølvet', og presse på en pedal, som fikk kassabåndet til å lage en lyd, (og bevege seg), sånn at folk skulle skjønne, at det var ledig kasse.

Jeg satt aldri sånn som hu med brillene, annet enn hvis jeg telte kassa, (etter stengetid).

Så jeg gikk i annen kasse, da.

Og da gikk en annen kunde, til 'brilleslanga'.

Og da var det plutselig ledig kasse, hos brilleslanga.

Så det må ha vært noe gateteater, (mistenker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Den handlevogna, som var vanskelig å styre.

Den var lett å styre, (sånn som jeg husker det), ute på asfalten, (på parkingsplassen, hvor handlevognene står).

Men inne i butikken, så ble den plutselig, helt 'jævlig', å kjøre.

(For å si det sånn).

Så det kan ha vært noe, med underlaget, (eller noe lignende).

(Noe sånt).

Og den handlevogna, var også, litt fettet, på håndtaket.

Og det sjekker jeg noen ganger for, etter å ha hatt uflaks, å fått en veldig fettet handlevogn, tidligere.

Men det stod noen kjærringer, og hadde møte liksom, like ved handlevognene.

(Og det satt først også, en tigger/uro-politi der, (like ved inngangen, til butikken).

Og han forsvant, sammen med 'møte-kjærringene', kunne det seinere nesten virke som).

Så det ble til, at jeg bare gikk inn, i butikken, med den nevnte 'dritt-handlevogna', da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Det var også sånn, at på veien hjem.

Så var det en gubbe, som stod på fortauet, og pissa, på en hvit varebil.

(Like ved puben 'the Belmont'.

Hvor det noen ganger er fotball-fans osv., vel).

Så jeg måtte gå ut, i gata, osv.

(For å prøve å komme meg, til den andre sida.

For jeg ville ikke gå bort til mannen, som stod og blotta seg/pissa, da.

For å si det sånn).

Men det var så mye trafikk, at det ikke var så lett, å krysse gata.

Og plutselig så smatt gubben fram, fra ved varebilen.

Så jeg endte med, å gå forbi, der han hadde pissa, da.

(For å si det sånn).

Så det var jo rimelig ekkelt, da.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter