Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 7. november 2017

Dette stedet har jeg skrevet om, i Min Bok. Det kan vel ha vært, mellom fem og ti ganger, som jeg satt på med faren min, til dette stedet, (som visst heter Fjellsbyen, og hvor 'de bodde før', ifølge faren min). Jeg mener at faren min sa, at hans barndoms-kamerat Ernest Eastwood bodde, i det høyeste huset, (det bakerste med rødt tak), på bildet. Noe sånt

skrevet om i min bok

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=98754950&fks=98754950

PS.

Dette bygget, (i rød ramme), kan muligens være sløyd-bygget, hvor min farfar Øivind Olsen, visst jobbet som snekker, (antagelig når elevene ikke hadde sløyd), før han bygget eget snekkerverksted, borte på Sand, (et par kilometer lenger nord):

sløyden muligens

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=98754950&fks=98754950

PS 2.

De gangene, som jeg var med min far hit, så ble jeg bare sittende i bilen, (sånn som jeg husker det).

Hva min far dreiv med, det husker jeg ikke.

Men det er mulig, at min far hadde et slags lager, i det gamle sløyd-bygget.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her kan man se, at dette faktisk, er/var sløydsalen:

mer om sløydsal

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=98754950&fks=98754950

PS 4.

Her kan man se, at det var flott utsikt, til Drammensfjorden, fra min farfars første snekkerverksted/sløydsal:

flott utsikt til drammenfjorden fra fjellsbyen

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=98754950&fks=98754950

PS 5.

Her kan man se, at Fjeldsbyen, (hvor min far og hans yngre brødre vokste opp, på/ved gamle Berger skole vel), lå like ved arbeiderboligene, (på Berger), så min far hadde muligens, en del kontakt, med 'arbeiderklassens avkom', under oppveksten:

fjeldsbyen lå noen titalls meter unna arbeiderboligene

PS 6.

En gang, som jeg satt på, med faren min, til Fjeldsbyen, på midten/slutten, av 80-tallet.

Så stod det, en Volvo 240 kupe, som var gjort om, til 'cabroilet', (ved å sage av taket osv.), like ved 'oppvekst-huset', til Earnest Eastwood og dem, (husker jeg).

(Noe sånt).

Denne bilen var avskilta, (mener jeg å huske).

Og den stod i grøfta, liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

mer om gjort om til cabroilet

http://www.cardomain.com/ride/3158123/1976-volvo-200-series/

PS 8.

Bygget fra salgs-annonsen øverst i bloggposten, er en kopi, (bygget av Frank Eastwood vel), av den gamle skolebygningen på Berger, og det var nok her, som min far og dem bodde, (før de flytta bort på Sand), for de bodde, i samme hus, som lærerparet og dem, (har lærerparets datter Ingeliv skrevet til meg, på Facebook):

største huset

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/08/mer-fra-facebook_95.html

PS 9.

Min farfar Øivind jobbet visst, (mens han hadde 'base' i sløydsalen), med å lage, noen slags stamper, (var det vel), som ble brukt, i tekstilproduksjonen til Jebsen sine fabrikker.

(Har min far fortalt meg, på telefonen, da jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), her i Liverpool).

Og på søndager, så sykla visst min farfar, bort til Sand, (og Saga der antagelig), for å snekre fruktkasser, (for jordbærbøndene osv.).

Og da pleide min far, å sitte bakpå sykkelen, til min farfar, (fortalte han meg, på den samme tida).

(Noe sånt).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Så grunnen til at min farfar og dem, fikk bo, i skolebygget, (var det vel antagelig), selv om de ikke, var lærere.

(For å si det sånn).

Det var nok, at min farfar, liksom var Jebsen sin snekker.

(Noe sånt).

Og skolen var nok, som det meste på Berger, (som arbeiderboligene, kirken, fotballbanen og gamlehjemmet), sponset/eiet, (på en eller annen måte), av Jebsen.

Så derfor kunne kanskje Jebsen bestemme, at min farfar og dem, skulle få bo, hos lærerparet og dem, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Og Eastwood-slekten, (som var min far og dem sine naboer), de var ikke arbeiderklasse-folk.

Men de bodde, (fra starten av vel), i en av Jebsen sine funksjonærboliger, (mener jeg å ha lest, i et folkeavstemnings-dokument, i Digitalarkivet).

Så Fjellsbyen var nok middelklassen sitt sted, på Berger, da.

(Noe sånt).

Og så bodde Jebsen, (som vel må sies å være overklassen), noen få steinkast unna, på Berger gård, (og vel også, i en flott villa, mellom kirken og Bergerbukta).

Og så bodde arbeiderklassen i midten, (i sine arbeiderboliger), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Berger har en tidligere fabrikk, som nå heter Fossekleiva Kultursenter, men Berger har også en annen tidligere fabrikk, hvor det vel ikke skjer noe, her kunne man kanskje hatt boliger, for eksempel, (tenkte jeg nå):

fossekleiva mye fokus hm

PS 13.

Lærerparets datter Ingeliv, har tidligere skrevet på Facebook, at min far og de bodde, i andre etasje, i _lærerboligen_, i Fjeldsbyen.

Da bodde de nok ikke på skolen, (hvis jeg skulle tippe).

Men de bodde nok i en av 'rønnene' bak skolen, (på bildet øverst i bloggposten).

(Antagelig over veien for Eastwood.

Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Her er mer om dette:

de bodde i andre etasje i skolebygningen

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2013/04/frank-eastwood-snn-av-min-fars-avdde.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter