Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 13. desember 2017

Mer om Horten Helsestudio, (hvor min fars stesønn Viggo trente, på 70-tallet)

mer om horten helsestudio

https://www.gjengangeren.no/nyheter/drive-in-i-helsestudio/s/2-2.426-1.703804

PS.

Her er mer om dette:

begynte i oktober 77 på horten helsestudio

https://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2017/12/na-har-jeg-begynt-skrive-ned-frida.html

PS 2.

Nå var det sånn, (som man kan se i bloggposten ovenfor), at da Viggo sin mor Haldis, nesten ble drept, av sin ektemann Oddbjørn Humblen.

Så ble hu kjørt til Drammen sykehus.

Og ikke til Horten sykehus.

Og det er fordi at disse, ikke bodde, i Horten.

Men de bodde på Bergeråsen, (i Svelvik).

Og når man bor på Bergeråsen, så går man vanligvis på Sande videregående.

Men Viggo gikk på allmennfag, i Horten.

Og det var muligens fordi, at han ikke, hadde gode nok karakterer, til å komme inn, i Sande.

(Noe sånt).

For skoleveien er mye lenger, til Horten, (enn til Sande), fra Bergeråsen.

Til Sande videregående, så er det cirka 15-20 minutter, med buss.

Mens til Horten.

Så må man først ta buss, til Sande.

Og så ta tog til Skoppum.

Og så ta buss til Horten.

(Noe sånt).

Og det var også sånn, at Sande togstasjon, var nedlagt, på 70/80-tallet.

(Da husker jeg.

For jeg tok mye tog, ned til Larvik, hvor min mor bodde, (på 70/80-tallet).

Siden at mine foreldre hadde en slags avtale, om at jeg skulle besøke henne, cirka hver tredje uke.

Noe sånt).

Så det er mulig, at Viggo kun tok buss, til og fra Horten.

Og da må han vel ha bytta buss, en del ganger.

(I Sande og Holmestrand, for eksempel).

Hvis han ikke satt på med noen, da.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Det er mulig, at Viggo, tok buss til Sande.

Og så en ny buss til Holmestrand.

Og så tog til Skoppum.

Og så buss til Horten.

(Noe sånt).

Så der er/var kronglete, å komme seg, fra Bergeråsen til Horten, (på 70/80-tallet), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og det pensumet, som Viggo da lærte, i Horten.

Det må vel ha vært, det samme tørre allmenn-pensumet, som hans Berger-kamerater lærte, i Sande.

Så dette, (at Viggo kun fikk skoleplass i Horten), må ha vært rimelig flaut, for Viggo.

(Hvis jeg skulle tippe).

For på vei til Horten, så kjørte da Viggo forbi både Sande videregående og Holmestrand videregående.

(Som hadde, det samme tørre allmenn-pensumet, som Viggo lærte, i Horten, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn.

(Drøye ti år seinere).

At Viggo sin halvsøster Christell Humblen.

Hu gikk et eller flere år, på Holmestrand videregående.

(Mener jeg å huske).

Så hu hadde heller ikke gode nok karakterer, til å komme inn, på Sande videregående, da.

(For å si det sånn).

Selv om hu slapp, å reise, helt til Horten.

(Som Viggo).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Nå er jo Viggo ni år eldre enn meg.

(Han er født i 1961.

Og jeg er født i 1970).

Så det er mulig, at det på 70-tallet, ble sett på som fint, å gå på videregående/gymnas, uansett hvor det var, liksom.

(Nesten som folk ser på universiteter/høyskoler, i våre dager).

Så det er mulig, at Viggo ikke følte seg dum, selv om han hadde kronglete/lang vei, til gymnaset.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter