Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 29. januar 2018

Jeg sendte en e-post til Finansdepartementet

Erik Ribsskog

Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Kan ikke leveres / Kan ikkje leverast / Unable to deliver

Erik Ribsskog 29. januar 2018 kl. 23:10

Til: Finansdepartementet
Kopi: loggretur@skatteetaten.no, skattost@skatteetaten.no, "post@sivilombudsmannen.no" , Akademikerforbundet , "sande.vgs" , Politikk Høyre , post@finkn.no, post , "emb.london"

Hei,

jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: 13. januar 2018 kl. 05:49
Emne: Klage/Fwd: Kan ikke leveres / Kan ikkje leverast / Unable to deliver
Til: Finansdepartementet <postmottak@fin.dep.no>
Kopi: loggretur@skatteetaten.noskattost@skatteetaten.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>, "emb.london" <emb.london@mfa.no>


Hei,

jeg synes det blir litt 'russisk', når man ikke kan sende vanlig e-post.

Så jeg lurte på om dere i Finansdepartementet kan sende dette videre til saksbehandleren, (se videresendt e-post).

(Siden at dere er overordnet organ liksom, for skatte-etaten/skattedirektoratet.

Sånn som jeg har forstått det).

Sivilombudsmannen har visst fått meg i vrangstrupen, (eller noe lignende).

For de svarer bare når de liksom kan få meg til å se dum ut, (kan det virke som).

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Skatteopplysningen 800 80 000 <loggretur@skatteetaten.no>
Dato: 12. januar 2018 kl. 23:21
Emne: Kan ikke leveres / Kan ikkje leverast / Unable to deliver
Til: eribsskog@gmail.com


Du har sendt en e-post til en adresse som ikke lenger er i bruk.
Kontakt oss på www.skatteetaten.no/epost.

hilsen
Skatteetaten

--------------------

Du har sendt ein e-post til ei adresse som ikkje lenger er i bruk.
Kontakt oss på www.skatteetaten.no/epost.

helsing
Skatteetaten

--------------------

You have sent an e-mail to an address that no longer is in use.
Contact us at www.skatteetaten.no/email.

Regards
Skatteetaten


Opprinnelig melding fra / Original message from: eribsskog@gmail.com :
Emne / Subject: Fwd: Brev fra Skatteetaten
Hei,

i dag skulle jeg melde adresseforanding fra Bærum til Oslo.

Og så fikk jeg feilmelding da jeg prøvde å bruke en 'kalkulator' som heter
Bank ID.

Og så dro jeg ned til Skatte-etaten, (ved Barcode).

Og de sa at kona mi hadde meldt adresse-forandring for meg.

(Noe sånt).

Problemet er at jeg er ungkar.

Og ikke har noen kone.

Så dette får jeg ikke til å stemme.

Det var ei Lise der, som jeg prata med.

Og det er riktig at jeg har bodd i England, siden slutten av juli.

Men den adressen som 'kona mi' hadde brukt, var der jeg bodde, (i Liverpool
Mercantile District), fra 2006 til 2011, (nemlig i Leather Lane).

Men jeg bodde nå i Tuebrook, (lenger unna sentrum), fra september til
desember.

Men jeg var hos konsulatet i London, for å få pass, (som jeg nevnte for
Lise).

Og det var i september.

Og da var dette med adresse-foranding et tema.

Men jeg forklarte at jeg var der for å få pass, (og ikke for å endre
adresse).

Og jeg forklarte at på skjemaet for adresse-endring til utlandet så må man
skrive hvor lenge man blir i utlandet, og det er egentlig avhengig av når
jeg får rettighetene mine fra norske myndigheter.

Så det kan jeg ikke svare noe på.

Og derfor har jeg ikke fylt ut disse skjemaene.

Og det ble jeg enig med ambassade-dama om at var et annet tema enn pass,
(for å si det sånn).

Så jeg lurer på hvem som har endret adresse for meg.

Jeg ble bedt av hu Lise om å kontakte ei Astrid Lie som var saksbehandler,
(se vedlegg).

Jeg vil også klage på dette 'russiske' altin.

Hva med å sende vanlige e-poster og brev istedet?

Jeg vil også klage på at jeg nesten fikk et gitter i huet, da jeg skulle
inn på Skatte-kontoret i dag.

Enda det ikke var stengetid.

Dette var en provokasjon, vil jeg si.

(Hvorfor tar de ned gitteret en time før stengetid?

For å provosere, virker det som).

Og fra stolene så ser ikke de norske når det er sin tur.

Kun utlendingene har en skjerm hvor det står hvilke kø-nummer som gjelder.

Og mitt nummer var nesten det samme som det for fremmed-arbeidere.

(Bare at min kølapp stod det AXXX på.

Og det for fremmedarbeidere stod det GXXX på.

Det var et forvirrende system, vil jeg si.

For folk som ikke er så våkne som meg, så vil det være lett å blande, og
kun se på sifferne, vil jeg si).

Så dette må jeg klage på.

Det var også ei nordleding-dame der, (i vente-området), som svarte på alt
mulig annet, enn det jeg lurte på, liksom.

Så det må jeg klage på.

For hu var vrang, vil jeg si.

Hele denne etaten oser av vranghet, vil jeg si.

Dette må jeg klage på.

Og hu Lise ville heller ikke rydde opp i dette.

Så jeg fikk ikke endret adresse.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings.

Og på nettstedet til Skatte-etaten så står heller ikke e-post-adressene
ramset opp.

Denne måtte jeg finne, et annet sted, på nettet, (
https://www.dinside.no/guru/hva-er-mailadressen-til-skatteetaten).

Dette må jeg også klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere hadde også en farget vekter der, som sa at det ikke var lov å
fotografere hos Skatte-etaten.

Hva skal det bety, lurer jeg.

Er det ikke en del av yttringsfriheten liksom, at man kan ta bilder.

(Av ting som er 'merksnodige' for eksempel).

Dette hørtes snodig ut, vil jeg si.

Det er ikke rart at deres 'dumme' løsninger ikke blir ryddet opp i, hvis
det ikke er lov å ta bilder av disse 'nisse-løsningene', vil jeg si.

Skjerpings!


---------- Videresendt e-post ----------
Fra: <noreply@skatteetaten.no>
Dato: 16. august 2017 kl. 11:23
Emne: Brev fra Skatteetaten
Til: eribsskog@gmail.com


Hei,

Du har mottatt et brev fra oss i meldingsboksen din i Altinn.

Du kan logge deg på med for eksempel MinID eller BankID fra våre nettsider.

Vennlig hilsen
Skatteetaten

________________________________
Denne e-posten og eventuelle vedlegg er beregnet utelukkende for den institusjon eller person den er rettet til og kan være belagt med lovbestemt taushetsplikt. Dersom e-posten er feilsendt, vennligst slett den og kontakt Skatteetaten.
The contents of this email message and any attachments are intended solely for the addressee(s) and may contain confidential information and may be legally protected from disclosure. If you are not the intended recipient of this message, please immediately delete the message and alert the Norwegian Tax Administration.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter