Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 24. februar 2018

Aftenposten skriver om holdbarhetsindikatoren Keep-it. Denne har jeg blogget om tidligere. Denne er ikke integrert i emballasjen, (virker det som). Så hvor er den satt på? Er den satt på av produsenten, (på pakke-datoen). Eller er den satt på av Rema, (på grossistlageret). Hm. Her måles muligens ikke hele kjølekjeden. Her må emballasjen ha litt ikoner for eksempel, sånn at folk skjønner mer om dette. Noe sånt

keep it

https://www.aftenposten.no/meninger/leder/i/0ELxvE/Aftenposten-mener-Unodvendig-med-lov-om-matkasting

PS.

Dette var som da jeg tok t-banen, til Haslum, for et par år siden.

Jeg så 'plutselig' en USB-kontakt, i veggen foran meg.

(På en slags dør, inn til et slags lite rom).

Men var denne USB-kontakten for Ruter sine kunder?

Det var ikke forklart.

Og så så jeg noe lignende, i England, (for noen måneder siden).

(På en buss).

Og der var det store ikoner/klistremerker, hvor det stod noe sånt som at: 'Værsågod lad mobilen'.

(Noe sånt).

Så britene klarer dette.

Men her sliter vi nordmenn litt, (både når det gjelder Keep-it og USB-kontakter), vil jeg si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Laksefilet-pakkene til Rema, har visst fått litt 'Keep-it'-informasjon nå.

Men 'Keep it-dingsen' er fortsatt ikke særlig integrert i emballasjen, (virker det som).

Hvorfor ikke ha den dingsen, som en integrert del, av 'varenavn-klistremerket'.

Er det først en maskin som setter på 'varenavn-klistremerket'?

Og så en annen maskin som setter på 'Keep it-dingsen'?

Eller blir 'Keep it-dingsen' satt på, på Rema sitt grossist-lager?

(Av noen ungdomsskole-elever, for eksempel).

Her er ikke det klart, (vil jeg si).

Hvorfor ikke bare integrere 'Keep it-dingsen' i selve 'varenavn-klistremerket'.

Da ville det vært mer åpenbart når 'Keep it-dingsen' ble satt på varen.

(Vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

fått informasjon på laksefiletpakkene

https://www.rema.no/artikler/nyheter/tradisjonell-datostempling-har-gatt-ut-pa-dato/

PS 4.

Det kan vel også være sånn.

At det blir forvirrende for kundene, med to datoer.

(Både holdbarhetsdato og Keep-it).

Så dette er kanskje en lur ide.

Men det blir kanskje vanskelig, å forklare, for kundene, hva denne dingsen egentlig skal bety.

Rema har jo problemer med omsetningen.

Og når Olga på 90 år, (som de brukte som 'eksempel-kunde', på Rimi Kalbakken), skal handle på Rema.

Så skjønner hu muligens ikke så mye, av Keep-it, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så da handler hu kanskje heller, på Samvirkelaget/Prix.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Ordet _kjølekjede_.

Det var et ord jeg lærte, av distriktsjef Anne Kathrine Skodvin, i Rimi.

(Høsten 1998, vel).

I forbindelse med at hu informerte meg om, noen nye 'HMS-greier', (med temperatur-målinger av kjøle/fryse-disker osv.), som Rimi på den tida, starta opp med.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det med Keep-it.

Det var noe jeg hørte om, da jeg jobba, i emballasje-bransjen, (på vegne av Packaging Europe, i England), i 2008 og 2009.

(Dette var mens jeg gjorde 'research', om norske/skandinaviske firma, (i emballasje-bransjen).

Og så ringte jeg disse, for å høre om, hva de drev med, da.

Og så markerte jeg for det firmaene drev med, i en (britisk) database, da).

Men hvorfor har ikke noen andre enn Rema begynt med disse dingsene?

Har amerikanerne begynt med de, (for eksempel).

(Jeg har vært i Sverige, Tyskland, Danmark og England, iløpet av de siste månedene.

Og jeg kan ikke huske, å ha sett, en eneste 'Keep it-dings', i noen av disse landene.

For å si det sånn).

Så her kan man kanskje lure på, om disse 'Keep it-dingsene', har noe for seg.

(For å si det sånn).

Hvorfor vil ikke utlendingene ha de, liksom.

Hm.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Keep it er visst ment å settes på, på fabrikken:

måle hele kjølekjeden

http://www.keep-it.no

PS 8.

Nå står det forresten i Rema-artikkelen.

At Rema har spart mange millioner, på Keep-it.

Men det tar jeg ikke for høytidelig.

Rema har tidligere sagt, i media, (for et par år tilbake), at de _ikke har svinn_.

(Noe sånt).

Så Rema har null troverdighet, når de ytrer seg, om svinn, (vil jeg si).

Så det at Keep-it fører til mindre svinn, det er nesten ikke verdt å kommentere, (synes jeg).

Det må vel heller være omvendt.

At Keep-it viser, at kjølevaren har stått for varmt, (og må kastes).

Og at butikken derfor får _mer_ svinn, og ikke _mindre_.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Dette, (at Rema har sagt i media, at de ikke har svinn), blogget jeg forresten om, i 2016:

blogget om i 2016

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/rema-har-jo-mindre-lagre-siden-at-de.html

PS 10.

Det kan kanskje ha vært sånn.

At Rema trodde at det var Matsentralen som ringte.

Og spurte om de hadde svinn.

(Når pressen ringte om dette).

Og så sa Rema at de ikke hadde noe svinn.

For å slippe å ha noe med sigøynere og sånn, å gjøre, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter