Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 20. februar 2018

Dette er moralisme satt i system, må man vel si

matkastelov

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G1BmM6/flertallet-paa-stortinget-for-matkastelov

PS.

Dette med matkastelov er dumt, av flere grunner, (vil jeg si).

For det første så undergraver man markedsøkonomien.

Ved å legge ekstra byrder på butikkene.

Sånn at de blir mer tungrodde.

For det andre så tenker jeg på matsikkerheten.

Hvordan skal man sikre en ubrutt kjølekjede fra produsent til 'fattigmann'.

Her har butikkene ofte nok med å ha kjølekjeden i orden, fra produsent til butikk.

Her vil nok mange fattige folk bli matforgifta, (hvis jeg skulle tippe).

Og jeg har også blogget om tidligere, at man får mindre svinn av å kaste mat.

Det høres kanskje dumt ut.

Men hvis man registerer svinnet, (og kaster maten), istedet for å prise ned varene, så vil man få bedre oversikt over svinnet, og man kan så jobbe mer effektivt med å bekjempe det.

Det var også sånn, da jeg bodde i England.

Så nektet the Jobcenter meg penger til mat.

Og så sendte de meg flere kilometer avgårde, for å hente mat, hos en 'food bank'.

Og denne bæringen, (etter å ha sultet i flere uker), slet meg ut.

Og det var ikke sånn mat som karer som meg, (som har jobbet med hard kroppsarbeid og tømmerhogger-arbeid), trenger.

Så jeg kom meg ikke opp liksom, på den maten, (som var corn flakes og ultrapasturisert melk osv.).

Karer som er fattige trenger en blodig biff, (vil jeg si), og ikke denne 'kvinnfolk/unge-maten'.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Man kan også tenke seg det.

At med en matkastelov.

Så vil man bli nektet penger, på Nav, til mat.

For man kan jo bare få 'butikk-kastemat', liksom.

Og så får man noen halvråtne kjølevarer muligens.

Og noe 'kvinnfolk/unge'-mat muligens.

Og man står liksom i gjeld, til de veldedige organisasjonene, (hvor det vel også kan foregå mye grums), resten av livet, da.

(Noe sånt).

Så dette blir et klammere Norge, (med en sånn lov), vil jeg si.

Man kan se på de 50%-diskene, i butikkene.

At dette 'klamme' allerede har begynt, liksom.

Og det er til å bli kvalm av, noen ganger, disse halv pris-diskene, (vil jeg si).

Her er det at man selger bakterier istedet for mat, (vil jeg si).

(Noe jeg også har blogget om mange ganger tidligere).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Nå tuller jo Nav mye med meg.

(Kanskje fordi at de har en agenda om å få gjennom en sånn matkastelov).

Men sosialstøtte skal egentlig være nok til mat, osv.

Så denne 'butikk-kastematen', vil mye gå til sigøynere osv., (hvis jeg skulle tippe).

Og det er kanskje i henhold til den kristne religionen, liksom.

At vi skal hjelpe alle i verden.

(Eller hva man skal si).

Men hvordan kan man vite, hva som er agendaen, til alle disse sigøynerne og islamistene, osv.

Nei, her er de kristne ofte styrt/hjernevasket, av sin religion.

Og de vil kanskje ikke være så opptatt, av fornuft og det norske samfunnets beste, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det er også vanskelig for meg, å ta ting/folk hardt, når for eksempel Nav tuller.

Jeg kan ikke gjøre mye jeg, (annet enn å blogge).

For jeg har ingen som liksom backer meg opp.

Og ikke noe nettverk, (som det er noe liv i).

Så det er bare meg mot omverdenen, liksom.

Det norske folk, i 'de tusen hjem', sviker bare, (må jeg si).

Det er mulig at alle nordmenn har blitt 'hjemme-russere', eller noe.

Og at vi ikke lenger har tusen norske hjem.

(Hva vet jeg).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter