Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 11. april 2018

Han her sier til sjefen sin, at kundene liker butikkfolk som tygger tyggis. Men da jeg jobba i butikk, så var det ikke lov, å tygge tyggis, (sånn som jeg husker det). Og det var vel fordi at kundene mislikte, at man kun hørte, noe slags 'slafsing' liksom, når butikkfolka prøvde å prate, (med tyggis i kjeften). Noe sånt

IMG_20180411_165328[1]

PS.

Da jeg jobba som kassamedarbeider, (først som vikar og siden deltid), på Matland/OBS Triaden.

(Fra høsten 1990 til høsten 1992).

Så var det sånn, at jeg etterhvert fikk ansvaret, for å lære opp nye kassamedarbeidere.

Og da spurte ei dame, som var ny der.

(Dette var vel venninna/dama liksom, til en Thomas, som jeg lærte opp der.

Og hu dama het Siv, muligens).

Hu spurte om hva jeg gjorde, for å ikke lukte røyk, etter at jeg hadde hatt mat/røyke-pause.

Og da svarte jeg: 'Ingenting'.

For det hadde ikke vært tema før.

(At man ikke skulle lukte røyk.

For å si det sånn).

Ikke engang på plakaten til CC Storkjøp-sjef Karin Hansen, (jeg jobba på CC Storkjøp i Drammen, fra høsten 1988 til høsten 1989), så stod det om røyklukt, (sånn som jeg husker det).

(Hu hadde en plakat på kontoret/tellerommet.

Hvor butikkmedarbeidere ble gjort narr av liksom, for å ikke bry seg om hvordan de så ut, osv.).

Så mine sjefer i dagligvarebransjen tok aldri opp det, at jeg lukta røyk, (eller noe lignende), da jeg var tenåring/i begynnelsen av 20-åra.

Selv om de vel må ha fått et inntrykk av hvordan jeg lukta.

(Eller hva man skal si).

Når jeg var på jobbintervju, osv.

Og som Rimi-butikksjef, så fikk jeg en gang, (dette må vel ha vært i 1999), ordre av distriktsjef Jan Graarud, om å 'kjefte', på en assisterende butikksjef, (Stian Eriksen), som 'alltid' lukta mann/hest.

(Noe sånt).

Men dette med kroppslukt er vel et tema, som nesten ingen i dagligvarebransjen tørr å ta opp.

Han upopulære/kontroversielle fotballspilleren John Arne Riise sa i media her om dagen.

At han var klar for å delta hvis noen ville ha en debatt om hvordan fotballagenter kontakter unge fotballspillere.

Men en debatt om kroppslukt.

Eller et 'smile-kurs' om kroppslukt.

Det har jeg aldri hørt om før, i dagligvarebransjen.

Her er det nok 'Venus-praterne', (se boken: 'Kvinner er fra Venus, menn er fra Mars'), som regjerer.

(Altså 'de vage'.

Eller hva kan skal si).

Det blir muligens brukt signaler/'halvkvedede viser'/hentydninger.

(Ute i butikkene).

For å prøve å få de ansatte til å vaske seg på den ene eller andre måten, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter