Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 29. oktober 2018

Mer fra Norge

På lørdag kveld, så tok jeg t-banen, til Ensjø, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg gadd ikke å stresse.

Så jeg var, på t-banestasjonen, (på Bekkestua), cirka et minutt, etter at t-banen hadde gått.

Og jeg var aleine, på plattformen, da jeg dukka opp der.

Men en 'mørk en', sneik seg liksom inn på meg.

(Etter at jeg hadde sitti der, i cirka ti minutter).

Selv om dette er en lang plattform.

(For å si det sånn).

Så det var litt 'merksnodig', (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:


PS 3.

Kiwi Ensjø hadde masse søppel stående, (på gulvet), ved flaskeautomaten, så her har denne butikken problemer med, at de ikke tømmer iglo-ene sine ofte nok, (kan det virke som):


PS 4.

Kassadama, (som minna litt om Lene Christin 'Dverge-Lene' Larsen, (fra Matland/OBS Triaden), etter at hu hadde tatt kjempemange soltimer).

Hu var på en slags 'safari', rundt om i butikken.

Så hu passa ikke kassa si, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg vet ikke om jeg kjøper disse 'propp-folka', på Rema Ensjø, (for det pleide å selge lite brød, om kvelden, (sånn som jeg husker det, fra min tid som butikkansatt), og hvem står lenge og leser handlelappen sin på en 'allfarvei' liksom):


PS 6.

De vaska butikken.

(Selv om det var en time til stengetid).

Og han med 'gulv-vaskemaskinen' gikk rett på/mot meg, flere ganger.

Så jeg ble litt surrete, av å handle der.

(Må jeg si).

Og jeg glemte å kjøpe billig Grans-cola, (selv om det stod på handlelappen).

Så jeg måtte gå to ganger, (i kassa), husker jeg.

(For jeg la merke til, at jeg hadde glemt å kjøpe cola.

Mens jeg pakka varene.

Og da hadde det blitt en litt kjedelig/stusselig helg, (uten cola/brus).

Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:


PS 8.

Den frossenpizzaen, som jeg har i handlevogna, på bildet i PS-et ovenfor.

Det er en pepperoni-pizza, til 36 kroner.

Og den var det dårlig/råtten paprika på.

Så jeg måtte ta av paprikaen.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

En gruppe nordmenn, som kom etter meg, til Ensjø t-banestasjon, kalte dette for 'en drikkebuffet':


PS 10.

På t-banen, så fant jeg, en ledig sete-gruppe.

Men noen ungdommer, gikk på t-banen, på Jernbanetorget, (var det vel).

(Og to unge norske damer, (som virka fulle), gikk av, på Grønland.

Men denne t-banen går mellom Mortensrud og Kolsås.

Så det var muligens såkalte 'pakkishorer'.

Som de sier).

Og hu ene hadde et hakk, i panna.

Og hu satt seg ovenfor meg.

(Dette var ei brunette, i slutten av tenårene muligens).

Og ei blondine, satt seg til høyre for meg.

Og en med sykkelhjelm satt seg ved siden av brunetta.

Og hu brunetta, hadde slått seg i hue, (trodde jeg).

For hu prøvde å løfte på beina sine.

Siden at hu hadde skadet beinet, (trodde jeg).

Og da møkka hu til buksa mi, flere ganger.

(For hu hadde mye møkk, under skoa).

Og hu la tilslutt beinet sitt, i fanget, til han med hjelmen.

Og så gikk de av, på Nasjonalteateret.

Og jeg tenkte, (på veien hjem), at det var kanskje Halloween.

Og det var det vel.

Så hva dette skulle bety, det veit jeg ikke.

(Hu brunetta hang også først med huet.

Sånn at jeg fikk det lange håret hennes over henda mine, osv.

For å si det sånn).

Men jeg hørte på walkman.

Så jeg hørte ikke, hva disse folka snakka om.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Da jeg gikk av t-banen.

Så var det en svær gjeng, som jeg lot gå før meg.

(Siden at jeg bar på mye matvarer).

Men noen av disse skulle muligens pisse der, (eller noe lignende).

(Noe sånt).

For jeg måtte gå forbi denne gjengen igjen, (nesten med en gang).

(Husker jeg).

Og da jeg kom hjem.

Så var det sånn.

At en hel gjeng, med ungdommer, kom ut, av leiligheten, til naboen.

(Han som har 'halve Afrika' i rotting-sofaen sin.

For å si det sånn).

Og det var som da han Bori angrep meg, (som om det var en tysk veisperring, under krigen).

For da jeg kom hjem.

Så la jeg fra meg matvarene.

Og så tok jeg ut søpla.

(På St. Hanshaugen osv., så pleide jeg, å ta ut søpla, på veien ut.

Men de søppelkassene her, er sånn, at man trenger tre armer liksom, for å bruke de.

En arm for å holde søppelposene, en arm for å trykke søppelposene en av gangen gjennom et 'koøye', og en tredje arm for å holde 'koøye-lokket' åpent.

Så det er så kronglete, å hive søpla.

At jeg har ofte pleid, å istedet hive søpla, etter at jeg har kommet hjem).

Og ei dame sa, (til noen andre ungdommer), mens jeg gikk, til søppelkassene.

At. 'Dere er mine ladyboys'.

(Noe sånt).

Og ei dame, (muligens den samme), spurte meg: 'Vet du om noen som sjører fra Bekkestua'.

Og jeg sa bare nei.

Selv om det faktisk stod en bil, og 'hang', ved innkjøringa, til borettslaget.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Da jeg begynte på denne bloggposten.

Så var det noe bråk utafor kjøkkenet.

Og det var en hagegartner, som dreiv med noe.

Så disse hagegartnerne, har holdt på, i mer enn to uker nå.

(Blir det vel).

Uten at jeg har fått noe informasjon, om at det skulle foregå, noe sånt arbeid her.

Jeg snakka med de, på onsdag, for snart to uker siden.

Og da skulle de bytte noen sprukne heller, (på oppdrag fra kommunen), sa de.

Men de har også laget en grøft, (som de har fylt med singel), utafor kjøkkenet.

(Noe de ikke sa noe om, på den nevnte onsdagen).

Og nå bytta de et slags kumlokk, i dag.

Og de raket ut noe gjødsel, (eller noe lignende), i plenen.

(Noe sånt).

Så de gjør mye rart, som jeg ikke har fått noe informasjon om.

(Selv etter å ha snakket med de).

Og hvor lenge skal dette fortsette?

Hm.

Nei, dette er 'trespassing', (som jeg har blogget om tidligere).

Og Leieboerforeningen, Fylkesmannen og Sivilombudsmannen.

De synes visst bare, at det er morsomt, at jeg blir terrorisert, på denne måten, (av kommunen, som ikke gir noen informasjon, osv.).

Og på fredag.

Så brukte de, en slags maskin, for å slå ned hellene, i jorda.

(Den maskinen bråkte, som et slags trykkluftbor, (eller noe lignende).

Noe sånt).

Noen få desimeter fra der jeg satt, (i sofaen, i stua mi).

Og den maskinen er jeg fortsatt litt ør i huet av, (må jeg si).

Så dette er terror og en slags form for lobotomering, (må jeg si).

(Noe sånt).

Og de satt også på den maskinen, uten forvarsel.

Så det var også et slags mordforsøk.

(At de prøvde å få meg til å få hjerteattakk.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Man må ha hørselvern, for å være i nærheten av trykkluftbor, osv.

Men når hagearbeidet utføres, uten av man får noen informasjon.

Og uten at man har noen kontroll på hva som skal gjøres, (og når).

(Og når det er rett utafor stuevinduet ens.

Og man har sofaen like ved vinduet, på grunn av mobildekningen, til PC-en sitt internett).

Så er det, en uting.

Noe ikke Leieboerforeningen, Fylkesmannen og Sivilombudsmannen forstår.

Så her blir man utsatt for skadelige ting.

Uten at noen 'vetle land-folk' bryr seg.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Her er mer om dette:


https://en.wikipedia.org/wiki/Jackhammer

PS 15.

Dette, (sånn 'terror-hagearbeid'), er jo, hva Leieboerforeningen brenner for, å jobbe med.

Hvis ikke, (hvis de er helt uinteresserte, i jobben sin), så burde de ikke ha leieboerforening, (mener jeg).

Så her forstår jeg, enda mer, han Oklahoma-bomberen, i USA.

For når disse, (Leieboerforeningen, Fylkesmannen og Sivilombudsmannen), ikke gidder å gjøre jobben sin.

Så får man jo lyst til, å bombe de, tilbake til steinalderen.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Det er også sånn.

At i mer enn en uke nå.

Så har de drivi, og pussa opp, i leiligheten over min.

Så det høres ut, som at det er, noen slags kjempe-rotter, som tasser rundt der, (over huet mitt).

(Noe sånt).

Og hvor sannsynlig er det, at disse to 'terror-prosjektene', blir satt igang samtidig?

Nei, da er det nok noen, (kommunen/mafiaen?), som har starta begge prosjektene.

Som del, av et større prosjekt, som er spisset mot meg, (kan det nesten virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter