Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 21. desember 2018

Dette er om bryllupet til den kjente journalisten, (min firemenning), Kristine Brunmark, sine oldeforeldre


https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000000545469

PS.

Man kan se at Brunmark blir til Brumark, (i Norge/Svelvik).

Og Kristine Brunmark skrev til meg, (i en mail, for noen år siden), at oldemoren, (Anna Larsen), sin slekt, var 'velstående'.

Men hu måtte jobbe som tjenestepike, (kan man se ovenfor).

Så _så_ velstående, var de vel kanskje ikke.

Hm.

Når det gjelder min tippoldefar, (Olof Olsson Brunmark), så har hans navn blitt fornorsket, til Ole Olsen.

(Noe som kanskje var vanlig.

Den engelske Bullen-slekten, brukte i deler av forrige århundre, versjonen Bulin, i Norge/på Berger.

Så om dette var 'lureri', eller ikke, (å fornorske navnene).

Det tørr jeg ikke å si noe sikkert om).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:


http://johncons-mirror.blogspot.com/2014/02/jeg-sendte-en-ny-e-post-til-kristine.html

PS 3.

Når det gjelder min oldemor Ingeborg Olsen Bergstø.

Så var jo hu datter av den samme Ole Olsen/Olof Olsson Brunmark, (fra skjermbildet øverst i bloggposten).

Og hu, (eller ihvertfall min oldefar), ble også kalt Olsen Arnestø.

Det forandra seg visst, ettersom hvor de bodde.

Men sånn var det også i min farmor slekt.

Gullik Tråen, (min farmors mor sin onkel/fosterfar), som fant Tråen-skatten.

Han kalte seg også Gullik Toeiet, og Gullik Gulliksrud.

(Noe sånt).

Men om ble regna som 'lureri', å bytte etternavn, etter sin boplass.

Det veit jeg ikke.

Det var vel antagelig skikken, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter