Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 14. desember 2018

Mer fra Norge

På tirsdag, så dro jeg, til Nav i Sandvika, for å levere en husleie-faktura.

(Siden at jeg får livsopphold og husleie dekket, av sosialen/Nav, for tida).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Utafor Løkketangen senter, så var det ei gammel dame, (med blå lue), som stod sånn, at hu brukte hele fortauet, (da jeg skulle gå forbi henne), må jeg si.

Og hu flytta seg ikke, når jeg gikk mot henne.

Så det var antagelig noe slags gateteater, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:


PS 3.

Frelsesarmeen driver og roter fælt, på Løkketangen senter, (kan det virke som):


PS 4.

Toget, (tilbake til Oslo), hadde på varmen for mye, (vil jeg si).

Det var fire varmegrader _ute_, (stod det på en skjem).

Men de 'fyrte' som at det var fire varmegrader _inne_.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:


PS 6.

Jeg dro til Deichman Majorstua, (for jeg hadde sett på 'Bokhylla' at Nasjonalbiblioteket hadde digitalisert noen nye avis-artikler om min mor osv.).

Men der hadde de stengt, i en måned, (på grunn av oppussing).

Så det ble jo den bomturen.

Sånn var det i Sandvika i sommer og, (at de stengte biblioteket).

Og også i Liverpool sentrum, (da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014)).

Da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde, (noe jeg jobba som fra 1998 til 2000).

Så gjorde vi unna sånne ombyggingsprosjekt på søndager, (mener jeg å huske).

Så jeg lurer litt, når bibliotekene tuller sånn, (må jeg innrømme).

Hva med å heller gjøre brorparten av arbeidet på en søndag, (kanskje folk fra nabo-bibliotekene har lyst til å tjene en ekstra slant og).

Sånn hadde man vel gjort det, i næringslivet, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:


PS 8.

Jeg dro istedet til Nasjonalbiblioteket, (hvor jeg ikke har vært på et halvt år, grunnet en frekk afrikansk vekter, som hetset meg der, i sommer, (noe jeg vel blogget om)).

For det var ikke noe fristende å dra til Hoved-Deichman.

(Hvor de, (ihvertfall tidligere), har hatt problemer med lommetyv-bander bestående av nye landsmenn, osv.

For å si det sånn).

Og så dro jeg til Kiwi Hoffsveien.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

På Kiwi Hoffsveien, så er det sånn, når man går inn i butikken.

At det er to veier å gå, liksom.

Og man har, (som kunde), lite innsyn, (når man går inn i butikken).

Så man kan fort bli lurt, til å havne, i fruktavdelingen, (som er en slags blindvei).

Og tro at det er den vanlige veien, som kundestrømmen går.

Dette er muligens på grunn av, at de har hyller, ved den innerste kassa, som går forbi kjøpepunktet/kassa.

(Noe jeg blogget om for noen dager siden).

Så det blir nesten som et slags 'synsbedrag', når man går inn, i denne butikken, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Noe som vel er dårlig kundeservice.

(For å si det sånn).

En inngangsport, (som Rimi pleide å ha), hadde kanskje vært en ide.

(Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:


PS 11.

På Rema Hoffsveien, så var det 'propp-bonanza'.

Det var to-tre kunder som stod og sjekka mobilen, i området foran handlevognene.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Her er mer om dette:


PS 13.

Her er mer om dette:


PS 14.

Utafor butikken.

Så var det forresten sånn.

At de hadde, et brostein-fortau, som var litt vel bratt, (må man vel si).

Så det kan være skummelt, når man skal gå bort/ned, til denne butikken, (fra Hoffsveien).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Da 'propp-bonanza-folka' endelig var ferdige.

Så kom det en kunde, ut fra butikken, med _tre_ handlevogner.

Da lurte jeg, (må jeg innrømme).

Og da jeg hadde fått tatt en handlevogn.

Så var det sånn, at jeg nesten ikke kom inn i butikken.

For det stod 4-5 kunder i kø, foran post-i-butikk-skranken.

Jeg vet at butikken på Sand, (i Svelvik/Strømm), hadde post-i-butikk, på 60-tallet.

(For det har min farmor Ågot fortalt meg.

På 70/80-tallet en gang.

Hu viste meg et brev, som var poststemplet Sandbu).

Men butikken på Sand, var et landhandleri, (må man vel si).

Og landhandleri i hovedstaden.

Det er jo den nye trenden, (å ha post-i-butikk), må man vel si.

Men hva med å heller ha egne postkontor.

Det må vel være bedre.

I matbutikker, så må man ofte, bare ansette, de som lurer på om man har ledig jobb.

(For matbutikk-jobber har kanskje ikke så høy status.

For å si det sånn).

Og det er jo noe som heter spesialisering.

Så hva er Rema Hoffsveien spesialister på, liksom.

Er det post.

Eller er det mat.

Det kan man kanskje lure på.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Her er mer om dette:


PS 17.

Som i forrige uke, så var denne butikken utsolgt, for billig håndsåpe, (av merket Prima):


PS 18.

Denne butikken, har så mye rot på gulvet, (de sprer varene istedet for å sette de rett i hylla).

Og en vogn, med kun tørrvarer, (så det ut som), stod ved 'rotet'.

Og noen ganger, så selger jo butikken varer, fra en handlevogn, (som de bruker, som display).

(Jeg husker at min forgjenger-butikksjef Elisabeth Falkenberg på Rimi Nylænde, gjorde dette, med nedpriset julemarsipan, osv.

Og det gjorde vel muligens også Prima, (på Sand).

Mener jeg å huske).

Men 'plutselig' så dukka det opp, en kunde, (som var nærgående), som brukte handlevogna.

Men den handlevogna kjøpte ikke jeg.

(Og jeg har jobba en mannsalder i butikk).

For det var liksom bare pent danderte tørrvarer øverst.

(Men det kan kanskje ha vært en som kjøpte inn varer til et skolekjøkken, for eksempel.

Noe sånt).

Og jeg lurte på denne oppførselen/nærgåenheten.

(For det virka som noe gateteater).

Og jeg la seinere merke til, at det lå noen grønnsaker, under laget av tørrvarer.

(I den nevnte handlevogna).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Her er mer om dette:


PS 20.

Da jeg kom fram til kassene.

Så satt det to pakistanske menn, i 30-åra, i hver sin kasse.

(Noe sånt).

Og disse hadde på seg svarte 'jøde-hansker', (som jeg har kalt det tidligere).

Og den ene pakistaneren, kjørte varene mine ned, sammen med varene, til ei kundedame.

Så jeg måtte bare hive varene oppi vogna.

Så dette virka veldig spesielt, (for å si det sånn).

Og jeg har skrytt mye, av Nordfjord sine varer, (på bloggen).

(Siden at de som regel har bra kvalitet og er billige).

Men denne butikken, hadde tulla med Nordfjord-pølsene, (som er på tilbud, til 20 kroner, per pakke).

(Tørr jeg å påstå).

For jeg kunne ikke spise de pølsene.

De var helt klart bedervede.

(De hadde veldig ekkel konsistens).

Og kjøkkenet lukta så vondt, at jeg måtte la vifta, (over komfyren), stå på, i en time.

(Etter å ha stekt de pølsene).

For å få bort lukta.

Det var kanskje derfor, at hu same-kassadama, (med piercingen), spurte om ketsjupen, (som jeg kjøpte der i forrige uke), var sterk.

For hu prøvde kanskje å drepe meg, med matforgiftning.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 21.

Her er mer om dette:


PS 22.

Da jeg skulle gå ut av butikken.

Så var det sånn, at det stod en 'propp-kunde' og sperret, den ene veien.

(Sånn som jeg husker det).

Mens ved den andre veien, (ved handlevognene), så hadde noen bundet, en hund.

Og den hunden, stod da for nærme, de som gikk forbi, (vil jeg si).

Det skal vel være sånn, at når man binder en hund sånn, så skal det være mulig, å gå forbi hunden, uten at den, skal ha mulighet, til å bite folk.

Men sånn var det ikke, i denne butikken.

Hunden kunne ha bitt noen.

For den var ikke bundet, på skikkelig vis, (vil jeg si).

Utenfor butikken/senteret, er kanskje et bedre sted, å plassere en hund.

(Noe sånt).

Hvis de er redd for, at hunden, skal bli stjålet.

Så burde de kanskje la den være igjen hjemme.

Og hunden virket stressa/kuet, (må jeg si).

Så den likte nok heller ikke, å bli plassert, så nærme der menneskene gikk, (ved handlevognene).

(For å si det sånn).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

Her er mer om dette:


PS 24.

Da jeg gikk tilbake mot togstasjonen.

Så var det sånn, at akkurat etter at jeg passerte en bom.

Så begynte et rødt lys å blinke.

Og et lydsignal varslet.

Og hvis jeg da, hadde fortsatt, rett fram.

(For å prøve å komme under bommen).

Så ville jeg fått bommen i huet, (vil jeg si).

Og den bommen kom også, veldig raskt ned, (nesten som en giljotin).

(For å si det sånn).

Og jeg måtte gå rundt hele 'bom-systemet'.

For å komme meg vekk fra trikkeskinnene.

Så dette virka rimelig skummelt.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 25.

Her er mer om dette:


PS 26.

På Skøyen stasjon.

Så hadde de noen skilter, hvor det stod: 'Tog retning Oslo', osv.

Mens på andre skilter, så stod det: 'Spor 1-2', osv.

Og da blir det to systemer.

(Må man vel si).

Og da blir det 'russisk'/'Kafka-aktig', liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 27.

Her er mer om dette:


PS 28.

Enda mer om dette:



PS 29.

Disse lagde forresten propp, da jeg skulle ta t-banen, fra Majorstua til Nasjonalteateret:


PS 30.

Da jeg gikk fra Nasjonalteateret til Nasjonalbiblioteket, så var det, en svær/rund gubbe, som stod og venta lenge, i et kryss, til at jeg var like bak han, sånn at han kunne sperre for meg, på fortauet, (virka det som), ved å gå foran meg sånn og sånn, (så jeg gikk etterhvert heller en omvei):



PS 31.

Det var også sånn, at da jeg tok t-banen ned til sentrum, (fra Bekkestua).

Så satt jeg meg, på klappsetene, ved inngangsdørene.

(For det var ganske få seter ledig, på t-banen).

Og på en av de neste stasjonene.

Så gikk det på en, som så ut, som en yngre Knausgård.

Og han satt seg, kun et sete, fra meg.

Og han stinka dritt/møkk, osv.

Så jeg flytta meg etterhvert til en sete-gruppe, i en annen vogn.

(For jeg ble litt kvalm, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter