Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 13. desember 2018

Min oldemor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard ble visst kasta ut av kommunen, og fikk visst kun et slags 'skambeløp' i erstatning. (Fra Romerike 23. september 1924)


PS 2.

Her er mer om dette:



PS 3.

Nå kjenner ikke jeg denne saken.

Og jeg vet ikke hva de andre lærerne fikk i lønn/bostøtte, (på den tida).

Men dette var like etter at min oldefar Johan Ribsskog døde, (cirka 47 år gammel), i 1922, (altså cirka to år tidligere).

Og min oldemor levde fram til 1974, (var det vel), altså i cirka 50 år etter dette.

Men min morfar Johannes fikk det muligens ikke så morsomt.

Når bostøtten ble lav.

For han var bare elleve år gammel, (han var yngstemann), i 1924.

Så det var kanskje min morfar som dette gikk mest ut over.

Og det er kanskje på grunn av dette, at min morfar, ikke ofte, dro tilbake til Romerike igjen, (på ferie/besøk), etter at han ble voksen/giftet seg.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 4.

Og det at min oldemor kalte seg Dørumsgaard-Ribsskog.

(Som man kan se i en av de forrige bloggpostene:

https://johncons-mirror.blogspot.com/2018/12/min-mormor-ingeborg-ribsskog-sa-en-gang.html).

Det kan tyde på, at hu da, egentlig ikke likte Ribsskog.

For da min morfar Johannes Ribsskog døde, på midten av 80-tallet.

Så var det ikke sånn, at min mormor, kalte seg Heegaard-Ribsskog.

Og da min farfar Øivind Olsen døde, et par år før min morfar.

Så var det ikke sånn, at min farmor, kalte seg Mogan-Olsen.

Tybring-Gjedde har vi jo, (det er et 'bindestrek-navn').

Men de begynte nok ikke å kalle seg Tybring-Gjedde, før alle som het Gjedde, (i Norge), var døde.

Men sønnene til min oldemor, (Øyvin, Helge og Johannes), het jo Ribsskog.

De kunne/ville nok ikke hete Dørumsgaard-Ribsskog.

Så man kan kanskje lure på, hvorfor min oldemor, brukte den bindestreken sin, (hvis det ikke var en 'trykkleif').

Hu ville kanskje ikke være Ribsskog.

Men hu ville kanskje være en spesiell type Ribsskog.

Nemlig Dørumsgaard-Ribsskog, da.

(Noe sånt).

Og da likte hu kanskje ikke Ribsskog.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Man kan også lure på.

Om det Lars Erik Koritov gjorde, på OBS Triaden, (våren 1993, var det vel).

At han dro meg ut av kassa, og brukte meg, som sikkerhetsrådgiver, (eller hva man skal kalle det), når det gjaldt åpningen av den nye sommerbutikken, til OBS Triaden sin spesialvare-avdeling.

At det var for å liksom spille, (på 'gangland-vis'), det at min oldemor, fikk en lærerinne-jobb, (som jeg blogget om, for noen timer siden), på bekostning, av ei fra Sylling, (blant annet), som ble forbigått.

Og at Koritov da skulle ta hevn for dette, (som jeg ikke engang visste om, og som skjedde mange tiår før jeg ble født).

(Noe sånt).

For både min oldemor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard sitt hjem/jobb-sted og OBS Triaden, lå på Romerike.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter