Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 1. februar 2019

KARisma og Sula, ble visst reddet av en hund, i sin tid. (Fra Arbeiderbladet 14. april 1989)



PS.

Det var også sånn, at noe lignende igjen skjedde, med KARisma og Sula, i 2006, (var det vel).

Jeg husker at min Arvato-kollega Margrethe Augestad, pekte på noe, på min skjerm, (på Arvato, i Liverpool).

(Vi fikk lov å lese nettaviser, når det var stille på jobb.

Den første tida jeg jobba der).

Og det var det nye huset til KARisma og Sula, som var på nippet, til å falle ut, i en elv, (på grunn av flom), oppi Flatanger.

(Noe sånt).

Margrethe Augestad så kanskje, (på min skjerm), at disse het Ribsskog.

Og hu visste vel, at jeg også het Ribsskog.

(For å si det sånn).

Og da forklarte jeg vel, at disse var i slekta, (for jeg hadde funnet dem på nettet, (når jeg søkte på 'Ribsskog', på Google), da jeg bodde på St. Hanshaugen, hvor jeg bodde fra 1996 til 2004), men at jeg ikke hadde møtt dem.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:


https://www.aftenposten.no/norge/i/dwl1j/Frykter-at-flommen-tar-huset

PS 3.

Det ubebodde tømmerhuset.

(Fra det øverste skjermbildet).

Kan muligens ha vært selve 'Ribsskog-huset/gårdshuset', liksom.

Hvor mine tippoldeforeldre Johannes Olsen Ribsskog og Martha Maria Klemetsdatter Ribsskog f. Høstland bodde, på 1800/1900-tallet.

(Som de første Ribsskog-er.

Må man vel si).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:


https://johncons-mirror.blogspot.com/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

PS 5.

Bjørn Ribsskog, (som døde for noen år siden), skriver i PS-et ovenfor:

'Da overtok broren VII Bjarne gården'.

Men det skal nok være kode VIId Bjarne Magnus.

For det er jo en bror av VIIa Johannes.

Den som har kode VII er Johannes sin far Olaf Marius.

Så det skal nok være VIId, (og ikke VII), i det øverste understrekede avsnittet, i PS-et ovenfor.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter