Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 1. februar 2019

Mer fra Norge

På lørdag, så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Noen hadde kost seg, med iskrem, i januar.

Og så lagt søpla på t-bane-setet.

Hvem er det som kjøper krone-is om vinteren og ikke rydder søpla etter seg.

(Etter å ha spist iskremen på t-banen).

Det kan man kanskje lure på.

Hm.

Det er vel noe tull, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:


PS 3.

På Kiwi St. Olavs Plass, så var det mye vann på gulvet.

(Det var vel sånn at de vasket gulvet, cirka 20 minutter før stengetid.

Mener jeg å huske).

Og ingen ryddet frukt som lå på gulvet.

Og handlevognene hadde de tatt inn, for helgen, (for de pleier å stå utenfor, (siden en ombygning for noen år siden), mener jeg å huske).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:


PS 5.

Ingen får 'schøpe' aviser den siste timen:


PS 6.

Glenn Hesler har bytta tilbake til sin 'heavy-sveis', har stripa håret, fått jobb på Kiwi, (og har hørt at det har kommet en ny Pokemon):


PS 7.

Det var forresten sånn.

At det var ei kunde-dame, som 'elga' på meg der.

Hu treiga seg, da jeg skulle pakke varene.

(Sånn som jeg husker det).

Mens hu stod, og pakka, i båsen ved siden av min, da.

(For å si det sånn).

Så det var muligens noe gateteater, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

På Rema Lambertseter, så dreiv de og vaska.

(Cirka en halvtime før de stengte).

Det var ei farga dame, (som var middelaldrende/eldre), med mopp og vasketralle.

Og en farga mann, (som også var middelaldrende/eldre), med en gulvvaske-maskin.

(Og han kjørte borti handlevogna mi, mens jeg stod, ved pølse-disken.

Etter først å ha kjørt veldig nærme meg, et par ganger, mens jeg prøvde å finne de varene som stod på handlelista mi.

For å si det sånn).

Så det at de skal plage kundene sånn, (ved å stresse de, med maskiner, som tydeligvis er vanskelige å manøvrere).

Det er uting, (vil jeg si).

Her burde Rema heller vente, med å vaske butikken, til etter stengetid, (jeg tenker ikke da på det nøyaktige stengetid-klokkeslettet, men mer på det at de bør vente til at alle kundene er ute av butikken, og dørene er låst).

(Må man vel si).

Ellers så kunne de kanskje ha vaska, på morgenkvisten, (før de åpner).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:


PS 10.

Det var også sånn, at en nesten middelaldrende kunde, med en svart lusekofte.

Han stod og hang veldig lenge, ved biff-disken.

(Så jeg lurte på om det var butikksjefen i 'sivile klær', liksom.

Noe sånt).

Og kassadama var ei eldre dame.

(Det var vel hu som 'babla' om øl.

Forrige gang jeg var der).

Og hu hadde på seg, en hårbøyle, (i plast), med noen slags Minni Mus-ører.

(Noe sånt).

Og noen ganger, så former hu, (hvis ikke det er ei som ligner), håret sitt, som Minni Mus-ører.

Så det er litt spesielt, (må man vel si).

Selv om jeg ikke har turt, å ta bilde, av disse eldre kassadamene.

For de holder ikke til ved et vindu, (sånn som på bildet i PS 6).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Det var også sånn, at de kun hadde igjen en pakke, med billige Nordfjord-kjøttpølser.

Og den lå så gjemt, at jeg ikke så den, med en gang.

Så jeg lurte på, om de Nordfjord-pølsene, nå lå, i en 'torg-kjøledisk'.

Men jeg kunne ikke se over alle 'torg-kjølediskene'.

For han nevnte 'lusekofte-karen', stod jo og hang der.

Så jeg kjøpte ikke kjøttvarer, med en gang.

Men jeg gikk en runde, og kjøpte de andre varene, (på handlelista), først.

Og så gikk jeg tilbake igjen, til kjøtt-avdelingen.

Og da så jeg, at det lå en pakke Nordfjord-pølser, helt bakerst i disken, (litt gjemt bak noen andre varer, var det vel).

Og det manglet label, på disse nevnte Nordfjord-pølsene.

Så de var vanskelig å finne.

(Jeg så etter labelen.

Men fant ikke varen, på den måten.

Teksten på labelen, kan jo begynne, med både 'Nordfjord' og 'Kjøttpølser', for eksempel.

Men jeg så etter prisen, (som var 25.00 kroner).

(På labelene, i pølse-disken).

Men fant ikke denne varen sin plass, (på den måten).

For å si det sånn).

Og denne varen har de vært utsolgt for tidligere.

Og nabo-butikken Rema Symra hadde kanskje tre-fire rader, av bortimot ti pakker, (av denne varen), stabla opp til en lastegrense, i en 'torg-kjøledisk', (rett ved siden av 'bakterie/halv pris-disk-delen' og en slags nysgjerrig 'elge-neger').

(Da jeg var innom der.

For noen måneder siden.

Og la merke til denne billige storpakning-Nordfjord-varen, (på 800-gram, med gode knakkpølser uten skinn/tarm og skolte/hode-kjøtt).

For første gang).

Og noen ganger så har denne varen gått ut på dato, (kunne det virke som), på Rema Lambertseter.

(Men det var kanskje fordi at det var jul, og at folk da heller spiste medisterpølser, osv.

Noe sånt).

Så her kan nok Rema Lambertseter ta inn litt mer av denne varen, (kan det virke som).

Selv om datoen ikke var så utrolig bra, på den pølsepakka, som jeg kjøpte.

(Det var vel cirka en uke, til den varen gikk ut, på dato.

Sånn som jeg husker det).

Så det kan kanskje tyde på litt dårlig rullering.

For når varen selger sånn, at også de bakerste pakkene selger.

Så er det en populær vare, (vil jeg si).

Man trenger ikke å stable den sånn, at den er lett å se, for at den skal selge, (kan det virke som).

Så at den da skal få dårlig dato.

Da kan man kanskje lure litt på rutinene til Rema Lambertseter.

(Vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Det var også sånn, da jeg gikk fra t-banen.

At jeg gikk på en slags privat gangvei/sti/snarvei, som går, like ved Rema sitt bygg og nabo-bygget, (på innsida av den vanlige veien/fortauet).

Og der var det ikke måkt snø, (ved starten av gangveien).

Så det var vanskelig å gå fra Cecilie Thoresens vei, (heter det vel), og til 'Rema-gangveien', da.

(For å si det sånn).

Og jeg møtte også, en gjeng, på tre-fire voksne ungdommer.

(Var det vel.

Det var litt mørkt der, (utafor Rema).

For å si det sånn).

Så jeg måtte gå, til den inngangen, som ligger, på baksida av butikken.

(Hvor de har en nokså stor 'ekstra-parkeringsplass' og også søppelcontainere, osv.).

For å unngå, den nevnte 'nudge-gjengen', da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter