Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 9. februar 2019

Mer om slektsforskning

Erik Ribsskog

Slektsforskning

Erik Ribsskog 9. februar 2019 kl. 10:39
Til: zchm@viessmann.com
Hei,

jeg har funnet deg og din far John, mens jeg har drevet med slektsforskning.

Jeg lurte på om din farmor var Ingeborg Zachariassen f. Mogan fra Rollag/Sand?

(For da er vel du min tremenning?).

Min farmor het Ågot Mogan, (og var storesøstera til Ingeborg).

Ingeborg sa en gang, (på 80-tallet), at jeg var eldste sønn av eldste sønn.

Hu lurte på om jeg var eldste sønn av eldste sønn av eldste sønn.

Men det sa Ågot at jeg ikke var.

Men nå har Marit Olsen dødd, (som gammel jomfru), så nå er jeg
gromgutten på Bergstø og, (hvis vi ikke hadde solgt det), må man vel
si.

Jeg hang mye sammen med din fetter Øystein 'Adoptert fra Korea'
Andersen, under oppveksten.

Men han ydmyket meg ovenfor min lillesøster Pia i 1993, og sa at han
ikke ville kjenne meg lenger.

Så han har jeg ikke mer kontakt med etter det.

(Jeg orker ikke mer drama/tull).

Det var en Kjetil Holshagen som dro med Øystein opp i leiligheten min,
i Leirfaret, (hvor min far tvang meg til å bo alene), da jeg var i
tenårene.

Hadde vært artig hvis du kunne bekrefte noe av dette.

Jeg kjente også din tante Reidun, (var en del hos de i Lørenskog, for
Øystein ville at jeg skulle besøke han, da jeg studerte i Oslo).

Og din kusine Anita kjenner jeg også såvidt.

(Hu ga Øystein og meg gratis burgere, på Robsrudjordet Grill, noen
ganger, på andre halvdel av 80-tallet).

Jeg fikk ikke lov av Drammen tingrett å oppløse sameie, som min far
frasa seg arv i, på Bergstø, (før min far ville arve Idar Sandersen og
Marit Olsen, selv om han ikke ville arve Gunnar Bergstø og Otto
Bergstø).

Blir også snytt for arv, etter min mor/mormor, av mine yngre søsken og
min mors yngre søsken.

Og mye mer rart.

Men det er kanskje kjedelig å høre om.

Hadde vært artig å fått svar om slektsforskningen ihvertfall.

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter