Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 22. april 2019

Mer om fotball

Nå har det vært tema, i nyhetene osv., hvem som ville bli den første spiller, som scoret, på Tottenham sin nye bane.

(For noen uker sider).

Og i den forbindelse, så kan jeg ta med om, at jeg vel var den første spilleren, (av Berger-spillere), som scoret på Berger stadion, (etter at de fikk tribuner/benker, på midten av 80-tallet).

Dette var i en kamp, for å innvie de nye tribunene/benkene, vel.

Og jeg spilte da på guttelaget, (mener jeg å huske).

Og vi spilte etter A-laget.

Men A-laget tapte sin kamp.

(Muligens 1-0).

Både A-laget, guttelaget og et av Strømm sine håndball-pikelag spilte, (på/ved Berger stadion/Bergerbanen), mot Rollag-Veggli, (som har hjemmebane på Mogan, hvor min farmor Ågot Mogan Olsen var fra), var det vel.

Og både håndball-jentene og A-laget tapte sine kamper.

Men vi på guttelaget vant, (noe sånt som 7-3 eller noe lignende, mener jeg å huske).

Og jeg scoret det første målet.

Etter å ha løpt, (sammen med Ole-Christian Skjelsbek og en 'Dalom'-forsvarer), over cirka halve banen, (fra noen få desimeter/meter innpå vår egen banehalvdel, var det vel), på en kontring, (etter cirka to-tre minutter).

Og Skjelsbek, (som jeg gikk i samme klasse som), sentret til meg, rett foran mål.

Og jeg måtte bare pirke ballen i mål, da.

(For å si det sånn).

Men jeg hadde jo løpt over halve banen, så det kunne jo ha gått skeis.

(Og jeg måtte også hele tiden passe på, at jeg ikke løp i offside).

Og det var foran min klassekamerat Carl Fredrik Fallan, (som skreik til meg, fra den nye tribunen), og kanskje 100-200 tilskuere, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det er mulig, at Ole, ikke så, at jeg var med, på kontringen.

(For han så muligens mest ned.

Mens han løp, med ballen).

For jeg ropte vel ikke til Ole, (sånn som jeg husker det).

For Ole, er/var litt ego, (hadde han ihvertfall rykte på seg for å være), da.

(For å si det sånn).

Og han var også sønnen til treneren, (Tov-Egil Skjelsbek).

Men ballen dukka nå opp, i føttene mine, rett foran mål.

Og både Dalom-forsvareren og Dalom-keeperen var utspilt.

Det er mulig at Ole prøvde å skyte i mål.

Men ballen hadde nok ikke gått i mål, hvis ikke jeg hadde dytta den inn, (for å si det sånn).

Så det var nok en sentring, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter