Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 28. oktober 2019

Mer fra Norge

Etter å ha vært hos Nav, (og hos Ruter), på fredag 13. september.

(Noe jeg blogget om her:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2019/10/mer-fra-norge_27.html).

Så dro jeg, til Meny Bogstadveien.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

På Meny Bogstadveien, så hadde de vindusspylervæske stående, utafor selve salgs-arealet, (noe som vel muligens, ikke er så veldig gjennomtenkt):


PS 2.

Meny skal liksom være så fint, men denne søppelkassa, (som vel er deres), var moden for utskifting, for mange år siden, (virker det som):


PS 3.

Det er forresten mulig, at søppelkassa, i PS-et ovenfor, er senteret sin.

Og det senteret heter vel Westside, (hvis jeg ikke tar helt feil).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Meny har visst bytta navn til Ynem, (med russisk 'e' og 'n'), så her har noen dummet seg litt ut, (må man vel si):


PS 5.

På bildet ovenfor.

Så kan det også se ut som, at han familiefaren, fra Olsenbanden, er i nærheten.

For det ligger en slags jordmor-taske, (eller noe lignende), utafor Meny-butikken.

Og da må man vel nesten lure på, om det egentlig er, noe slags gateteater.

(Eller en bombe, fra Taliban.

Eller noe lignende).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

På Rema Sporveisgata.

Så var de utsolgt, for billige Prima karbonader.

Og det var en kar, som satt opp fiskevarer der.

Og jeg spurte han, om han jobba der.

Og det var visst franchise-tageren, forklarte han til slutt.

(Selv om jeg ikke så noe navn-skilt på han.

Kun en svart t-skjorte, (med trykk), og en 'sivil' bukse.

For å si det sånn).

Og han franchise-tageren mente, at de til enhver tid, var utsolgt, for 100-200 varer.

(Noe sånt).

Så han visste ikke noe om hva grunnen var, til at Prima-karbonader, var utsolgt.

Og det har jeg tenkt på seinere, at hvis jeg hadde sagt noe lignende, til Rimi sine kunder, (da jeg jobba som butikkleder/butikksjef der).

Så hadde jeg nok fått sparken.

(For å si det sånn).

De flere hundre varene, som Rema til enhver tid, er utsolgt for.

(Ifølge han nevnte franchise-tageren).

Det må være snakk om varer, som får ny emballasje, (for eksempel).

Og så får de opp på butikkdata-systemet, at den varen er utsolgt.

(Med det gamle bestillingsnummeret).

Men så har de kanskje fått varen likevel, (fra grossisten), med en litt annerledes forpakning, (og/eller en ny EAN-kode).

(For å si det sånn).

Sånn var det ihvertfall i Rimi, (mener jeg å huske).

Og vi butikklederene måtte alltid vite grunnen, (i Rimi), hvis det var en vare, som vi var tomme for, (av en eller annen grunn).

(Og vi måtte vite når vi fikk inn varer.

Noe som vanligvis stod på fakturaen, (fra grossist-lageret).

For å si det sånn).

Så her 'kødda' han Rema-franchise-tageren, (må jeg nesten si).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:


PS 8.

Man kan også se, på bildet ovenfor.

At Rema har noe søppel/papp, bak varene.

(På den øverste hylla).

Og derfor har de ikke plass, til mer en noen få pakker karbonader, i hylla.

Men det ville ikke Rema-franchise-tageren høre på.

Han mente at hylla var for dyp.

(Og at de derfor måtte ha den nevnte søpla der.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det var nok forresten, på en seinere handletur, i september, (etter at jeg kom hjem fra Kiel-ferja).

At jeg prata med han Rema-franchise-tageren.

(For jeg husker, at jeg klagde til han franchise-tageren, om at det var den tredje Rema-butikken, som jeg var i, den dagen.

Og at alle hadde vært utsolgt, for Prima-karbonader.

For å si det sånn.

Men på fredag 13. september.

Så hadde jeg bare vært innom Meny, (av matbutikker).

Før jeg havna, på Rema Sporveisgata).

Så de var utsolgt, for Prima-karbonader, i hele september da, (mer eller mindre), kan det virke som, (på Rema Sporveisgata).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

På Rema Industrigata, så hadde de Prima-karbonader, (noe de også hadde på den nevnte handleturen seinere i september).

Men disse stod 'gjemt', sammen med fiskevarene(!), osv.

Og ikke sammen, med de andre varene, i kategorien ferdigstekte karbonader/kjøttkaker/kjøttboller.

(For å si det sånn).

Noe som vel må sies, å være, litt 'merksnodig'.

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:


PS 12.

Enda mer om dette:


PS 13.

Denne butikken, prøvde visst også å gjemme billig håndsåpe, (for kundene), kunne det virke som:


PS 14.

Kassadama på Rema Industrigata.

(Hvis ikke dette var på den nevnte handleturen, seinere i september).

Det var ei, som minna, om hu assistenten, til Leif Jørgensen, (som nå bruker sin kone Hilde Resvoll sitt etternavn), på Rimi Siggerud, (på midten av 90-tallet).

(Hu har jeg også sett, på Rema, litt nedenfor Carl Berner/Rosenhoff, (for noen måneder siden).

Noe jeg vel har blogga om).

Men jeg fikk meg ikke til å spørre, om det var henne.

(Som jeg også så en gang, rundt årtusenskiftet.

Da hu gikk inn på Gunerius, sammen med to skumle arabere.

Og hu glemte nøkla sine en gang, på Rimi Bjørndal, (da jeg jobba som assisterende butikksjef der, noe jeg jobba som fra 1996 til 1998).

Og da stakk jeg innom bygården hennes i Gamlebyen, (etter å ha hatt kveldsvakt), med nøkla hennes, (etter å ha ringt mora hennes, og spurt om hu trengte de).

Noe sånt).

For kassabåndene, (på Rema Industrigata), var så møkkete.

(Det så ikke ut som, at de var vaska, på år og dag.

For å si det sånn).

Så jeg ble litt distrahert av det.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Jeg jobba som Rimi-leder, i ti år, (fra 1994 til 2004), men jeg kan ikke huske, at vi noen gang hadde en Grandiosa-tilhenger, (eller noe lignende), stående utafor butikken, (som på Kiwi Sorgenfrigata), så hva dette skal bety, det kan man kanskje lure på:


PS 16.

Denne butikken, var plaget av noen smågutter, som fløy rundt, og prøvde å prakke på folk Kiwi sine kundeaviser, (var det vel), som de hadde funnet, i et stativ, like ved inngangen:


PS 17.

De nevnte småguttene, hadde også, en like ufordragelig/oppsnasen kamerat, som stod og plagde/irriterte folk, når de gikk ut av butikken:


PS 18.

Stemning fra Majorstua t-banestasjon:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter