Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 9. november 2019

I England så pleide jeg å betale TV-lisens, (når jeg hadde råd). Men når NRK har sånne dritt-program om meg, som Tweet4Tweet, så synes jeg ikke, at det er riktig, å betale lisens, (ihvertfall ikke før jeg har fått erstatning/oppreising)




PS.

Her er mer om dette:



PS 2.

Noe jeg har tenkt på, i det siste.

Det er, hvor dumt det var, at Thomas Seltzer liksom representerte meg, på Tweet4Tweet.

For eksempel, så klarte han ikke, å få fram 'cuet'/poenget, om nettbutikken min.

Nemlig, (som jeg forklarte om, på 'Om'-siden).

At det var en Isbre Mint-butikk, (den engelske versjonen Glacier Mints), med 'nogo attåt'.

(Etter ønske, (må jeg si), fra norske forbrukere.

Som klagde på nettet, over at isbre mint-en hadde forsvunnet, fra butikk-hyllene, (i Norge).

For å si det sånn).

Seltzer hang seg bare opp i, at nettbutikken min, solgte m&m's.

Noe som han kanskje ble fornærmet over, (har jeg tenkt), siden at han er fra Amerika, (nærmere bestemt Canada), som Mars-firmaet, (som produserer denne varen).

Og det er bare toppen av isfjellet, liksom.

(Seltzer prøver for eksempel ikke å forsvare meg, når Jenny Skavlan sier, at jeg blander børs og katedral.

Men det skulle jeg nok klart, å forklart om selv, at var tull å si, (jeg begynte jo nød-blogg i 2007, (nettsted i 2008), og nettbutikk i 2010, etter at nød-bloggen min, hadde vært ignorert i tre år, og etter at den britiske arbeidsformidlingen la press på meg, om å bruke tiden min, på å jobbe gratis, for veldedige organisasjoner, (i Liverpool), osv.).

For å si det sånn.

Så dette programmet må vel kalles, noe slags uhøflig/frekk/åndssvak baksnakking.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Nå fant jeg ut, at det faktisk var Freia, som hadde Isbre Mint.

Og det mistenkte jeg litt.

(De har muligens kopiert den, fra den engelske Glacier Mints.

Eller om det var snakk om Glacier Mints, fra England.

Som ble pakket inn der, med norsk-språklig emballasje.

Hm).

Og jeg vurderte sterkt, å kalle nettbutikken min, for Isbre.net, (jeg kjøpte til og med domene-navnet).

Men nå var dette, min første virksomhet, (hvis man ser bort fra Vitseposten på 70/80-tallet).

(Og det at jeg begynte nettbutikk, var litt 'nudget', av QXL.

Som nektet meg å selge Glacier Mints osv., på sin nettauksjon.

Og det var også litt 'nudget' av at One, solgte et nettsted-shell-produkt til en veldig lav pris, i 2010.

Prisene på shell, hadde gått ned, og det kosta noe sånt som 100 kroner i året, for et shell og domene-navn.

Noe sånt).

Og jeg ønsket ikke, å liksom, gå i 'klinsj', med noen.

(For det kun godt tenkes, (vil jeg si), at Freia/produsenten ville ha forsvart merkevaren Isbre Mint.

Selv om de hadde slutta å selge denne varen.

For å beskytte sitt omdømme/renome, (for eksempel), eller av andre grunner.

Må man vel si).

Så derfor tonet jeg ned bruken av navnet Isbre Mint litt, (istedet for å skrive det X antall steder, på nettstedet, (som på forsiden), for eksempel).

Så forretningsideen bak nettbutikken min, (å selge Isbre Mint/Glacier Mints til kunder i Norge, som var skuffet, siden at denne varen hadde forsvunnet, fra butikkhyllene), var kanskje ikke så lett, å se, med en gang, (for Thomas Seltzer og andre).

Så jeg vil nok ha forklart om dette, (og andre ting), en del bedre, enn Thomas Seltzer, (på TV), vil jeg si.

Og jeg har jo ikke, mitt eget TV-konsern, som jeg kan bruke, til å ta motmæle.

(Det er svært få som har.

Kanskje med unntak av Berlusconi).

Så jeg ble litt urettferdig behandlet, av NRK, (må jeg si).

Og man må vel muligens kalle det, et slags makt-overgrep.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette, (fra Rogalands Avis 1. februar 1973):


https://www.nb.no/items/e672cef43d02ecc49eba1b79d504cd86?page=3&searchText="isbre%20mint"

PS 5.

Isbre Mint forsvant visst, fra butikkhyllene, (i Norge), rundt årtusenskiftet, (og folk likte visst den sterke smaken, så den var kanskje først og fremst, for å klare halsen/rense luftveiene, og ikke egentlig ment å være, et godteri):


https://www.nb.no/search?q="kate%20gulbrandsen"&mediatype=aviser&fromDate=20100101&toDate=20191231&counties=Oslo:[Morgenbladet]

PS 6.

Isbre-mint var visst ikke kjent for å være populær, blant korps, (som en Posegodt-kunde mente), men den var visst mer kjent for, å være populær, blant russen, som fikk ha en isbre-mint i lua, hvis de badet, før 1. mai:


PS 7.

Russen ville nok ikke da, være helt fornøyd, med Glacier Mints.

(Hvis jeg skulle tippe).

Nå vet jeg ikke, om Isbre Mint, ble produsert, i Norge eller i England, (for Freia).

Men man kunne kanskje ha spurt Fox's Confectionary, (i England), om de kunne ha laget, en norsk versjon, av Glacier Mints, med norsk-språklig emballasje, og med navnet 'Isbre Mint', (istedet for Glacier Mints).

Men da ville kanskje Freia, (som det virker som, at var leverandøren, av Isbre Mint), ha laget et helvete.

Og Freia er jo nå eiet, av et stor amerikansk konsern, ved navn Mondelez.

Så de ville muligens fått hjelp, av CIA osv., med å tulle.

(Så det er kanskje noe sånt, som foregår.

Siden at jeg ikke kan gå en meter liksom, uten at noen går på meg/spiller gateteater.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Papirene som Glacier Mints er pakket inn i.

De er fargede.

Mens 'papirene' til Isbre Mint.

De var delvis gjennomsiktige, (og laget av et slags plast-materiale).

(Sånn som jeg husker det).

Så det kan tyde på, at Isbre Mint, ble laget, i Oslo/på Grunerløkka, (i Freia sine fabrikker).

(Og ikke ble importert, fra England.

For å si det sånn).

Og Isbre Mint-dropsene var også muligens, litt mindre hardkokte, enn Glacier Mints-dropsene.

For sånn som jeg husker det, så var Isbre Mint-dropsene, muligens litt lettere, å tygge/knekke, med kjeven/jekslene.

(For å si det sånn).

Og noen ganger, så kunne man se, at Isbre Mint-dropsene, hadde fått seg en trøkk, gjennom det delvis gjennomsiktige 'innpaknings-papiret'.

(Sånn som jeg husker det).

Og det kan jeg huske, at er på samme måte, med Glacier Mints.

(Selv om de Glacier Mints-dropsene jo har farget papir.

Og derfor er ikke dette, (om dropsene har fått seg en trøkk), så lett å se, når det gjelder denne varen.

For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Jeg fikk designen ganske avansert tilslutt, på Posegodt, (jeg var under et 'helvetes-regime', hos Aintree Jobcenter).

Jeg brukte vektor-grafikk, på meny-element-'dropsene', osv.

Men etter å ha jobbet med johncons-web sin nye design, (på fritiden liksom), siden 2015.

Så ville jeg nok ha valgt, å heller hatt et mer sømløst 'hoved-vindu', (for vare-sidene osv.).

(På Posegodt).

Istedet for 'boble-løsningen', på bildet nedenfor.

(For å si det sånn).

Og jeg burde kanskje, ha brukt mer tid, på å finne mer matchende farger, osv.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:


http://johncons-mirror.blogspot.com/2014/07/na-har-jeg-gjort-det-sann-at-man-kan-fa.html

PS 11.

Man kan også se, på bildet ovenfor.

At rundt 2014.

Så hadde Glacier Mints, en 'nymoderne' emballasje-design.

Det dropset som liksom flyter/smelter.

Det bringer kanskje tankene, til global oppvarming, osv.

Mens da jeg 'oppdaget' Glacier Mints, (det var vel i 2008 eller 2009, på Home Bargains, i Liverpool sentrum).

Så hadde Glacier Mints, en mer tradisjonell emballasje-design.

Og da jeg bodde, i et snaut halvår, i Liverpool/Tuebrook, i 2017.

Så hadde Glacier Mints fått tilbake, en mye mer tradisjonell emballasje-design.

(Som muligens gjør varen lettere å selge.

Til Norge osv.

For å si det sånn).

Så det kan nesten virke som, at de saboterte/tulla, rundt 2014.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Denne designen, var kanskje mer vellykket/harry, (selv om jeg ble litt frika ut, av det 'kaptein-greiene', og derfor så tok jeg bort Facebook-kommentarer etterhvert, for å si det sånn):


https://johncons-mirror.blogspot.com/2014/04/na-har-jeg-satt-pa-facebook-kommentarer.html

PS 13.

Grunnen til at Freia, har sluttet å selge Isbre Mint.

Det er vel antagelig, på grunn av helse-trendene, i samfunnet.

(Som er på grensen til fanatisme.

Må man vel si).

Folk spiser et godteri på julaften, liksom.

(Og knapt nok det).

Ellers går det i frukt, (og frokostblandinger), osv.

(For å si det sånn).

Så Isbre Mint, (som vel består nesten kun av sukker).

De vil nok falle i populæritet.

(Hvis jeg skulle tippe).

Og russen savner vel kanskje ikke Isbre Mint noe særlig.

Jeg husker fra da jeg var russ.

(Jeg var Russ 89).

Da var det vel ølkork i russelua, (å drikke en kasse øl, på X antall timer), som var den mest kjente russe-knuten, (sånn som jeg husker det).

(Ved siden av våkenatt-knuten, muligens).

Og nå som panteautomatene har slutta å ta imot glassflasker.

Så er nok den ølkorken for lengst bytta ut, med en sånn 'åpner', (som de sier i Coca-Cola reklamene), hvis jeg skulle tippe.

(Eller en ølboks blir visst brukt, (ihvertfall av noen skoler).

Fant jeg ut da jeg søkte litt på nettet nå).

Og Isbre Mint-knuten, var muligens bare, en lokal knute, som de hadde, i Romerike, og på et par andre steder, liksom.

Så russen har antagelig klart, å komme seg over det, at Isbre Mint, ikke lenger blir solgt.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så da er det bare de vanlige kundene igjen, (må man vel si).

Og de er det kanskje ikke så mange av.

Som savner Isbre Mint-en så mye.

Det finnes jo sukkerfrie drops, (som Dent osv.), som kanskje er mer populære.

(Jeg husker at min halvbror Axel sin stemor Mette Holter, tygde en sånt eske, med grønn Dent, hver dag.

Hvis jeg ikke tar feil.

Men i løpet av de årene, som jeg jobba, i matbutikk, (fra 1988 til 2004).

Så kan jeg ikke huske, at noen nevnte Isbre Mint, en eneste gang.

(For å si det sånn).

Så det var en såkalt hyllevarmer-vare.

(Må man vel si).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Isbre Mint i russelua, (for å bade ute før 1. mai), hadde visst blitt til ispinne, i 2010, (så russen er kreative, og har ingen problemer med, å komme seg over det, at det ikke lenger finnes Isbre Mint, i norske butikkhyller):


https://www.nettavisen.no/nyheter/sjekk-arets-russeknuter/2881353.html

PS 15.

Nå var det også sånn.

At jeg var Gjerde-russ.

(Jeg var utvekslingselev.

Fra Nordre Vestfold).

Og Gjerde videregående, (i Drammen).

De hadde en litt sær/kjedelig regel, muligens.

For vi skulle ikke begynne å gå med russelua, før natt til 17. mai.

(Var det vel).

Og de jeg var russ sammen med, (Magne Winnem osv.).

De gadd da ikke, å kjøre innom 'min' leilighet, (i Leirfaret), på Bergeråsen.

For å hente russelua mi.

(Bare for at jeg skulle gå med den, i noen få timer.

For å si det sånn).

Så jeg lagde vel aldri noen russeknuter, (sånn som jeg husker det).

(Selv om jeg hadde X antall våkenetter, osv.

Og jeg hadde et forsøk på kassa, (en kasse øl på 24 timer), som vel muligens kunne godkjennes.

For jeg drakk ikke de fire siste flaskene, dagen derpå.

For jeg ville ikke at buss-sjåføren, (tilbake til Bergeråsen), skulle bli forbanna.

For å si det sånn.

Og noen russedamer, (blant annet Giske og ei som Laila Johansen, (fra Skøyen), møtte).

De kjørte rundt, i en rundkjøring, (med meg bak i bilen/van-en), på Strømsø, (ved Globusgården vel), kjempemange ganger.

Mener jeg å huske.

Muligens den dagen jeg prøvde å ta kassa, (da vi var på Rockefeller, på noe slags russe-disco/fest)).

Russelua lå bare, i skapet vel, (på det første/minste soverommet mitt, i Leirfaret, (et soverom som min søster Pia, (og hennes venninne Cecilie Hyde), mer eller mindre flytta inn på, det året jeg var russ, for hu 'rømte' fra vår far og sin adoptivmor Haldis)).

Så jeg er ikke så ekspert, på russeknuter, osv.

(Siden at jeg faktisk ikke brukte russelua mi, en eneste gang, (må jeg innrømme).

Men jeg skreiv noe med blanko, på skyggen, (mener jeg å huske).

Og det lurer jeg på om var: 'Olsen', (som jeg/folk pleide å kalle meg, på 80-tallet).

For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Glacier Mint, (og Isbre Mint), inneholder visst 0.1 prosent mintolje, og resten er glukose/druesukker og sukker.

Så noen vil nok si, at de er usunne.

Men det er relativt, vil jeg si.

Druesukker og sukker, er jo næringsstoffer.

De i Thailand for eksempel, som ble sperret inne i en grotte, for et par år siden.

De ville nok ment at Isbre Mint var sunt.

Hvis det var den eneste maten de hadde, (de dagene de var sperret inne).

(For å si det sånn).

Så å si at Isbre Mint/Glacier Mint kategorisk er usunt.

Det blir vel litt feil.

Selv om 'alle' norske mødre, (på 70/80-tallet osv.), vel antagelig har ment, at Isbre Mint er usunt.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Her er mer om dette:


https://www.sainsburys.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/gb/groceries/boiled---hard-sweets/foxs-glacier-mnts-200g?storeId=10151&langId=44&krypto=NJ73Hy60S1NV30XaO272aIiqAc8K86D5GOau%2BpzqsrBndUU96T3ET6%2Fuj%2Fvi748u4hBtVfo%2BJof%2B71Na65H9oT3R1QzMmLDIWPH0CrYe94NmU6L8GTvGWy6cfcnR9wkVxCFgbhJ9CwrGBqp2L4Ke32RjVFVQYUrRAJc7FWM170U%3D&ddkey=https%3Agb%2Fgroceries%2Fboiled---hard-sweets%2Ffoxs-glacier-mnts-200g

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter