Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 25. november 2019

Mer fra Bekkestua

I dag, så har jeg fått, fem tekstmeldinger, om sprengning.

(Fra Sporveien sin tjeneste.

I forbindelse med at de bygger ut bussanleggene på Bekkestua.

Som de vel kalles).

Og som jeg har blogget om tidligere, så har jeg jobba mye skift, (blant annet de ti årene jeg jobba som Rimi-leder, fra 1994 til 2004).

Så jeg skiller ikke så mye, mellom natt og dag, og helg og hverdag.

Så jeg hadde vært våken, i 16-17 timer, (eller noe i den duren), da de begynte å sprenge.

Så jeg hadde duppa av, på sofaen, da den første tekstmeldingen kom.

Og jeg våkna ikke.

Hverken av tekstmeldingen, sirena eller sprengningen.

(Disse sprengingene varierer ganske mye, i størrelse, (ettersom hvor mange salver som går av, heter det kanskje).

Og for noen uker tilbake, så fikk jeg nesten sprengt ut trommehinnene.

Da de sprengte fire salver samtidig, (var det vel), uten å varsle ordentlig med sirene, (for å si det sånn)).

Så den første sprengningen i dag, må ha vært snakk om en liten sprengning.

(Må man vel si).

Jeg våkna og så på mobilen, at det hadde vært en sprengning.

Og jeg lurte på hvorfor jeg ikke hadde våkna av tekstmeldingen.

Og skrudde på noe greier på mobilen.

(Man kan stille på ringevolum, vibrerende varsling, varseltone for melding, varseltoner av/på, osv.

Og mobilen har i tillegg også lydløs profil.

Og det ene med det andre.

Så det blir jo som noe knoting, å få det til.

Jeg har fått tekstmeldingene til å varsle, med et ringe-signal.

Men jeg vil jo at mobilen skal ringe mange ganger, sånn at jeg våkner, av disse sprenge-tekstmeldingene.

Men det veit jeg ikke, om er mulig.

Jeg har bare fått mobilen til å pipe en gang, per tekstmelding.

(For å si det sånn).

Og det våkner jeg ikke alltid av.

Så dette 'tekstmelding-hysteriet', til Sporveien, er noe tullball, (må man vel si).

Det blir russisk når de har to systemer, (sirene og tekstmelding), for varsling av sprengning.

Tekstmeldingene våkner man ikke av.

Og sirene-varslinga 'dasser' de med, (virker det som), siden at de kan unnskylde seg med, at de sender tekstmeldinger.

Her må dette med sirene-varsling ligge i bunnen, på en vel-fungerende måte.

Før de begynner  med disse 'tenåringsjente-SMS-ene' sine.

Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Den andre sprengning-tekstmeldingen, våknet jeg av.

Det stod: 'Hei, det blir sprengning om ca 15 minutter'.

Og jeg tenkte, at da setter jeg meg litt, foran PC-en, og leser nettaviser, (eller noe lignende).

Fram til sirena kommer.

(For den har pleid å varsle, med cirka 100 pip/ul).

Og 'plutselig' hørte jeg sirena.

(For jeg hadde ikke på TV-en).

Og jeg gikk ut i gangen, (for å komme lenger vekk, fra sprengningen).

(For noen ganger så rister det skikkelig.

Og man får nesten sprengt ut trommehinnene.

Hvis man sitter i sofaen, (som står ved vinduet, siden at jeg har pleid å ha mobilt bredbånd, fra Telenor Kontant, noe som er veldig treigt, (som regel), og derfor har jeg satt PC-en nærme vinduet, hvor det har vært best signaler)).

Og akkurat da jeg var ute i gangen.

(Før jeg fikk satt meg ned.

Jeg har pleid å sette meg på en ute-stol, (som fulgte med leiligheten), som står i en bod.

For da er det to dører, (pluss vinduene), mellom meg og sprengningen.

For å si det sånn).

Så smalt det.

(Akkurat da jeg lukka igjen døra, mellom stua og gangen.

For å si det sånn).

Så sirena piper nå ikke lenger 100 ganger.

Men kun et par-tre ganger.

(Virker det som).

Så det blir surr, (må man vel si).

At de først, (når det gjaldt de 10-20 første sprengningene), varslet med cirka 100 pip.

Og nå kun varsler med et par-tre pip.

Da rakk man før, å forflytte seg, til en annen del, av leiligheten, osv.

Men nå rekker man nesten bare, å putte fingra i øra.

(For å si det sånn).

Så her tuller Sporveien, når de varsler om sprengninger, på to forskjellige måter, (med de nevnte sirenene).

(Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Den tredje sprengning-tekstmeldingen våknet jeg også av.

Det stod: 'Hei, sprengning om ca 10 minutter'.

Og den tekstmeldingen kom klokka 12.10.

Og klokka 12.12, så smalt det.

Og da var jeg vel, på cirka samme sted igjen, (i gangen).

(På vei mot den nevnte boden.

Uten å sette meg ned, foran PC-en først.

Mens jeg venta på sirena).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:



PS 4.

For noen måneder tilbake.

Så var det sprengningsarbeider, noen kilometer unna, (i retning Bekkestua sentrum/Oslo sentrum vel).

Og da hadde de en sånn sirene-varsling, som peip, cirka 100 ganger, (vil jeg si).

(Dette var så langt unna.

At jeg hørte kun sirena.

Og merka ikke sprengningene.

For å si det sånn).

Så det at sirena bare piper 2-3 ganger, (når Sporveien skal sprenge).

(Som det også står om, på Sporveien sitt nettsted).

Det er muligens noe tullball.

(Må man vel si).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter