Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 29. november 2019

Mer fra Norge

På onsdag 2. oktober, så dro jeg ned til Oslo, for å gå til tannlegen, (blant annet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Tannlegebesøkene har jeg blogget om her:

https://johncons-mirror.blogspot.com/2019/11/da-jeg-bodde-i-england-sist-hsten-2017.html

Og etter å ha vært hos tannlegen, så dro jeg etterhvert, til Majorstua.

For det var vel sånn, at jeg skulle på Meny, og handle billig karbonadedeig.

(Etter å ha fått en tilbudsavis i posten).

Og så var Meny Vika revet.

Og Meny Oslo City hadde ombyggings-stengt.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

På vei til tannlegen, så så det sånn her ut, utafor Narvesen Bekkestua:


PS 3.

På trikken, (ned til Oslo sentrum), så hadde jeg fått plass, ved en sånn 'bule-vegg', som gjorde, at det kun var plass, til halvannen trafikant, (på benken min), liksom:


PS 4.

På Solli Plass, så var det sånn, at det var kjempemange 'pakkiser', som gikk på trikken, så jeg gikk av trikken, ved ingeniørhøyskolen/Christiania Tekniske Skole, (hvor jeg studerte fra høsten 2002 til våren 2004), siden at det var så trangt og j*vlig, på trikken, og siden at jeg ikke ønsket, å ha noen ved siden av meg, på den trange benken:


PS 5.

Da jeg gikk av trikken, så var det en 'staner', (som man kan se på bildet ovenfor), som også gikk av trikken.

Og han gikk på trikken, en eller to holdeplasser før dette stoppet.

Og da dulta han vel til meg.

(Sånn som jeg husker det).

Ihvertfall så var det sånn, at vedkommende 'pakkis', løp foran trikken, (da han skulle over gata).

Så det kunne virke som noe slags gateteater.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Meny lå ikke lenger, på det tidligere CC Colosseum-senteret, (het det vel), som rundt årtusenskiftet.

(Da jeg var på klassetur, til Oslo, (i sjuende klasse), med Svelvik ungdomsskole, (skoleåret 1983/84), for å se filmen Staying Alive, (med John Travolta).

Så det var det noen i klassen min, (Ditlev Castellan muligens), som skrøyt av, at de fikk kjøpt alkohol-holdig cider, i matbutikken, på dette senteret.

Sånn som jeg husker det).

Der lå det nå en Jacobs.

(For å si det sånn).

Selv om den butikken antagelig er litt mindre, enn Meny-butikken, som pleide å ligge der.

(Hvis jeg skulle tippe).

Men Jacobs er en veldig dyr butikk.

(Sånn som jeg husker det, fra Jacobs på Holtet.

Som min tidligere Rimi-butikksjef Elisabeth Falkenberg, dro meg med innom, et par ganger, (på midten av 90-tallet), på vei til personalmøter osv., hjemme hos henne.

For hu, (og hennes lesbiske samboer, 'LO-pampa' Liv Undheim), bodde like i nærheten av den butikken.

Og den hadde veldig høy standard.

Og Falkenberg ville kanskje at jeg/vi skulle strebe mot, å ha like høy standard, på Rimi Nylænde, som vi drev, en del steinkast unna.

For å si det sånn).

Og jeg skulle ha en spesiell vare, (karbonadedeig på tilbud), så derfor ble jeg litt skuffa, når jeg ikke fant Meny, (med en gang).

Men den butikken lå nå, like ved City Self-Storage, (hvor jeg leide en lagerbod, (som jeg nå blir nekta tilgang til), høsten 2004, noen dager før jeg flytta, til Sunderland, for å studere, ved universitetet der).

(Viste det seg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:


PS 8.

På bildet ovenfor, så kan man også se, at Mix-kiosken, reklamerer for soft-is, (i oktober).

Så de er muligens styrt fra Afrika.

(For å fleipe litt.

Men likevel).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Siden at Meny hadde flytta.

Så måtte jeg gå forbi Colusseum kino.

Og utafor den kinoen, så satt hu Josefine Frida, (fra Skam), og skrev autografer, (eller noe lignende).

(Kunne det virke som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:


PS 11.

Enda mer om dette:


PS 12.

Og enda mer om dette:


PS 13.

Og enda enda mer om dette:


PS 14.

Jeg kjøpte noen billige kulepenner, på Føtex Vesterbrogade, (i København), i våres.

Men de var det nå ikke flere igjen av.

(Kulepenner har en egen evne, til å forsvinne.

Må man vel si).

Og jeg hadde bare en sånn grønn kulepenn, fra Rema Ila, (også fra i våres vel).

Og den ville jeg bytte ut.

(For den var vel sånn, at den var litt knekt, osv.

Så den så ikke så ordentlig ut.

I tillegg til at den hadde en rar farge.

Må man vel si).

Og jeg spurte en Meny-leder, (som minna om Kaalen, fra Sand/Prima/Micro 1000 vel).

Men han klarte ikke å forklare meg, hvor kulepenner lå.

(Etter at jeg hadde trava rundt der lenge, og lette etter den varen).

Jeg forklarte at jeg hadde kjøpt kulepenner, på andre Meny-butikker, (inkluderte Meny Oslo City), tidligere.

Så jeg mente at det burde være, i sortimentet deres.

Men Meny-lederen ble taus, (må jeg si).

Så det var muligens noe slags gateteater.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Meny trodde kanskje, at jeg skulle ha en penn, for å få autografen, til Josefine Frida.

Men jeg visste ærlig talt ikke, hvem hu var.

(Jeg har vel bare sett cirka en halv episode, av Skam.

Den serien kom vel, da jeg holdt på med å endre designen, på johncons-web, (i 2015/2016).

Og det er kanskje ikke min generasjon sin TV-serie.

For å si det sånn).

Jeg så bare noen ballonger, (utafor Colosseum kino), og tok noen 'snap-shot-bilder', som vanlig, (må jeg nesten si).

(Mens jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), så var det noen blogglesere som etterlyste fler mobilbilder, på bloggen min.

Sånn som jeg husker det).

Og 'Disco', det trodde jeg, (i farta), at muligens var, en utenlandsk film.

Men jeg søkte på nettet, da jeg kom hjem.

Og så hvem hu Josefine Frida var.

(Hu var visst fra Sigdal/Eggedal, hvor jeg har slekt fra.

Hu Gunhild Olsdatter, (min tipptippoldemor), som min grandonkel Idar Sandersen fortalte om, (da jeg bodde i Leather Lane), at hadde blitt på tjukka, på Rød-gårdene, på Hurumlandet, utenom ekteskap, (med min da unge tipptippoldefar Sander Madsen, (hvis ikke det egentlig var bonden sjøl, (Even Rød), som var faren))).

Jeg så bare at det satt, en ung og pen dame der, (ved det bordet, på bildet i PS 12).

Og hu Josefine Frida var enda penere, i virkeligheten, (enn på TV), synes jeg.

Hu var ikke så sterkt sminka, som i Skam.

Så hu så mer naturlig/norsk ut, da.

(For å si det sånn).

Hvis jeg ikke blander.

Og det var en annen ung dame, som satt der.

(For jeg gikk bare raskt forbi kinoen.

For å si det sånn).

Hu Josefine Frida, minna kanskje litt, om hu pene butikk-blondina, (som spilte mot Rolf Wesenlund), i Bør Børson.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Her er mer om dette:


PS 17.

Jeg gikk i en selvbetjeningskasse.

Hvor det stod ei 'Meny-negerdame', og voktet.

(Eller hva man skal si).

Og like ved 'min' selvbetjeningskasse.

Så stod det, en slags automat.

Og den automaten stod så nærme min kasse.

(Jeg gikk vel antagelig til den kassa, som var lengst unna, hu 'overvåkende' negerdama.

Etter å ha blitt angrepet, av ei 'valkyrie-dundre', i selvbetjenings-jungelen, på Meny Bogstadveien.

Noen dager/uker tidligere.

Noe jeg har blogga om).

At det ble ekkelt, da en gubbe, etterhvert stilte seg, ved den automaten, (en slags parkerings-automat, var det vel muligens), etter å først ha snakka med negerdama.

Så det var noe klamt f*enskap, (fra Meny), må jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

Parkerings-system-automaten, (som stod helt inntil den ene selvbetjeningskassa), het visst easy-pay, (jeg tok dette bildet, som en slags huskelapp):


PS 19.

Jeg så at de hadde bokhandel der, (Norli).

Og så gikk jeg ned dit.

(For jeg huska ikke i hvilke Meny/Kiwi-butikker, som de solgte penner.

For det har jeg pleid å kjøpe, hos Meny Oslo City, (først og fremst).

Men de hadde jo 'Sovjet-stengt', i X antall uker, i forbindelse med ombygging.

Og de pennene, til Kiwi/Meny/Norgesgruppen, er ofte dårlig limt, sånn at de går fra hverandre/knekker, bare man har de i baklomma, (på olabuksa).

For å si det sånn).

Og der kjøpte jeg en penn.

Mens jeg klagde på, at de ikke hadde penner, på Meny.

Men den pennen, var mye dyrere, enn Meny sine penner, (og den skrev heller ikke helt bra, for den hadde litt lite blekk, virka det som).

Og det at det er dyrt der, det skjønner jeg.

For to personer, (en mann og en dame), stod bak disken der, uten å gjøre noe.

(Da jeg gikk inn i butikken).

Da kunne de kanskje ha rydda der, (i butikken), for eksempel.

Og hvis det ble lang kø.

Så kunne de kanskje vært to i kassa.

Men når jeg var den eneste kunden der, så virka det nesten som noe slags galskap, (med tanke på lønningsbudsjettet), må jeg si, (å være to i kassa).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Her er mer om dette:


PS 21.

Her kan man se en av grunnene til, at jeg ikke syntes at det hørtes så artig ut, med buss for t-bane, (dagen før):


PS 22.

På veien hjem, så dro jeg innom Extra Bekkestua, for å kjøpe en halvannen liters flaske, med X-tra Cola, (eller 'TRA COLA', som det står på kvitteringa).

Og da slo jeg inn en bærepose.

Og likevel så spurte maskinen meg, (etter at jeg hadde gått til betaling), om hvor mange bæreposer jeg skulle ha.

Og jeg måtte da svare null poser.

(Selv om jeg skulle ha en pose.

Nemlig den som jeg allerede hadde slått inn.

For å si det sånn).

Så IT-avdelinga til Coop, består av noen slags mongoer, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

Her er mer om dette:



PS 24.

Stemning fra Bekkestua:



PS 25.

Mer om Bør Børson:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter