Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 23. mars 2020

Berger-puben, (hvor min yngre fetter Ove dro meg med, vinteren 1995), er/var visst noe med Jebsen


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2858073747639977&set=gm.2718220644962066&type=3&theater&ifg=1

PS.

De på bildet nederst til venstre, er visst min enda yngre fetter Tommy, (som også har skrevet kommentar), sine kamerater.

Jeg lurer på om han Stian Davidsen, kan ha vært han, som sa, (til resten av gjengen/utestedet), at: 'Tommy har rike fettere'.

(Den gangen Ove dro meg med dit.

Og Tommy, (som er litt ordknapp, muligens fordi at han har vokst opp, sammen med sin døve storesøster Lene), fikk noen bekjente, til å kjøre Ove og meg, inn til Svelvik-diskoteket istedet.

Av en eller annen grunn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg husker at jeg var på en ferie, på Sand, (på mitt 'gromgutt-sted' Roksvollshøgda), sommeren 1994.

(Det var ihvertfall etter sommeren/høsten 1993.

For jeg husker at jeg fortalte min fars yngre bror Håkon, at jeg hadde vært forlover, (for Magne Winnem).

Og da forklare Håkon, at han hadde vært forlover, for kjempemange.

Noe sånt.

Dette kan kanskje ha vært jula 1993.

Hm).

Og da snakka jeg med Håkon, om Berger-puben, (som min farmor muligens hadde nevnt, (eller om det stod om det utestedet, i Svelvik-avisa)).

Men den puben, var bare for gamlinger, mente Håkon.

(Ellers så hadde jeg kanskje tatt en tur bort dit.

For å si det sånn).

Og så er plutselig Håkon sin sønn Tommy stamgjest der, et år seinere.

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Tommy lider forresten, av en slags mystisk sykdom, (ikke Corona), for tida, (har jeg sett, på LinkedIn, for noen måneder tilbake):


https://www.linkedin.com/in/tommy-andre-løff-olsen-17612a92/?originalSubdomain=no

PS 4.

Disse kameratene startet seinere 'terror-organisasjonen' BRØL, (Bergers Reisende Øl Lag):


http://web.archive.org/web/20040320173501/http://broel.info/

PS 5.

Her er mer om dette:




PS 6.

Mer om Tommy, (jeg var i bryllupet til Tommy, men hørte ikke noe om noe utdrikningslag):


PS 7.

Jeg møtte BRØL, (blant annet Kjetil Carlin, som visst er hemmelig medlem), på veien til Tommy sitt bryllup, (på en bensinstasjon, langs E6), og grunnen til at jeg stoppa, var fordi at jeg måtte kjøpe noe 'elektrikker-teip', for å feste en gummi-list, rundt frontruta, som plutselig hadde løsna, og som delvis hang og slang):


PS 8.

Tommy var forresten ikke så atletisk lenger, (som det står i PS 6), i bryllupet sitt.

(Tommy var i Telemark-bataljonen, på 90-tallet.

Så han har nok vært rimelig atletisk, på den tida som BRØL ble starta.

For å si det sånn).

For jeg husker, at min fetter Ove, (som også er Tommy sin fetter), gjorde et poeng av, (han tisket til meg), om at Tommy, hadde blitt så feit.

(Tommy hadde en svær ølmage.

Så det så nesten ut som, at han var gravid.

For å fleipe litt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Tommy hadde visst svømmebasseng, i 2004:




PS 10.

Jeg flytta fra min mor i Larvik, til min far på Berger, (som niåring), høsten 1979.

Og da kjente jeg ikke så mange, på Berger.

Så jeg hang litt sammen med min fetter Tommy, (selv om han er fem år yngre enn meg).

(Siden at jeg kjente han, fra familiesammenkomster, osv.

Borte hos min farmor, på Sand).

Og Tommy, (som fikk alle lekebilene mine, fra Larvik, for jeg syntes at jeg var for voksen til å leke med de), ba meg i bursdagen sin, (sammen med BRØL-folka som unge), husker jeg.

Og Ola Uglum ba meg vel da seinere, i sin bursdag, (hvis jeg ikke tar helt feil).

(Noe sånt).

Jeg var som en slags far, for mine yngre søskenbarn, (Lene, Ove, Heidi, Tommy, Susanne og Øystein), borte på Roksvollshøgda/Sand, (på 70/80-tallet), forresten.

Det kan ha blitt sånn, fordi at Inger, (min filletante, som er mora til Ove, Heidi, Susanne, Øystein og Benedicte), er i Jehovas Vitner, (og de feirer aldri jul eller bursdager, for eksempel).

Og min farmor Ågot, (som er fra Rollag), mente visst, at jeg var så grom, (siden at jeg er eldste sønn av eldste sønn).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:




PS 12.

Ola jobba visst i et firma, som het Domino.

Da menes det muligens Domino-kort, (og ikke Domino's Pizza).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Han med det lange håret, var muligens, i bryllupet til Tommy, (han hadde ei dame, som gikk barbeint i kirka):




PS 14.

Morten Bredesen var forlover for Tommy, (kan det virke som), det er sønnen til min fars regnskapsfører, (fra Olleveien, på Bergeråsen):




PS 15.

Jeg hadde parkeringsplass, (til Sierra-en), utendørs, på St. Hanshaugen, (på begynnelsen av 00-tallet).

Og hver måned, (mer eller mindre), så var det innbrudd i bilen, (eller noe lignende).

En gang jeg gikk kvelds/natt-tur, på St. Hanshaugen, (mens jeg studerte vel), et par år seinere.

(Rimi sine firma-leiligheter, var ikke så store.

Så hvis det var en dag jeg ikke jobba eller trente.

Så hendte det, at jeg gikk en tur, (på kvelden/natta, når det var få folk ute), for å få beveget meg litt, (og få litt frisk luft), da.

For å si det sånn).

Så overhørte jeg to blitzere, (var de vel), som diskuterte om, at de hata Mercedes-eiere, og at de derfor gjorde innbrudd, i de bilene.

(Noe sånt).

Så det er mulig at det var Blitz som tulla, (og at de også hata Ford-eiere).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Mer om Tommys kamerat:


https://www.linkedin.com/in/ronny-brekke-7358191/?originalSubdomain=no

PS 17.

Og så var det antagelig hu her, som gikk barbeint i kirka:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter