Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 9. mars 2020

Jeg tror at det her må være moren til Tanya


https://www.facebook.com/eva.b.voss

PS.

Moren til Tanya, ser veldig norsk ut, (må man vel si).

Man må vel kanskje si, at faren, (som visst er død), var en slags negermann, (eller noe lignende).

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Negermannen har visst tatt selvmord:


PS 3.

Før hu ble tvangsinnlagt så lenge, (på midten av 80-tallet).

Så bodde min mor, noen måneder, hos en familie, i Svelvik, (husker jeg).

Og det kan ha vært hos Eva Brekke Voss.

Som hu muligens kan ha jobba som au-pair sammen med, i England.

For hvis man ser øverst i bloggposten, (i Facebook-presentasjonen), så har hu Eva Brekke Voss vært et år i England, (og ellers bodd i Svelvik).

Min lillesøster Pia, dro meg en gang med, (på midten av 80-tallet), for å besøke min mor, hos den nevnte Svelvik-familien.

Og da var det ei ung jente der, (muligens hu yngste på Facebook-bildet øverst i bloggposten, (ei Maria)), som la ei truse, oppå huet mitt, (husker jeg).

(Robin og Tanya, (og negermann-faren), var ikke hjemme.

Sånn som jeg husker det.

Og min mor og Eva Brekke Voss, (og delvis Pia), satt pent i stua, da.

For å si det sånn).

For hu Eva Brekke Voss har visst vært indremisjons-leder.

Og jeg var vant til, (fra oppveksten), å ha en farmor, som lot oss barnebarna løpe rundt i huset, (på Roksvollshøgda), osv.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Ektemannen het visst Harry, (det kan vel både negermenn og nordmenn hete), og han tok visst selvmord, ved å kaste seg i Svelvikstrømmen:


https://www.dt.no/nyheter/alene-etter-selvmord/s/2-2.1748-1.3164680

PS 5.

Faren kan ha vært en slags sigøyner, (eller noe lignende), ved navn Harry Voss, (kan det nesten virke som):




PS 6.

Voss er visst også et tysk etternavn, (så for eksempel en tysk farmer i Namibia, med neger-kone, kunne ha hatt en sønn, ved navn Harry Voss, som møtte Eva Brekke, i England, på 60-tallet):


https://en.wikipedia.org/wiki/Voss_(name)

PS 7.

Faren var ihvertfall en som mora møtte i England, (kan det virke som), siden at hu kaller han: 'My darling Harry', i dødsannonsen:


https://www.nb.no/items/993fd12061c82c7ce62197cd00fdc787?page=9&searchText="harry%20voss"

PS 8.

Faren hadde visst også mellomnavnet Cleveland:


https://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=4256607

PS 9.

Faren var visst en ekte negermann, (for å si det sånn):


PS 10.

Faren var visst en neger, som mora møtte i England, for å si det sånn, (fra DT/BB 4. mars 1969):


https://www.nb.no/items/317663b95438d7e2e648e68381c7748a?page=5&searchText="harry%20c.%20voss"

PS 11.

Jeg må innrømme, at jeg ikke skjønte, at Tanya var mulatt, (på Bygdøy, på midten av 80-tallet).

Jeg så jo at hu var farget.

Hu kunne kanskje ha vært indisk eller egyptisk, eller noe lignende, (og muligens også vært adoptert).

(Noe sånt).

Eller halvt fillippinsk, (eller thailandsk), eller noe i den duren.

(For å si det sånn).

Robin ser vel mer afrikansk/negroid ut, (må man vel si).

Men jeg hadde ikke så bra oversikt over disse.

(Siden at jeg er fra Berger, som ligger en snau mil sør for Svelvik).

Så jeg visste vel ikke, at Robin og Tanya (og Maria) var søsken.

(For å si det sånn).

Det var også ei som var litt mørk/farget, i klassen min, (på ungdomsskolen).

Nemlig (Nora) Jeanette Oulie, (fra Svelvik).

Og da er det vel muligens noe lignende med henne og.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Vinteren 1995.

Så var det sånn, at min yngre fetter Ove, (fra Follo).

Han dro meg med, til mitt 'gromgutt-sted' Roksvollshøgda, (på Sand).

For å besøke min farmor, (som også er Ove sin farmor, siden at han er sønn av min fars yngste bror Runar).

Og for å sjekke ut Berger-puben Smia, som vel var Bergers første pub, (og som da var relativt ny).

Vi så på hopprenn, hos min farmor Ågot, og Tommy Ingebrigtsen vant VM-gull.

(Noe sånt).

Og så gikk vi, (det er vel et par kilometer å gå), bort til Berger og Smia Pub, (eller om de kalte utestedet for Smia Kro på den tida).

Og den yngste søstera, (Anette), til Espen Melheim, (min tidligere klassekamerat fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), var der.

Og hu skulle hilse fra broren som studerte i Belgia, (var det vel).

(Jeg hadde på den her tida, nesten ikke vært på Berger/Bergeråsen, (kun helge/ferie-besøk på Sand), siden slutten av 80-tallet.

Da min far solgte 'min' leilighet, i Leirfaret.

Så det var mye å ta igjen egentlig.

Med tidligere klassekamerater, osv.

For å si det sånn).

Odd Einar Pettersen og Sten Rune Nilsen, (mine tidligere klassekamerater fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), satt og preika masse sammen, ved et lite bord, (langs en vegg, med vinduer vel).

Og jeg gikk bort til de, (i forbindelse med at jeg kjøpte øl, for både Ove og meg, (en skikk jeg har fra min yngre halvbror Axel, som er kokk/i utelivsbransjen)).

Men de bare ignorerte meg, (og skravla og skravla).

De kjente meg kanskje ikke igjen.

(Jeg ble nok litt strammere/rankere osv., av å fullføre førstegangstjenesten i infanteriet.

Jeg var juli 1992-kontingent).

Og min fetter Tommy, (som er enda yngre enn Ove, som er to-tre år yngre enn meg), hadde en ekkel bekjent, som sa høyt: 'Tommy har rike fettere'.

(Noe sånt).

Og da klikka Tommy muligens.

Han sa at Ove og jeg måtte feste i Svelvik, istedet.

Og Tommy fikk noen bekjente, (ei ung dame var sjåfør vel), til å kjøre Ove og meg, inn til Svelvik.

(Enda jeg har spilt kanskje 100 kamper, for Berger IL, (på 80-tallet).

Og jobba for Berger IL sin drive-in-kino, osv.

Noe jeg skreiv om, på bloggen, tidligere i dag.

For å si det sånn).

Og jeg var ikke i krangle-humør.

Så jeg tenkte at det kanskje var like artig, på diskotek, i Svelvik.

Og der møtte jeg ei Line Uglum, som visst var lillesøstera, til Heidi Uglum, (som gikk i klassen min, et eller to år på handel og kontor, på Sande videregående, og som vår klassekamerat Snorre Skaug sa om, at hadde hengepupper, selv om hu fortsatt var i tenårene).

Og hu Line Uglum, skulle hjem, (etter at vi hadde chatta, i en halvtime/time kanskje).

(Vi chatta inne på diskoteket, ved Terian, (som det vel kalles/heter).

Mens Ove satt ved siden av meg).

Og mens hu Line Uglum, (som muligens er i slekt med Anne Uglum, som vel var i samme gjeng, som min yngre fetter Tommy, på Bergeråsen).

Mens hu var hjemme, og satt inn pessar, (eller hva hu skulle).

Så stakk jeg bort, (en liten tur), til Robin og Tanya.

(Som mer eller mindre eide/dominerte diskoteket.

Kunne det kanskje virke litt som).

Og jeg spurte om Tanya huska meg fra Bygdøy, (fra ungdomsskole-turen på midten av 80-tallet).

(Noe sånt).

Og det gjorde hu, sa hu.

(Var det vel).

Det var vel ikke så mange der, på vår alder, (dette var året jeg fylte 26).

De fleste, (som Line Uglum), var kanskje et par-tre år yngre, osv.

Så jeg kjente ikke så mange andre der, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:




PS 14.

'Truse-Maria' har vært eier/coach for Dandellions Cher Crew, (i Hønefoss):


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151399961355526&set=ecnf.616545525&type=3&theater

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter