Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 16. juni 2020

Når det gjelder mirror-nettstedet, så har jeg nå funnet en løsning, på det, at man ikke har kunnet se ikonet/logoen, på fanen


https://www.johncons.net

PS.

Jeg har bare fiksa koden, på et par nettsider, (på johncons.net), foreløbig.

Men jeg regner med, å bli ferdig, med å løse dette problemet, for alle nettsidene, (på johncons.net), iløpet av i dag eller i morgen.

(Og det er også mulig, at jeg prøver, å få litt mer marg/luft, øverst på skjermen).

Før jeg liksom offisielt lanserer mirror-nettstedet, (ved å skrive en egen johncons-web-artikkel om dette).

(Og jeg har også en liste her, over andre ting, som burde fikses, når det gjelder johncons-web og mirror-nettstedet.

Men dette arbeidet, har jeg tenkt til å ta innimellom, iløpet av de neste ukene/månedene.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Som jeg vel blogget om, på nyåret.

Så er jeg ikke helt fornøyd, med footer-en, på PC-nettstedet og mirror-PC-nettstedet.

Så det er mulig, at jeg bytter, til mobil/'Trondheim'-footer, på mirror-PC-nettstedet, (og så seinere på PC-nettstedet).

Før jeg skriver den nevnte lanserings-artikkelen, (på johncons-web).

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

'Trondheim-footeren' er enkel å endre, så noe lignende av dette, hadde kanskje vært greit, på PC-nettstedene også:



PS 4.

Nå er jeg ferdig, med arbeidet med, å endre koden, på nettsidene, på mirror-nettstedet.

(Sånn at man nå kan se ikonet/logoen, på fanen, på alle nettsidene).

Det neste, (når det gjelder web-design), blir å bytte til 'Trondheim-footer', på mirror-nettstedet.

Og så lanserer jeg mirror-nettstedet offisielt liksom, ved å skrive en artikkel om det, på johncons-web, (og på sosiale media):

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her kan man se, at den gamle footeren, ikke blir helt bra, på Firefox, (og at den derfor nok burde gjøres noe med):


https://www.johncons.net

PS 6.

Da har jeg begynt å bytte til 'Trondheim-footer' på mirror-PC-nettstedet:


https://www.johncons.net/arkiv.html

PS 7.

Jeg tok med det om Statcounter og:


(Samme link som overfor).

PS 8.

Og så bytter jeg, til den 'Trondheim-footeren', på alle nettsidene, på mirror-PC-nettstedet, iløpet av de neste dagene.

(Hvis alt går etter planen).

Den footeren skal også få litt mer marg, over seg, etterhvert.

Og jeg endrer nok Statcounter-linken, sånn at streken under ikke synes, (for det er vel litt gammeldags).

(Det med margen og linken, endres fra CSS-siden.

Så det er ikke så mye arbeid.

For å si det sånn).

Og så bytter jeg, til denne footeren, også på Angelfire-nettstedet.

(Siden at det nok er det samme problemet der, når det gjelder den gamle footeren, på Firefox, osv.

For å si det sånn).

Og mobil-nettstedene, (både Angelfire-nettstedet og mirror-nettstedet), må også få med det, om Statcounter etterhvert.

(Hadde jeg tenkt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Den 'Trondheim-footeren' ser kanskje litt liten og enkel ut.

Men jeg kan da heller utvikle den videre seinere.

(Og ha dette litt i bakhodet).

For da får jeg ihvertfall bytta ut den footeren, fra PS 5, som det er problem/bug med, (når det gjelder midtstillingen osv.).

(En bug som vel også har vært på mobil-nettstedet.

Og som jeg fant da jeg begynte å lage mirror-nettstedet, (på nyåret).

Sånn som jeg husker det).

Og jeg har heller ikke vært så fornøyd med designen, av den gamle footeren, (er 'bold'-skrift det helt store i footere liksom).

(For å si det sånn).

Andre nettsteder har alt mulig 'ræl', i footeren, for tida, (siden at de nettstedene er så ustrukture).

(Noe jeg har blogget om tidligere).

Så derfor er det ikke sånn, at jeg bare kan se på andre nettsteder/footere.

(For å si det sånn).

Så jeg får ha dette litt i bakhue fremover.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Det med midtstilling.

Det var vel tidligere noe, man kunne gjøre, fra HTML.

(Sånn som jeg husker det).

Men nå er det vel sånn, at man må bruke CSS.

(Noe sånt).

Men jeg har jo brukt midtstilling, på andre deler, av nettstedet, (for eksempel når det gjelder overskriftene på forsiden).

Så hvis jeg bestemmer meg for, å brukte midtstilling i footeren igjen.

Så kan jeg bare jo se på hvordan jeg gjorde den andre midtstillingen, på nettstedet.

(Eller eventuelt søke på nettet.

For å si det sånn).

Men det er vel greit, å ta ferdig det med mirror-nettstedet, før jeg tar noen fler 'dypdykk', i webdesign/midtstilling, liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Jeg tok et par kurs i web-design, mens jeg bodde, i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), i Walton.

Og fra de kursene, så husker jeg.

At et sånt 'panel', (for eksempel), skulle ha mindre padding, nederst enn øverst.

(Sånn som 'hovedvinduet' har, for eksempel).

Så det kan jeg jo fikse, på 'Trondheim-footeren' også.

(Og muligens også på menyen).

Så at de 'panelene' får samme styling, som hovedvinduet, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

'Trondheim-footeren' har samme bredde, som logoen og menyen.

Så man kan kanskje si, at nettstedet får en helhetlig og artig design, med den footeren.

Men samtidig er det kanskje rart, med en så smal footer.

Så det er mulig at jeg gjør den breiere etterhvert.

(Noe som også kan stilles, fra CSS-en.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Det at den 'midtstilling-bugen', er synlig, på alle andre browsere liksom, enn Opera.

Det viser at det er viktig å sjekke, at et nettsted, er multi-plattform.

(Selv om man bare gjør en liten endring/oppdatering.

Når det gjelder nettstedet sin design.

Eller om man skal si objektene, som nettstedet består av).

Så jeg må bli flinkere, på testing/multi-plattform osv., da.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Posegodt, (min tidligere nettbutikk), hadde jo en footer, (hvor det var liker-knapper, (for Facebook osv.)), husker jeg.

Så jeg kan jo sjekke, hvor brei, som den footeren var, (i forhold til Posegodt sitt 'hovedvindu').

Men det får bli seinere.

Og så tar jeg først ferdig, det som har med mirror-nettstedet å gjøre, (for å si det sånn).

(Og det er også det, at noen nettsider, må sees på, (på johncons-web/mirror-nettstedet).

Når det gjelder, at de må ha sikkerhets-sertifikat.

Og det samme med noen av johncons-blogg sine 'brødre-blogger'.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Posegodt hadde forresten ikke, noe 'copyright-footer/panel'.

(Jeg bare skreiv, på 'Om-siden', at det var jeg som hadde utviklet nettstedet, (og at det var jeg som dreiv nettbutikken).

Så copyright/cookies-footer, er noe, som jeg ganske nylig har begynt med, (på nettstedene mine).

Så derfor har jeg ikke noe sånn 'kjempe-polert' løsning, når det gjelder dette enda, da.

(For jeg har drevet mye med, å få johncons-web til å bli mer responsivt osv., de siste par årene.

Og etter at jeg har fått til det, (det vil si mobil-sider osv.).

Så har jeg også begynt med, å få satt opp, et mirror-nettsted, (siden at Angelfire sitt gratis-shell har en del buger, i forbindelse med sine reklame-bannere), da.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Her er mer om dette:



PS 17.

Enda mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter