Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. juli 2020

Dette kan være tomta, til den hytta, i Brunlanes, hvor jeg bodde, (sammen med min mor, min stefar Arne Thomassen og lillesøster Pia), fra sommeren 1975 til våren 1976. (Fra Østlands-Posten 4. oktober 1973)


https://www.nb.no/items/af1362e143bd0ec5da9ab9afd1f20299?page=3&searchText="arne%20th.%20thomassen"

PS.

Jeg tror det må være den hytta her:



PS 2.

Det står Grenbo, (hos Kartverket), men det skal nok være Granbo, (og jeg husker også, at hytta lå, innerst langs en skogsvei, for å si det sånn, og jeg kjenner også igjen formen på hytta, (selv om de to uthusene er nye, blant annet)):


https://seeiendom.kartverket.no/eiendom/3805/4019/24/0/0

PS 3.

På et skriv som jeg fikk, fra Folkeregisteret.

Mens jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.

Så stod det, at jeg bodde, i Kongens gate, i Larvik sentrum, fra sommeren 1975 til våren 1976.

Men det riktige skal være Granbo, (i Brunlanes), da.

Men jeg huska bare, at det het Brunlanes der.

Så Folkeregisteret trodde meg ikke.

(Virka det som).

Da jeg prøvde å få de, til å rette opp feilen.

(Selv om det kanskje ikke har så mye å si, (siden at dette var på 70-tallet osv.).

Men rett skal være rett.

Som de sier).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Dette stemmer med det øverst i bloggposten, (så det er nok riktig hytte):


PS 5.

Mens jeg bodde her, så fikk ikke min far lov til, å ha samvær, med Pia og meg.

(For min far skyldte min mor penger, (forsørgerbidrag, eller hva det heter).

For å si det sånn).

Og min far kom en gang kjørende, (i en brukt Mercedes), inn på gårdsplassen, foran hytta.

(Gudene vet hvordan han fant ut at vi bodde der.

For han bodde jo 8-10 mil lenger nord, (på Berger).

Og vi flytta jo rundt, en gang i året liksom, nede i Larviks-området.

Og vi bodde jo, på et veldig øde/kjedelig/gudsforlatt sted.

For å si det sånn).

Og jeg sa hei til min far, (som jeg kjente igjen, fra et par år tidligere, for da vi bodde det forrige stedet, (Storgata på Østre Halsen), så fikk vi heller ikke lov til, å treffe vår far, sånn som jeg husker det).

Og min far sa at jeg skulle gå inn til min mor, og si, at hu skulle få penger.

(Noe sånt).

Og jeg gikk inn i hytta.

Og ga beskjeden fra min far.

Men min mor, (som virka redd/opprørt), slapp meg ikke ut igjen.

Så min far, (som så ut som en litt sløv amerikaner muligens, på den tida), satt i bilen, utafor hytta.

Mens Pia og jeg, ble nekta, (av vår mor), å gå ut.

Før min far tilslutt kjørte igjen.

(Etter en halvtime kanskje.

Noe sånt).

Og så hadde visst min farmor Ågot dukka opp der.

(Noen uker/måneder seinere.

Kan det kanskje ha vært.

Og hu ble muligens kjørt dit, av noen av sine søsken, (som var fra Rollag).

Eller om det var en av min fars yngre brødre, som kjørte henne.

Hm).

Noe min mor og stefar, muligens visste om, på forhånd.

For Arne Thomassen tok da med Pia og meg, på en skogstur, (rett før Ågot dukka opp der).

(Ihvertfall så husker jeg, en sånn skogstur, mens min mor var igjen aleine i hytta.

Og da var det vel, en litt alvorlig/dyster stemning der, (før/under den turen).

Sånn som jeg husker det.

Så det kan ha vært den gangen, som Ågot var der.

For da var vel bare min mor hjemme.

For å si det sånn).

Og da hadde visst min mor, dytta Ågot ned trappa, (foran hytta).

Sånn at bestemor Ågot brakk armen.

(Fikk jeg vite, et par år seinere, (kan det vel ha vært), av min fars slekt, (på Sand/Roksvollshøgda).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her hadde Pia og jeg lekestue, (med TV, platespiller og leker/spill osv.):


PS 7.

Den TV-en var muligens svart/hvitt.

Men jeg husker, at vi så Putti Plutti Pott der, jula 1975.

(Noe sånt).

Og vi feira jul, først i hytta.

Og så hos min mors foreldre, (Ingeborg og Johannes), i Nevlunghavn, (ikke så langt unna), dagen etter.

Av plater, så hørte jeg mest på Robin Hood, (sånn som jeg husker det).

(Og Knutsen og Ludvigsen).

Og av spill, så husker jeg, at min mor, Arne Thomassen, Pia og jeg, spilte pinnespill, (kalles det vel), i lekestua der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Dette er muligens nabogutten 'Dokker':


PS 9.

Det kan kanskje ha vært sånn, (tenkte jeg nå).

At den gangen, (på 70-tallet), som min far kjørte inn i fjellveggen, (på Berger), med en rød Mercedes.

Det kan kanskje ha vært, da han kom hjem, fra Hvatum/Brunlanes-turen, nevnt overfor.

Og at min far, kjørte inn i fjellveggen med vilje.

Fordi at han var deppa, (eller sytete), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Jeg bestilte en utskrift fra gammel grunnbok:


PS 11.

Det står, (i PS-et overfor).

At vi flytta, fra Hvatum/Aske, i februar 1976.

Men jeg mener å huske, at det var, om våren.

For den første dagen, som jeg bodde, i Mellomhagen, (våren 1976).

Så lekte jeg, på gårdsplassen vår, (etter en ide av Arne Thomassen), med den eldre nabogutten Pål Andre Larsen, (heter han vel).

Og han løp raskere enn meg, (husker jeg).

(Og han hadde to brødre.

Så det var et helvete å vokse opp der.

For å si det sånn).

Men dette var etter, at snøen hadde gått, (husker jeg).

Og snøen gikk vel ikke så tidlig, som i februar, (på den tida, i Larviksområdet).

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Jeg lurer på om 'Dokker' bodde, i den hytta her:




PS 13.

Mer om hu som kjøpte hytta vår, (fra Østlands-Posten 24. mars 1976):


https://www.nb.no/items/ff535eda15396aa1d81a03607f3480e9?page=3&searchText="ingvild%20tone"

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter