Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. juli 2020

Dette fikk ikke jeg med meg, at min lillesøster Pia dreiv med, (men Pia gikk ikke på skole det året, for hu dumpa første skoledag, (i første klasse), så det var ikke så lett for meg, som gikk i andre klasse, å følge med på hva hu dreiv med). Fra Østlands-Posten 15. mai 1979


https://www.nb.no/items/0aa130e6ae64f02604f68b2e7db2cd27?page=3&searchText="ribsskog"

PS.

Jeg husker at Pia gikk på turn, (i gymsalen på Torstrand skole), på cirka den samme tida.

(Og da beordret vår mor meg, til å være med henne.

Av en eller annen grunn.

Så jeg var med de første gangene.

For å si det sånn).

Men det er mulig, at Pia, kan ha slutta med turn, for så å begynne, med friidrett.

(Noe sånt).

Pia gikk også på jazzballett, (også i gymsalen til Torstrand skole), mens vi bodde, i Mellomhagen, (hvor vi bodde fra 1976 til 1978), på Østre Halsen.

(Og da hendte det, at jeg måtte være med, min mor og Pia dit, (husker jeg).

Og da var det sånn, at jeg måtte stå, og så på alle jentene, som dansa.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg bodde i Jegersborggate, i et drøyt år.

(Fra våren 1978 til høsten 1979).

Og jeg var med på mange aktiviteter.

Jeg lekte/spilte fotball, med Frode Kølner og de.

(Og jeg hang mye hjemme hos Frode Kølner, (og hans foreldre).

I Trygves gate).

Jeg gjorde ærend for butikkdama fru Landhjem.

(Og jeg gjorde også ærend for min mor og Arne Thomassen).

Jeg var med i tre frimerkeklubber, (på Torstrand skole, klassens/Atle Farmens frimerkeklubb og en i DNC-bygget, det siste var egentlig snakk om en frimerkeauksjon).

(Det med å samle frimerker var inspirert av faren til Frode Kølner.

Selv om min far ga meg noen førstedagsbrev, (som han hadde fått Berger postkontor til å lage), noen måneder tidligere).

Og jeg var med på bedehuset sin gutteklubb, (jeg ble dratt med av en eldre gutt, som var sønn, av en av min mors venninner).

Og jeg var med på turn, (på Torstrand skole), og på Frelsesarmeen sitt juleverksted.

(Både turn og Frelsesarmeen, var det Pia som egentlig ville på.

Og så ville min mor, at jeg også skulle være med.

Etter at Pia hadde nevnt dette, ved middagbordet.

For å si det sånn).

Og på fotball, (en trening og en kamp), med Fram, (dratt med av to anonyme klassekamerater, for å si det sånn).

Og jeg pleide å sitte og drive med lekser, (mens min søster lekte/tulla i hagen).

Siden at Pia dumpa, første skoledag.

(For å si det sånn).

Og Pia og jeg gikk også, en del ganger, på søndagsskole, (hos metodistene, var det vel).

(Noe som min mor fikk meg og Pia til å begynne med, (på statskirken sin søndagsskole vel).

På den tida, som vi bodde, i Storgata, (nå Halsegata), på Østre Halsen.

Hvor vi bodde, fra våren/sommeren 1974 til sommeren 1975).

Og jeg var også med min mor, (og Arne Thomassen), på bilturer, til Rauland, Danmark og Kristiansand.

(For å si det sånn).

Og jeg var også med i Torstrand skole sin kino-klubb.

(Eller hva det het.

Hvor jeg så to av tre filmer.

For da jeg skulle på den tredje filmen.

(Etter skolen en dag, høsten 1978.

Må det vel ha vært).

Så dro min mor istedet med meg, (og Pia), til Rauland, (i en gammel folkevognboble, hvor jeg måtte sitte og holde døra, på passasjer-siden foran, halve veien, for døra ble ødelagt, i et snøras/snøskred, (halvveis til Rauland), var det vel).

Hvor vi skulle møte Arne Thomassen.

Som ledet arbeidet med å bygge noen hytter der.

For å si det sånn).

Og det var også sånn, at jeg pleide å passe på mine yngre søsken Pia og Axel en del.

(Og vår katt Pusi).

Mens jeg bodde der.

(For å si det sånn).

Og så fikk min mor hjemmehjelp, (fra kommunen).

(Noen uker etter at Axel ble født).

Og da trivdes jeg ikke så mye der, (jeg syntes det ble som å bo på en institusjon, med hu hjemmehjelpa der).

Så da fikk jeg lov til, å etterhvert flytte, til min far, på Berger, (noe som hadde ligget i kortene, i flere år, etter flere scener, i forbindelse med at jeg skulle tilbake til Larvik, etter å ha vært på Roksvollshøgda/Sand, hvor min fars foreldre bodde).

(For å si det sånn).

Og min mor ville også, at jeg skulle være med min stefar Arne Thomassen, på travbanen, (Arne Thomassen var vel på travbanen minst en gang i uka, og jeg var kanskje med halvparten av gangene, hvis jeg skulle tippe).

Og på travbanene, så pleide jeg å samle tomflasker.

(En vane, som jeg hadde lært, av Arne Thomassen sin Bøkelia-kamerat/kompanjong sin sønn Morten.

Som var på min alder).

Jeg gikk også på langrenn, sammen med min mor en gang, (mens jeg bodde i Jegersborggate).

Og da traff vi ei, som kan ha vært Anette Bøe, (eller lillesøstera), i lysløypa, i Bøkeskogen.

(For å si det sånn).

Og jeg hadde også fått en Apache-sykkel, av min morfar, på den tida, som vi flytta, til Jegersborggate.

Så jeg sykla mye rundt der, på den sykkelen, (i Larvik sentrum).

(Noe min mor ville at jeg/vi skulle gjøre).

Mens jeg passa på min yngre søster Pia, som hadde fått min gamle sykkel.

Og Pia og jeg spilte også litt fotball, i hagen.

(Pia pleide å være keeper).

Pluss at vi lagde en hytte der, i et kjempestort morell-tre, (som hadde blitt slått ned av lynet, noe sånt som hundre år tidligere, så det vokste først noen meter, langs bakken).

(Etter ide, fra vår stefar Arne Thomassen.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter