Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 22. juli 2020

Ole Morten Halvorsen var nesten som min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen, på 80-tallet. For begge fikk tak i filmer, (på video), før de kom på kino. (Fra Østlands-Posten 1. oktober 1986)


https://www.nb.no/items/15de33b122c9348c2660b0e8219f93c3?page=5&searchText="ole%20morten%20halvorsen"

PS.

Det var min bestekamerat Frode Kølner.

Som på slutten av 70-tallet, begynte å hinte om, at jeg burde være kamerat, med Ole Morten.

(Noe sånt)

Vi fulgte vel nesten etter Ole Morten, hjem fra skolen, en gang, (han bodde i Bøkelia).

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg ble aldri ordentlig kjent, med Ole Morten, på 70-tallet.

Men på andre halvdel av 80-tallet.

Så var det sånn, at Frode Kølner, ga meg Ole Morten, som kontakt, når det gjaldt videofilmer.

Og jeg hadde fra før, en kontakt, som fikk tak i videofilmer, (og dataspill).

Nemlig min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen, fra Lørenskog.

Så jeg lurte en stund, (på midten av 80-tallet), om jeg skulle bli 'film-konge' liksom, på Berger.

Og liksom få filmer i posten fra Larvik, og så kopiere de, og sende de videre, til Øystein, i Lørenskog.

Og omvendt.

Men jeg fant ut at jeg ikke gadd.

(Øystein var ofte på besøk hos meg, på Bergeråsen, (nesten hver helg, i perioder).

Så å skjule fra han, hvem Ole Morten var, det ville vært fåfengt.

Må man vel si).

Så jeg bare ga Øystein adressen og telefonnummeret, til Ole Morten.

Sånn at de kunne bytte filmer direkte.

(For å si det sånn).

Uten at jeg vet om de gjorde det noe særlig.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men  men.

PS 3.

Ole Morten gifta seg visst, i 1995, (fra Østlands-Posten 22. september 1995):


https://www.nb.no/items/5b96eb379ed2c4007605cb6eaf021c5f?page=0&searchText="ole%20morten%20halvorsen"

PS 4.

Seinere så gifta han seg visst, med ei Margaryta Berben, (fra Østlands-Posten 28. november 2012):


http://www.e-pages.dk/op_no/2922/17/?gatoken=dXNlcl9pZD0zNzEyODY3OS1hNmU3LTQ3NWQtODY3MC00OGI5ZTgwYmRmOTImdXNlcl9pZF90eXBlPWN1c3RvbQ%3D%3D&token=YV91c2VyX2lkPTE4MTAwMjEmYV91c2VyX2tleT0zNzEyODY3OS1hNmU3LTQ3NWQtODY3MC00OGI5ZTgwYmRmOTImYV9zdWJfa2V5PQ%3D%3D&query="ole+morten+halvorsen"

PS 5.

Her er mer om dette:


PS 6.

Moren til Ole-Morten er visst britisk, (fra Østlands-Posten 11. mai 1985):


https://www.nb.no/items/948f72dad72f2925f90361b0fc3412e2?page=19&searchText="ole%20morten%20halvorsen"

PS 7.

Foreldrene til Ole Morten er muligens søskenbarn, (det er kanskje derfor Ole Morten driver og 'vanner ut' genene sine, med koner fra fjerne himmelstrøk), fra Østlands-Posten 5. januar 1971:


https://www.nb.no/items/a35b013cdbe2fc4182e2b170cd20cf00?page=1&searchText="eileen"

PS 8.

Da jeg, (og min lillesøster Pia), besøkte tante Ellen, i Sveits, sommeren 1987.

Så fløy jeg rundt, i hele Basel, for å leite etter video-filmer, (blant annet: 'Big Trouble in Little China'), for min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen.

(Husker jeg).

Og sommeren etter, så dro jeg med min tremenning Øystein, på språkreise, (med EF), til Brighton.

(Siden at han hadde skaffa meg, så mange videofilmer og dataspill.

Noe han tok med til Bergeråsen, (i helgene), fra Lørenskog.

For å si det sånn).

Og i Brighton/England, sommeren 1988.

Så leita jeg etter filmer, for Ole Morten, (som Frode Kølner hadde anbefalt meg å bli kjent med), husker jeg.

(Det kan muligens ha vært snakk om filmene: 'Basket Case', blant annet.

Noe sånt.

Selv om Øystein også så etter filmer, (så det kan ha vært Øystein som så etter den filmen).

Og vår vertsfamilie hjalp oss å rane en videosjappe i Shoreham, (for å spare penger).

Husker jeg).

Og på språkreise-kurset, så var det blant annet, enn guttegjeng, fra Drammen.

Og de irriterte meg litt, for de sang alltid en sang/regle: 'Vil du værra ska du værra eggemøller, ja for faen'.

(Noe sånt).

Og de i den gjengen, de mobbe mer eller mindre Øystein og meg, (og Øystein sine kamerater), syntes jeg.

Så jeg lurte på hva problemet til disse folka, (fra Drammen), var.

Og så hang jeg meg på de, når de skulle være med hjem, til kursleder Paul Wilkie, i Hove, (husker jeg).

(Jeg hadde hadde vært på språkreise til Brighton, også i 1985, (med STS).

Og da hadde vi kurs-lokale, i Hove, husker jeg.

Så derfor syntes jeg, at det var litt artig, med Hove, da.

Og ble med disse 'skrullingene', (eller hva man skal kalle de), dit).

Og jeg ble litt som en outsider der.

(Hjemme hos Paul Wilkie.

Som bodde i en slags bungalow, eller noe i den duren.

For å si det sånn).

Så for å få litt momentum.

Så ringte jeg noteringsoverføring, ('collect call'), til Ole Morten og de, (i Larvik).

For å diskutere/oppdatere om film-kjøp.

Og faren til Ole Morten svarte.

Og han ville ikke snakke med meg.

(Kunne jeg høre, (over telefonlinja), før noteringsoverføringen, ble stoppet.

Av damen fra det britiske televerket.

Dette var muligens British Telecom.

Noe sånt).

Så det var en litt rar/merkelig episode.

Det er mulig, at de ikke ville prate med meg, (i Larvik), fordi at Ole Morten, ikke var hjemme.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter