Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 4. august 2020

I forbindelse med at Amazon nå skal etablere seg i Norden, (noe som er kjent fra nyhetene), så kan jeg informere om, at det var sånn, at CreateSpace/Amazon, i 2014, kom med falske beskyldninger mot meg, (må jeg si)


https://johncons-mirror.blogspot.com/2014/02/jeg-sendte-en-ny-e-post-til-createspace_18.html

PS.

Nå er det jo også sånn, at jeg har gått, på handel og kontor.

Og en selv-publiserer må vel muligens regnes, som en slags forbruker, (eller 'den lille part'), overfor CreateSpace/Amazon.

Så her burde vel antagelig jeg vært beskyttet, av forbruker-rettigheter.

Så selv om jeg hadde skrevet noe som var på kanten, (noe jeg ikke kan huske å ha gjort), så burde jeg vel likevel ha vært beskyttet, av forbruker-rettigheter, (må man vel si).

Så hva dette fra CreateSpace/Amazon skulle bety.

Det kan man lure på.

Dette var noe som dukket opp, som lyn fra klar himmel, for meg.

Jeg var kunden til Amazon.

Og kunden har alltid rett, (som de sier).

Og her dikter Amazon opp falske beskyldninger mot meg, (og hersjer), må man vel si.

Så jeg kuttet ut alt samarbeid med CreateSpace/Amazon, og begynte istedet, å publisere bøkene mine, på Lulu.

(Noe som står på stedet hvil, for tiden.

Siden at jeg har har levd av sosial-støtte, i England og Norge, siden finanskrisen.

Så hvis jeg selger en bok liksom, så stoppes sosial-støtten, (dette var i 2013/2014, i England).

Og da måtte jeg gå og lete etter mynter, på gata, for å overleve.

Så jeg har sluttet å jobbe med bøkene mine.

Siden at jeg går på sosialen.

Og det er vanskelig å kombinere selv-publisering med det å leve av sosialstøtte, (på grunn av byråkrati/samarbeidsproblemer med the Jobcentre/Nav), for å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var også sånn.

At en royalty-utbetaling, fra CreateSpace/Amazon, ble forsinket, i flere uker.

Den utbetalingen var bare, på ti pund, (eller noe i den duren).

Men jeg hadde likevel budsjettert med de pengene.

Og når den utbetalingen ikke kom, (på den faste datoen), så hadde jeg lite penger til mat, den uka, (husker jeg).

Og jeg fikk aldri noen forklaring, på hva denne forsinkelsen skyldtes.

(Hvis det hadde vært atomkrig, (i Amerika), så hadde det vel vært om i nyhetene.

For å si det sånn).

Så det var mye rot og tull, med Amazon, (når jeg prøvde å samarbeide med de, om selv-publisering), må jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Createspace, (som er eiet av Amazon), nevner en: 'Survey', (en spørreundersøkelse), i sin e-post, (øverst i bloggposten).

Men de som har gått på handel og kontor, (som meg), de skyr nok sånne 'rare' hybrider/bastarder, (som hverken er fugl eller fisk liksom), innen korrespondanse.

Og de satser nok heller på å skrive vanlige brev/mailer, (i utgangspunktet), vil jeg si.

De spørreundersøkelsene-skjemaene, er liksom for 'sauer', som ikke har merkantil utdannelse, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så at jeg skal fylt ut et sånt spørreundersøkelse-skjema.

Det finner jeg litt usannsynlig.

(For jeg, (med min bakgrunn fra handel og kontor og NHI, innen blant annet markedsføring), enser ikke sånne skjemaer/spørreundersøkelser engang.

Må jeg si.

For de skjemaene er liksom ikke noe ordentlig, (men istedet litt klamme/'russiske' og derfor uinteressante), må jeg si.

Noe sånt).

Og det var også sånn, at CreateSpace/Amazon, ikke dokumenter om, hva jeg liksom skulle ha skrevet, av stygge ord.

(I sin 'beskyldnings-epost').

Så jeg må si at det var snakk om falske beskyldninger og løgn, (fra Createspace/Amazon).

(For å si det sånn).

Hvis de hadde spesifisert/dokumentert om, hva de mente, i sin mail.

Så hadde det vært lettere for meg, å ta avstand fra dette.

(For da hadde jeg visst hva de prata om.

For å si det sånn).

Så her kommer CreateSpace/Amazon med falske og udokumenterte påstander, mot meg.

(Må jeg si).

Og det at de ikke dokumenterer, om hva de prater om.

Da driver de også, med fremmedgjøring, (av meg), må jeg si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter