Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 22. januar 2021

Nå var Post Nord her med den nye TV-en

Som jeg blogget om her om dagen.

Så har jeg bestilt en ny TV, (siden at den forrige, som jeg fikk av Nav, i 2018, har tatt kvelden).

Dette er bare en 24 tommers TV.

Men merket er bra, (Philips).

Og den var på tilbud, både hos Elkjøp og Power, til 1.500 kroner.

Så det hadde jeg såvidt råd til.

(Selv om jeg bare får drøye 5.000 i måneden, (i livsopphold-støtte, fra sosialen).

Men jeg røyker ikke, snuser ikke, og er ikke avhengig av alkohol, (eller noe lignende).

For å si det sånn.

Men da blir det nok mest First Price-varer, og denslags, resten av måneden.

Må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Oneco var jo her, i slutten av desember, (som jeg har blogget om tidligere).

For noen troll har bestilt bredbånd, i mitt navn.

Men Virgin tulla så mye, da jeg bestilte bredbånd, i England, rundt 2013.

Så jeg synes at det er mindre klamt, med mobilt bredbånd.

(Selv om nett-TV-en, (til NRK), bruker mye båndbredde.

Og derfor er det bedre med en egen TV, (eller radio som jeg egentlig hadde tenkt til å kjøpe, før jeg så at de hadde en TV, til en så lav pris som 1.500).

For å si det sånn.

Og da får jeg også fler kanaler, enn bare NRK.

For å si det sånn).

Og Oneco ringte/avtalte ikke på forhånd.

(Ikke hadde de invitasjon heller.

Jeg hadde informert deres oppdragsgiver, (en firma som ikke kommer på i farta, men direktøren heter Lippert, (som min tidligere klassekamerat Irene Lippert), husker jeg), om at jeg ikke hadde bestilt noe bredbånd).

Plutselig så stod det bare en gubbe, utafor døra mi, (og banka på).

Og sånn var det ikke i dag.

Jeg har jo ikke en A4-døgnrytme, (etter å ha jobba skift i alle år, i Rimi og på Arvato, blant annet).

Og varmtvanns-berederen er veldig dårlig her.

Så jeg må vente en del timer før jeg dusjer.

Sånn at varmtvanns-berederen får fylt seg opp.

Og jeg valgte en 'time-slot'/tidsluke, (fra klokka 17 til 21), da jeg fikk en av Power/Post Nord sin mange mailer/tekstmeldinger, (på torsdag), i forbindelse med denne handelen.

Og jeg hadde da planlagt å ta en dusj, klokka 16.30.

(For å få bort rynkekrem osv., som jeg pleier å ta i panna, kvelden før, noen ganger.

Etter å ha jobba som flaskesamler, i København, i 2015, blant annet).

Men da jeg skulle i dusjen, så så jeg, at Post Nord, hadde ringt meg.

Og jeg ringte tilbake.

(For de hadde også sendt meg en tekstmelding.

Om at jeg skulle ringe dem).

Og en med gebrokken norsk-aksent svarte.

(Jeg trodde først at det var en pakistaner.

Men det viste seg å være en polakk, (eller noe sånt).

Kunne det virke som).

Og Post Nord-karen sa da, (over telefonen), at han var der snart.

Så jeg rakk ikke å hoppe i dusjen.

Jeg måtte bare ta meg en kattevask, (i trynet, og under arma, osv.).

Og så tenkte jeg, at jeg kunne ta ut søpla, (mens jeg venta).

(For når er 'snart', liksom.

For å si det sånn).

Og akkurat da jeg skulle gå ut døra, så kom Post Nord-bilen, (cirka et kvarter før fem).

Så Post Nord klarte heller ikke å informere ordentlig, om denne leveringen.

De har ikke informert meg om, at sjåføren skulle ringe, noen minutter/timer, før han dukka opp.

For da jeg ville jeg ha satt på lyden, på mobilen.

(Etter at jeg fikk den nevnte 'time-slot-en'/tidsluken, på Post Nord sitt nettsted, på torsdag.

Så trodde jeg, at det neste som ville skje, (i forbindelse med denne leveringen), var at Post Nord-folka ville banke på døra, (innenfor 'time-slot-en'/tidsluken), på fredag.

(Sånn som postfolka i England, for eksempel).

Men Post Nord begynte istedet å 'knøle', på mobil.

For å si det sånn).

Så Power og Post Nord er begge like dårlige til å informere, (kan det virke som).

Og jeg måtte da ta på meg en rein skjorte, selv om jeg ikke hadde dusja.

Noe som er litt lugubert/ukomfortabelt, (synes jeg).

Så disse rutinene, (til Post Nord og Power, (jeg blogget om Power sine rutiner her om dagen)), kan ikke ha vært noe særlig kvalitetssikret.

(Tørr jeg nesten å påstå).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

IMG_20210122_164803

PS 3.

Enda mer om dette:

IMG_20210122_172605

PS 4.

Jeg lurte også på, om jeg skulle kjøpe en projektor, (istedet for radio/TV).

Men å kjøpe projektor fra utlandet, med de nye 'Erna Solberg-reglene'.

Det er ikke bare-bare.

(For å si det sånn).

Og jeg så på en projektor, som en norsk nettbutikk solgte.

Men den var muligens ikke oppløsningen så bra på.

Og rommet måtte muligens være helt mørkt, for at man skulle se bildet.

Så da denne Philips TV-en igjen kom på tilbud, til 1.500.

Så slo jeg til på det.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

prosjektor som jeg lurte på

https://www.lumeri.no/lumeri-q120-projektor.html

PS 6.

Her kan man se den nevnte tekstmeldingen fra Post Nord:

IMG_20210123_095455

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20210123_095344

PS 8.

Enda mer om dette:

IMG_20210123_095551

PS 9.

Og enda mer om dette:

IMG_20210123_095605

PS 10.

Og enda enda mer om dette:

IMG_20210123_095621

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter