Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 8. februar 2021

Her kan man se, at min far, (og hans firma Strømm Trevare), faktisk kjøpte en hyttetomt, i Trysil, i sin tid

hyttetomt 2

PS.

Jeg var faktisk med på visningen/befaringen, når det gjaldt denne hyttetomta, (i Trysil).

Min far dro opp dit, sammen med en kamerat, (muligens Viggo Engebretsen, fra Berger/Groruddalen).

(Jeg lurer på om vi kjørte en blå Mercedes 230E, som min far kjøpte ny fra Tyskland.

Eller om det var bilen min far hadde før det igjen.

En amerikansk Ford-stasjonsvogn, ('flak'), som min far hadde to av, rett etter hverandre, (begge ble kjøpt nye, på 70/80-tallet, og den ene var en Ford Lincoln Continental, mener jeg å huske)).

Og på veien tilbake, så maste jeg meg til, at vi skulle stoppe, i Elverum.

(Det var ikke så artig, i Trysil.

Vi møtte et voksent/middelaldrende ektepar, (mens vi gikk fra bilen til tomta).

Og gubben hadde en slags hatt, med masse pins/merker i.

Husker jeg).

Og så kjøpte jeg en milkshake, på Domus, (Forbrukersamvirket/Coop sin tidligere varehus-kjede), i andre etasje der.

Men melka var gammel/råtten.

Så min far måtte stoppe, utafor Terningmoen, (hvor jeg cirka ti år seinere avtjente førstegangstjenesten).

Og så spøy jeg, som en gris, ikke så langt unna vaktbua, vel.

(Noe sånt).

Og min far fikk vel aldri bygd noe hytte der, (såvidt meg bekjent).

Men mens jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool, så kontaktet min yngre fetter Ove meg, på Facebook.

Og da var det visst sånn, at hans far Runar, (min fars yngste bror), hadde en hytte, i Trysil, som min far og hans brødre/nevøer var samlet på.

(Og sa skrev Ove, at jeg var: 'En persona non gratia'.

Noe sånt).

Men om det var snakk om den samme hyttetomta.

Det tror jeg ikke.

For jeg mener at jeg så på 'Bokhylla', her om dagen, at min far, (og hans firma Strømm Trevare, som han eide sammen med sin nest yngste bror Håkon), solgte den hyttetomta, til noen utafor slekta.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om tomtesalg


PS 3.

At det aktuelle hyttefeltet, (i Trysil), het Ryskdalen, (som man kan se på det øverste skjermbildet).

Det fikk jeg ikke helt med meg, på 80-tallet.

Så det ble kanskje ikke nevnt, (i bilen).

Hm.

Det var kanskje litt rart, (og muligens noe slags tull), at min far, (som vel er anti-kommunist), ville ha hyttetomt der.

For det navnet, (Ryskdalen), høres jo litt skummelt/russisk ut.

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter